• Maja T

Österbottniska motionstråden 2

Dags att starta ny motionstråd för alla motionssugna Österbottningar.

Välkomna med, gamla som nya, för att diskutera olika former av motion och allt som hör till.

Här kan vi tipsa varadra, peppa, ge råd, få råd, berätta stolt om våra motionsbravader och förhoppningsvis också få inspration till mer fart och fläkt i vardagen.

Ut och rör på er, flickor!

Gamla motionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m32155991.html

• Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2
  • anka1079

jepps, igår for jag 15 kilometer. Kändes som en passlig sträcka. Men vad jag var ovan med hjälmen. Kändes som att köra med en betongring runt huvudet...vanesak bara

• Trollens mamma

Bravo anka!

Jag cykla igår kväll också,c.20 km.Riktigt skönet cykleväder.

Nu far vi på en miniresa till Tammerfors.Ska på nöjesfältet och delfinariet med barnen.

• tussimamma

Länk ikväll, en viko san sist, har int had tid. He gik betä än väntat så ja fo liti länger. Slööt ba he vart så kort. 5.8km. Sprang liti kossåtväss å va å mät i me peden san på kväldi så i ja fik jo alltså 5.8km pedasi å Men ja trod he sko va länger

• Joffan

Jaa no e ni dukti, ja ska no häng jär så ja får åter na byrjan på motinen. Int a ja helt tappa suuge, men tå ja e så arma tröitt. Ja lyftar hattn för all bönder å all som ork va avbytar, ja e döslut baket 18 dag. Ja minns int ens hur e var ti va pigg.

Kanski he rejder upp se tå båne byri i skola tå di er tröittari på kvällda. He gar int ti såta på ti halv 11 tå a ska upp 5 , int ja åtminstoni.

Stolt 5-barns mamma
  • anka1079

blåsigt värre, men även igår kom jag me ut på cyklen...roligare nu då man inte är helt uschasad då man kommer hem. Jag ser riktigt framemot min lilla "paus" från hemmets sysslor.

Funderar om jag ska pröv far och spring nån dag så hunden sku få kom me. Jag e ju lite på G nu just. Så bäst att pass på medan man har pångan uppe. DÅ höstmörkret kommer så kanske man hellre sitter inne...

• Lillja

Bravo Anka och TM som cyklat och tussimamma som sprungit. Ni är duktiga!

Du känner dig snart piggare ska du se, Joffan. Snart börjar skolan och barnen kommer in i rutinerna och går och lägger sig tidigare och dina kvällar blir lite längre. Försök orka och kämpa på!

Idag blev det 10 km på spånbana + lagom mycket cykling. Det kändes skönt att springa efter förra veckans paus. Förkylningen är borta med undantag av lite lite hosta. Nu borde man väl då träna inför halvmaran i slutet av månaden. Eller så bangar jag ur och åker till villan...

• Trollens mamma

Tussi,anka och Lillja!Superbra motionerat!

Jag har blivi dunderförkyld och värk i kroppen,say no more.
    Och imoro byri jag arbejt igen.Fattar int hur jag ska ork,mår uruselt.

Nåja,jag räknar he ska kännas betär imoro kl.8.

• Maja T

Skärpi, he vill int se na dähä motionerasi mett nu. Ja har uvi me dåuli byrjan på njurbäckeninflammation, så man kan säg ja e slaka. Ja ha ba liga i helgen, int orka ett smack.

Men ni ader e dåuli!! HEJA, HEJA! Snart hakar ja på!

• Lillja

Nä men fy vad hemskt, Maja! Hoppas du mår bättre nu! Nu ska du bara vila och se till att bli omhändertagen av de andra i familjen.

TM, vad trist med förkylning. Ha en skön första arbetsdag!

• anka1079

dubbel motion idag ...halvvägs på cykleturen så lämna bromsen på ...effektivt tyckt gubbin min då jag kom hem alldeles slutkörd men jag va 12km...pust...men e böri va kyligt på kvällarna nu...

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2