• Maja T

Österbottniska motionstråden 2

Dags att starta ny motionstråd för alla motionssugna Österbottningar.

Välkomna med, gamla som nya, för att diskutera olika former av motion och allt som hör till.

Här kan vi tipsa varadra, peppa, ge råd, få råd, berätta stolt om våra motionsbravader och förhoppningsvis också få inspration till mer fart och fläkt i vardagen.

Ut och rör på er, flickor!

Gamla motionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m32155991.html

• Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2
  • Trollens mamma

Jag springer int na,bara snorar GRÖMT.

Ska ti läkan på nytt imoro...och halvmaran kan jag nog glööm.
    Men he är int hejla vääde,huvudsaken är att man sko bli frisk naagang.

• Lula76

TM: va frissamt..tycke dö a måsta va sjuk så myki,kanski dö får na bäteran medicin

Magdalena: hoppas dö blir iskick ti reisu

Ja fösökar få igång na springas..var en lillan beta igår men int gick e nö så bra.Tar ein da i gango..

Brosan ska ha me på 6 km:s länk på måndan så ja böve jo no va igång om ja ska kuna vis na va ja gar förCool

• Domingo

Hej! Tycker he e fleir än ja som int riktigt vill koma igång me na tränas! Ja har no fösöka ti ped me bååne ti skola, (far jo int så hålt på ti veiji, men tan gar i jo ti tramp i) men he e jo int så langan beta he heldä! Var å skutta en vändo idag, men snurra mest i stan, så ho mytchi motion får man åv he? Å änno till tå man pausa vi HH-cafe på en panini!
    Nej he måst ske na förrändring, å stösta problemi mett e jo föståss socker beroi mett!!! GRRRR!!!!

• Domingo

Ni sir jo reij på pressbildn, tilome tä ska i va na sööööt!!!

• Lillja

Vad trist alla ni som är förkylda och sjuka! Jag lider verkligen med er.

Domingo, sockerberoende är ett irritationsmoment utan dess like. Jag är så beroende av socker och sött så jag blir fullständigt galen ifall jag inte får äta något sött varje dag. Idag har jag delat en munk med dottern och jag är så stolt över att jag kunde dela munken med henne. Helt sjukt egentligen.

Idag blev det en snabb 6:a i terrängen. Det var passligt varmt men samtidigt uppfriskande. Väl hemma stretchade jag med de två äldre barnen. Det gjorde gott åt oss alla.

• tussimamma

Fast sockerberoende är en modegrej mest tror jag. Lite som utbrändhet. Visst finns det säkert både och och båda existerar.
    MEN- det går inflation i allt som är nytt och inne. Sockerberoende är väl alla mer eller mindre. Jag är mer Men jag KAN låta bli. Om jag riktigt gärna vill. Det vill jag inte tillräckligt gärna. Sockerberoende är vi allihopa egentligen. Det är naturligt. Vill man komma ur beroendet får man slopa alla kolhydrater länge. Och äter man lite är man där igen. Eftersom utbudet socker finns i den förädlade form som den finns är det inte mycket vi kan göra, annat än att bestämma oss. Jag har bestämt mig för att bejaka sockret. Hellre hoppar jag över jogurt, söt limsa och saft för att få äta godis och kex, än att tex äta jogurt till morgonmål och dricka juice. Tar man tex en frukt och lite godis blir slutsumman NÄSTAN likvärdig. Byt bort allt onödigt i kolhydratväg och ät det man verkligen vill är mitt bästa onsdagstips! Och så samma på svenska!

• Joffan

Tussimamma: de e en klokan kvinno. Kan man byt pasta å ris å mot godis å bulla? He ha ja fundera sku hjälp mot restn åv dähä trivselkilona min.

Magdalena å TM: krya på er!

Lula, lillja, domingo å tussi: ni e ju så ihärdi me tränasi ni så man blir allt aavis.

Jämt tå ja siter jär så fantiserar ja om hu ja far på crossan eli lenkki...Så fort ja kan så ork ja int. Men no bevisar he väl att he siter tä nastans djupt in ba ja får fram i?

Stolt 5-barns mamma
  • Lula76

Hoho nö ha ja averka ca 6 km så ja kände me ritti nöjd.
    Ja ha ve varana kvälld å spring nö int jo lika langt som ida men i allaf.

Men he kombe jo alltjämt ett men ja har då såran rygg.Fick pin me liti på sista beta heim.
    He börja från he ja svängd övrakroppi i biln fö ti vänt ut en aderan bil tå ja sko back ut från parkering ve loppis ida.Tänkt no få si om ja kombe me ur biln na.

Ja får väl ta å vil liti från springasi i helje he var jo na villa faras så.

Ha en bra veneziansk...å bränn int er på smällare!!Skrattande

• anka1079

ha en bra villaavslutning allihop ...

här har stavgångase fått bort 2cm runt midjon....åååh, jag e lyrisk ...men igår va de nog alldeles för trååkigt att gå. Idag har vi bort gobbin så jag och pojkan ska ha chipskväll framför bolibompa...man måst ju få belöna sig

hoppas att ni börjar komma ifrån flunssorna. Jag är livrädd att en förkylning sku få me att stann av...så jag bara fortsätter...

å sockerberoende - jag fick nog helt lägga bort att vad socker heter...men jag unnar mig en goan Fazers blå nu som då...för då jag börja snask så fanns det ingen hejd...

• Trollens mamma

Morning!

Snart ska jag spring igen,förhoppningsvis.
    Itär 3 olika medicin nu,så va ska int jag var frisk nu tå.

Sockerberoend ja.He är nog ett kapitel för se.
    Jag är känslig för socker och sko behöv lägg åv hejlt me va snabba kolhydrater hejter.Dähär viko har jag faktiskt int iti na goo,och mycket lite socker.kännas riktigt bra,och vågen visa -2kg san måndags. Myki protein och fett,det är grejer det!

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2