• Maja T

Österbottniska motionstråden 2

Dags att starta ny motionstråd för alla motionssugna Österbottningar.

Välkomna med, gamla som nya, för att diskutera olika former av motion och allt som hör till.

Här kan vi tipsa varadra, peppa, ge råd, få råd, berätta stolt om våra motionsbravader och förhoppningsvis också få inspration till mer fart och fläkt i vardagen.

Ut och rör på er, flickor!

Gamla motionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m32155991.html

• Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2
  • Lula76

Lolita: va bra om int e visa na feil men he jo frissamt om e värker.Hoppas e lugnar se!

• Lillja

Bravo Lula! Jättefint!

Anka, en timme ute är jättebra med tanke på din förkylning.

Nä, TM, vilken tid! 10 km på 48 min! Otroligt! Vad härligt att du kan röra på dig igen.

Vad bra Lolita att provsvaren visade neg, man vad trist om det fortfarande värker.

Tack för alla grattisar! Det känns härligt att ha klarat av något "stort".

Idag blev det en runda på 6.8 km. 44 minuter sprang jag. Jag försökte hålla tiden på 6-6.5 min/km. Ni hör att jag har en ny pulsklocka? Det var presenten efter halvmaran. Bara mannen kommer hem får han mata in min länk på datorn så får jag se var jag sprungit och framför allt hur ojämnt jag sprungit med tanke på pulsen... Ja-a, det är mycket teknik idag.

• Joffan

Heja damer! Ni e jättedukti! Ingen nämnd å ingen glömd.

Sjölv e ja lata som vanlit. A ve å ga hårt i måndas 5 km vart e. He e enda.

Stolt 5-barns mamma
  • anka1079

hej alla hurtbullar

nu böri ja åter va i skick *yess* ...hoppas e gäller alla andra oxå ...

så idag ska ja ut en sväng åter

• tussimamma

Goddagens! Ja tyckä tungo min e liti mindä ida så mittiallt slippä ja i skoji. Måst skåda föst om ja få na men åv fästingvaccin. Ho fort månne he märks?

• Lula76

Kul ti hör ni böri va frisk jär.Ikvälld ska ja fa på en lillan lenk tror ja.OM ja ork baket handlasi å städasi!!

• Lillja

Jag kopierar Lulas text. Du skrev exakt det jag hade att säga.

• tussimamma

Godda. He gik no fint ti spring me ny fästingvaccin i armi
    5km i skoji i Nykabi andrasjöterrängen. Rikti bra å kul terräng. Endeil ett skidspåri fik man fa å he va nu int såå intressant ba tungt tå man måsta fösök pinn åpå liti hålari tå. Men annos såå bra terräng. Nöjd Int en orm å int en fluga så he va på bästa vis. Få si nutå om ja få vänt på våre föri nästa gang.

• Lula76

Duktit Tussimamma!

Ja måst nämn jär om  knotte å älgflugona.He vimla åv döm tå vi va o plocka lingona, ja ha int ve me om na värr.känd ba tå di kräla i hårbottni.Vi fick je oss ti sist fö man måsta ba vift o såta bort döm ur ögona å örona å näsa.
    Men ja fick jo liti motion.Få si om ja ork na ikvälld ja ha int börja städa na än..ska skåda om nan vil hjälp meFlört

• Trollens mamma

Bravo Tussi!

Vad fiinan present,Lillja! Jag har en vanlig polar pulsklocko men sällan minns jag att använd a.

Idag var int he na motion.Har viri i arbejt idag,saan ti prisma och handel,laga mat,och städa huset,plantera liti höstblommona på trappo,och plocka bort en massa somarskoa,viki kläde och styki.

Jag är slut i kroppi.Men imoro var he nog en tur.

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2