Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon? del 2

Mammatill4a skrev 2008-07-30 21:32:25 följande:
    ja du kommer klä'ttra på vägarna ,men vad ska man göra hon måste ju få träffa sin pappa och släkt lika mkt som vi gör.. träffa alla sina kusiner och lillbror som hon bara älskar
    Nej, det finns ju inget att göra, precis som du skriver så måste ju hon få träffa sin pappa.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    playmate86 skrev 2008-07-30 21:47:01 följande:
    Fyra Mirakel och mammatill4a och alla andra som lägger sig i låt dessa två familjer reda ut allt i lugn och ro låt det ta den tid det tar men det bir inte bättre av att folk tar den enas parti och pratar om den andre bakom ryggen och så utan låt dom reda ut det i fred nu för allas skull trodde detta skulle vara en trevlig tråd utan bråk om så är tanken låt det får bli så men ska det vara tjafs här så går jag med
    Men nu har det ju inte varit nåt tjaffs på nästan hela dagen! Börja då inte om igen. Alla har lagt ner nu.
    Marayah skrev 2008-07-30 22:38:42 följande:
    dinana: Tack. Molly var bra söt hon med juh.. Så rolig Marko när vi möttes på bussen, han vågade inte riktigt fråga va hon hette. Malin: Ja visst måste vi ta o träffas till veckan allt.. Har juh saknat att busa med mitt lilla charmtroll Alma juh. Min sambo börjar med o jobba till veckan så ja vill gärna med till nått barnvänligt ställe och fika. Som ni som var med o fika kanske såg så har min son energi till MAX och sitter inte gärna stilla. Knappt när han äter.
    Då kan ju våra barn stoja ihop Leo sitter bara still så länge han har nåt att mumsa på. Därför är det bäst att fika hemma hos nån eller i lekpark eller när han är på dagis.
    När man är i lekpark så kan jag inte riktigt koppla av heller, för då måste jag hela tiden hålla ett öga på Leo, även om han är superduktig, så är jag så hönsig så att jag är rädd att han ska gå iväg nånstans eller att nån ska ta honom, så då blir det inte mycket att sitta still heller.
    dinana skrev 2008-07-30 22:48:27 följande:
    leos och vincents mamma.jag minns att sist vi var ute, så lekte ju leo och molly en del. när vi var på claras =)
    Ja, just det..det gjorde de ju, det har jag glömt

Vi ska shoppa idag, blir en sväng till ikea o babyproffsen o lite andra affärer. Eftersom vädret verkar bli sämre idag så blir det perfekt med shopping då

dinana skrev 2008-07-31 09:44:43 följande:
    Leos och Vincents mammaOnline - har du gjort två kejsarsnitt? Vad det planerat eller akut? Eller kanske både och. Jag har gjort ett kejsarsnitt och funderar lite på om man får föda vaginalt om man skulle vara gravid igen.
    Ja, jag har gjort två snitt o de var planerade båda ggr.
    Det beror helt o hållet på om du vill föda vaginalt o om du kan det.
    Jag kunde/ville aboslut inte det! Fick planerat snitt dels för att jag har lite trångt bäcken, men mestadels för att jag absolut inte vill föda vaginalt p.g.a massa jobbiga traumatiska saker jag varit med om. Så min underbara läkare sa direkt när jag blev gravid med Leo att jag fick snitt om jag ville ha det o när jag blev gravid med Vincent så var det inget att diskutera för alla visste om vad jag gått igenom.
    dinana skrev 2008-07-31 11:29:42 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-31 09:58:58 följande: hur vet man om man kan föda vaginalt om man aldrig gjort det *hehe* mina båda graviditeter slutade på sätt och vis på samma sätt (kejsarsnitt).
    De flesta kvinnorna i min släkt (min mamma, min mormor o min moster) har för trångt bäcken o eftersom jag visste att det var ärftligt plus att jag är väldigt kort (155 cm) så är det då ganska vanligt att ha för trångt bäcken, jag sa det då till bm när jag blev gravid med Leo o de gjorde då en bäcken röntgen som visade att jag skulle bara kunna föda vaginalt om bebisen vägde högst 3 kg o det är ju inte så vanligt att de gör det.
    Fru T skrev 2008-07-31 11:31:24 följande:
    är det nån som kan tänka sig tjejkväll här fredag eller lördag nästa vecka??
    Lördag nästa vecka kan jag inte för då är vi i Jönköping hos brorsan.
    Fredag kanske jag kan om vi inte ska grilla med ett par kompisar då, men troligtvis så ska vi det.
    dinana skrev 2008-07-31 13:18:37 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-31 13:10:22 följande: aha, den risken att ungen skulle väga mer än 3 kilo är nog ganska liten hos mig. min mamma fick 3 barn och lovisa vägde mest 2790 gr, min bror vägde 2300 gr och jag 2688 gr. Molly vägde 1710 men hon är född med kejsarsnitt
    Fast att de väger så lite är ju inte så himla vanligt. Tycker att de flesta bebisarna nu för tiden väger över 4 kg när de föds.
    Mina barn vägde 3570 g respektive 3620 g.
    dinana skrev 2008-07-31 13:29:29 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-31 13:21:00 följande: i våran familj verkar det som de inte blir mycket större.. men det kanske beror på att det ligger i släkten.
    Ja, det har nog med det att göra.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2