• Maja T

Österbottniska motionstråden 2

Dags att starta ny motionstråd för alla motionssugna Österbottningar.

Välkomna med, gamla som nya, för att diskutera olika former av motion och allt som hör till.

Här kan vi tipsa varadra, peppa, ge råd, få råd, berätta stolt om våra motionsbravader och förhoppningsvis också få inspration till mer fart och fläkt i vardagen.

Ut och rör på er, flickor!

Gamla motionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m32155991.html

• Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2
  • Trollens mamma

Och jag sko jo sej,Lula 6km he är ju RIKTIGT BRA he!

Och Anka,2 cm är ju super!Stavgång är effektivt!

• anka1079

trollens mamma - jo, fett och proteiner är bra. Då jag ville börja göra nåt åt extrakilona så börja ja bara lägg mera kött och mindra kolhydrater + så godisstrejka ja en tid (jobbigt värre). Men reultat kom ganska fort. Men maten gör ju inte allt jobb så därför e jag sååå glad ja hitta stavarna

Alla joggare - ni e duktiga. 6km är för mig suuuperbra. *go girls*

Ha e trevli villaavslutning allihopa!!

• Lillja

Heja Lula! Du kan minsann vara nöjd över 6 km!

Wow, anka, 2 cm! Kanske man borde börja med stavgång istället?

Trollens mamma, krya på dig. Hoppas medicinen hjälper så du får umgås med springskorna igen.

Jag har kommit fram till att jag har absolut noll karaktär vad det gäller godis och kex. Ibland håller jag mig en hel vecka men sen tar jag igen allt jag gått miste om. Det låter väl hälsosamt?

Idag blir det ingen joggning bara städning. Eftersom dammsugning inte lockade speciellt mycket loggade jag in här istället.

Ha en skön villaavslutning alla!

• anka1079

alltså..min tur..nu har jag en antibiotikakur ...jag fick ont i halsen efter att torsdagens promenad. Jag som tänkte att jag bara blivit lite kall. Men tji fick jag, "tonsillitis" som det så fint heter...så nu pausar jag nån dag...grrr

• Lillja

Krya på dig, anka! Det verkar vara ordentliga förkylningar på gång nu. Vi har två däckade hemma hos oss. Inte kul.

Igår gjorde jag nåt stort! Sprang nämligen halvmaran! Tiden var inget att skryta med men jag sprang hela vägen. Idag värker benen otroligt mycket men det gör inget, är sååå stolt.

• Trollens mamma

GRATTIS Lillja!Så du sprang endå. Att springa en halvmara är nog speciellt.Jag var nog å stolt då jag sprang min första ifjol. Var ju riktigt idealiskt springväder igår.Får man fråg vad du hade för tid? *Nyfikna jag*

anka:Usch då,du också. Bara att försöka ha tålamod och vänta ut förkylningen.Känns som om det sku vara länge tills jag springer igen.Fortf.så förkyld.

• Lolita82

oj va ni e dukti allihop!

Jäär e ja mest bara på soffon å latar me, imåron får ja svar på reuma provin min så få sii tå....

Igår va ja ut å peda å hadd mellersta bååni bak på men int na länger än 3,5 km å idag va ja ut å ga 1 km men ov he så värker ledan min na fruktansvärt. Å imåron ska ja byri på jumppa så ja hoppas att ja int var så sjuk ov he.

Krya på er all som e sjuk!

• Lillja

TM, efter många om och tja,nä,kanske beslutade jag mig för att springa. Mina längsta lopp har ju varit 10 km så det kändes som att ta vatten över huvudet, men är man envis så klarar man sig. Målsättningen var 2.20 men jag var lite snabbare... inte mycket men lite . Följande målsättning är 2.10. Vet du om det ordnas fler halvmaror i Öb i höst? Björnen som sov är väckt och tanden blodad, nu ska det springas!

Krya på er alla ni som är sjuka!

• tussimamma

Bravo Lillja!

Lolita82- frissamt me värk, hoppas he ger se.

Ja e fökyld ja ännu, int så falit men liti. Så ja e bara i lä. Läkare har sagt åt me ti int gö na tå ja e fökyld, fö di misstänker he e reaktiv artrit ja har å he ska man int ret i onödan. Men äntå kände ja me såå lata tå ja int gö na! He to så i hövo i tosdas tå ja int fo å spring tå tillfälle gavs. He e medaljens baksida he, att man få dålit samvete åv att ta e lugnt fast man veit he e bäst ti int jö na. No sko man kuna ga etc. men just nu e ja no fö trött. Fökylning å massa nattvakas e int na bra kombo. "skyll skyll"

• Trollens mamma

Lillja:Ja,men det är ju riktigt bra för att vara första gången. Tyvärr vet jag int om det ordnas nå halvmara här omkring i höst.Men nog är jag sååå sugen att genomföra ett före det blir riktigt kallt.

tussi:Jag kännder igen me om ide ti känn se lata. Just trotsar jag allt vad förkylning hejter och far och spring för he.Hur SEG kan en förkylning vara????????

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2