Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon? del 2

glitterkorn skrev 2008-07-26 15:46:28 följande:
    Hur har ni det i värmen ? :)Jag fyller år i dag så jag har fixat med jorgubbs tårtor och grejer haft gäster här väntar fler senare i dag , sen framåt kvällen ska jag ev. till motala på "tjejkväll" typ och dricka lite vin och så :)Hoppas allt är bra mer er !
    Grattis i efterskott
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Vad ni gnäller på värmen Det är ju skönt nu ju!

Det var väldigt varmt iförrgår i djurparken fast det fläktade lite så det var ganska skönt ändå.
    Vincent klarade av värmen bra som vanligt, låg i vagnen o tittade o sov, var bara uppe o åt ibland.
    Det var en väldigt lyckad dag för oss alla.

Igår var vi hos min mormor i Loftahammar, vi åkte en turistbåt till en ö där vi var i några timmar o solade o badade i havet.
    Mycket uppskattat av Leo o Vincent sov nästan hela tiden.
    Idag åker vi till Göteborg o imorgon smäller det! ULLARED!!

Maria84 skrev 2008-07-27 10:12:44 följande:
     Skönt att Vincent klarar värmen bra. Lucas gillar den inte. Han är ju väldigt varm av sig precis som sin bror så det tar mkt på honom. Vi har ju svårt att klä barnen till och med på vintern för att de är så varma av sig. Lucas tycker det är skönt med värmepumpen så han kan få lite svalare men det syns ju sen på elräkningen om inte annat. Men allt för lilleman Låter som ni har haft det mysigt! Åh Ullared! Så skoj att åka dit. En annan får allt vänta ett tag, sambon och jag åker i höst/vinter och lämnar barnen hos mormor och morfar.
    Ja, det ska bli jättekul med Ullared, sist vi var där var för 6 år sen.
    Men denna månad fick sambon dubbla löner så han fick massa pengar så då tänkte vi passa på att åka dit..man måste ju ha ganska mycket pengar när man åker dit. Kommer väl göra av med minst  4.000 kr. Vi ska köpa vinterkläder o höstkläder o allt sånt.

Idag var det äntligen våran tur att shoppa loss på Gekås i Ullared. Nu är vi 6500 kr fattigare, men såå lycklig! Har fått MASSOR med kläder till båda barnen o till oss själva. Vinter kläder till Leo o flecce overall till Vincent. O lite annat smått o gott förutom kläder.
    Köpte bland annat en portabel dvd så att Leo (o jag) kan kika på film i bilen.
    Vi kom dit vid 10 idag o åkte inte därifrån förrän 17.30!
    Det var ingen kö när vi kom o knappt nån kö i kassan, fick kanske vänta högst 5 minuter.
    Det var rätt mycket folk annars där inne o ibland blev det lite trångt, men trodde att det skulle vara värre.

Leo var hos sin morfar, men Vincent var med oss o han var såå duktig o sov, åt o låg o skrattade o sparkade i vagnen hela tiden.

Nu ska vi sova!

Kevlarsjäl skrev 2008-07-29 10:24:08 följande:
    Cia80: Hur ser det ut för dig senare i veckan? Jag hoppas det blir lite svalare för Elsa är INTE förtjust i att åka vagn i värmen och då är det så svårt för mig att ta mig ner till stan även att det är nära. Men blir det svalare tar jag gärna en fika. Lördag drar jag söderut för maken börjar sin semester så sen är jag borta i 2-3 veckor. Jannovich: Trevligt med besök i Vimmerby även om det inte blev av idag. Jag kommer nämligen från Vimmerby. LoV: Hur lång tid tog det att köra härifrån till Ullared? Läste att det hade åskat hos några av er igår. Vi hoppades så att det skulle göra det. Vi var ute och promenerade i Vidingsjö i går kväll och när vi var på väg hem så såg vi att det drog ihop sig rejält med åskmoln. Och sen när vi satt hemma så såg vi blixtrar långt bort men det kom aldrig någon åska till oss tyvärr. Hade varit skönt med en riktig urladdning. Fast som ni skriver, det är kanske lite svalare idag.
    Vet inte hur lång tid det tar att åka till ullared härifrån. Vi övernattade nämligen hos kompisar som bor typ 2 mil från Göteborg i söndags, bara för att slippa åka så tidigt till ullared. O på hemvägen stannade vi o hämtade Leo hos sin morfar.

Vi har precis kommit hem, vi har varit vid varamon o badat o solat, sen åkte vi till Brunneby musteri när vi ändå var där i trakterna, köpte massa sylt o saft o så åt vi där.
    Nu ska vi bara skriva inköpslista sen ska vi åka o veckohandla.

Elphaba skrev 2008-07-29 17:51:45 följande:
    Leos och Vincents mamma: Vad kul att ni hittade så mycket på GeKås! Ska också ta en sväng neråt under augusti om vi kan klämma in det i vårt semesterschema, har familj i krokarna så det blir en kombinerad tur isåfall. Förra sommaren blev det många vändor ner dit då vår foderhäst bodde granne med stallet. Provrida, hämta och lämna. Underbart.Skorpan08: Hoppas ni får trevligt på Gotland, vi åker dit på söndag och stannar en vecka. Lagade också vår AC idag, den hade kapitulerat under värmen..dinana: Hoppas Astrid dyker upp. Jobbigt att inte veta vart hon är eller om något hänt.. :/Har varit i Motala en sväng idag, fast var inte ner till Varamon något för vi tänkte inte på att ta med badkläder, var det mycket folk, L&V mamma? Tog en sväng till hästen istället och klappade lite på henne, hon står strax utanför Motala.
    Ja, det var supermycket folk vid varamon! Inte så himla många som badade, men desto mera som solade, på själva sandstranden var det knökfullt med folk, men eftersom det inte går att köra med vang där plus att det inte fanns nån skugga till Vincent där så satt vi längre upp där Vincent kunde sova under ett träd.
    dinana skrev 2008-07-29 18:32:41 följande:
    Vi har pool i trädgården, slipper man bada i sjön plus att man kan välja temp på vattnet själv *njuta*
    Vi har oxå egen pool. men det är kul oxå att komma iväg lite o bada på andra ställen

Fyra mirakel: Vill egentligen inte lägga mig i..men måste bara få säga att det låter väldigt illa att du inte låter kusinerna få träffa varandra bara för att ni vuxna har en dispyt! Klart att barnen som dessutom är kusiner ska få träffas!!

Fyra Mirakel skrev 2008-07-29 22:06:13 följande:
    nu är detta  det sista ja skriver i tråden, sen vill aj inte ta mer skit om att MINA barn kommer i kläm...Elin frågar ALDRIG efter sina kusiner, så varför skulle hon komma & leka med dem , när du blir så tjurig över en sån fråga som jag ställde om allt var bra med bebis när du var på bmbesök....svaret jag fick var ganska snorkigt från din sida med. Men som sagt vi vill inte umgås med ngn som är sur på mig, det borde du med förstå...barn märker sånt om det är en konstig stämning.Du får blocka hur mkt du vill , för ja bryr mig inte heller
    Bara en liten tanke, så små barn som Elin frågar inte efter nån..det är först nu Leo börjar fråga efter folk o då är han ett år äldre än Elin.
    Sen kan ju ni besöka dem oxå o inte bara tvärtom.
    Tycker att ni båda ska låta barnen träffas o sen hålla god min inför dem! Ni måste ju inte vara jättegoda vänner för det.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2