Inlägg från: 1 tu 3 |Visa alla inlägg
  • 1 tu 3

Phil and Ted syskonvagn del 11

fillie skrev 2008-08-13 08:28:37 följande:
    jag fick sålt min oanvända hangbag för 200....+ en pannierbag för 200...men då hade jag ju bara 1 oanvänd..kanske kan ta mer om det är 2..
    Hm, ja det var ju vi som hade lite kontakt ang att jag var intresserad att köpa dina. Jag köpte ju nya istället, men är ju inte heller nöjd.

Var det svårt att få dem sålda, eller fick du många svar? Såldes de separat eller var det samma som köpte din vagn?
  • 1 tu 3
    Sötnöt skrev 2008-08-13 20:20:29 följande:
    Ville bara dela med mig om hur sjukt bra allt blev...*lätt hybris*Det var nyss dags för minstingen att börja sitta upp bakom syster. "Baksätet" kändes jäkligt omysigt på något sätt. DÅ fick jag den strålande iden att "fodra" det med en (helt) öppningsbar åkpåse med fleece klädsel. Blev sååå bra. Ett mjukt och fint säte som "håller" och skyddar junior!Vek liksom in åkpåsen runt om hela sätet...svårt att förklara..men bra blev det
    jag vill hemskt gärna se bilder på din lösning. Har också en öppningsbar åkpåse och ska testa så snart jag kommer hem från landet.

Vi har idga varit på skansen med båda barnen och tog alltså då p&t:n. TYcker dock ff att det är så knöligt att få i och ur bebis bakvägen. Han blir tokarg varje gång jag ska lägga in honom. Verkar inte tycka om att ligga där nere och sover jättekorta stunder. Upplever att han sover bättre i vår gamla briovagn . Blir lite stressad över att han inte gillar att ligga där.
  • 1 tu 3
    Sötnöt skrev 2008-08-13 20:37:24 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-08-13 20:31:27 följande:
    Ja, min är helt öppningsbar och med en dragsko längst upp, så när jag drog åt den så tightades allt till runt om sätet och det blev tight, mjukt, snyggt och stadigt! Liksom skålformat med höga mjuka kanter istället för vagnens hååårda.Har tyvärr inte möjlighet att fixa bild. Maken har kameran och är på tjänsteresa..
    har du trätt selen genom åkpåsen då? Sitter den fast i sitsen på ngt annat sätt? jag får nog testa själv antar jag
  • 1 tu 3

Missy Cat skrev 2008-08-13 20:35:09 följande:

Jag håller alltid en hand under rumpan och en hand under huvudet och så lägger jag in min lilla tjej.Går hur smidigt som hellst.Tråkigt att han inte verkar trivas.Lilla Saga älskar att sova i vagnen, sover som en stock vart vi än går
    Ja jag gör så också. Han är nog bara en famnkille antagligen. Det brukar gå bättre att haka loss syskonsitsen och lägga honom den vägen och sen gunga lite och sen sätta på sitsen igen.
  • 1 tu 3
    Sötnöt skrev 2008-08-13 20:38:32 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-08-13 20:31:27 följande:
    Har du testat att hänga lite roliga mobiler för honom att titta på i "taket"?
    Ja han har en rolig mobil att titta på. han är inte alltid missnöjd, och jag tror inte det beror på vagnen egentligen. han gillar inte alltid att läggas den i brion heller (vi har den stående på landet), utan måste gungas i famnen en stund. Det är nog mest jag som tycker det är lättare att snabbt ta upp honom ur brion till skillnad från p&T som är lite trängre.

han kanske kommer gilla sittande läget sen. är ju snart 3 mån.
  • 1 tu 3
    Sötnöt skrev 2008-08-13 20:48:30 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-08-13 20:41:58 följande:
    Ja,hålen i min åkpåse passade perfekt för selen. Nej, jag har inte fäst den på något annat vis. Men den sitter som berget genom att jag drog åt dragskon kring övre delen av stålramen!
    Aha, du drog den över trista stålramen . Vad är det för märke på din åkpåse? Jag har en från Babytravel som jag hoppas kan fungera.
  • 1 tu 3

åh längtar hem så jag får prova. Vill också sy ngt bakstycke. Har en idé att fästa ihop UV-skyddet (det lösa lilla) med tyg och sätta en dragkedja runt så man kan öppna och rulla upp/fälla ned tyget efter behov. Svårt att förklara.

Som det är nu så hängar jag ofta en filt/jackan över styret även om jag har UV skyddet.

Vet bara inte riktigt när jag ska få tid till detta.

• 1 tu 3
    Lokatt skrev 2008-08-13 21:08:06 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-08-13 21:05:22 följande:
    hmm, hur menar du nu? jag hade bakstycket på uv-nätet på hela tiden, upprullat. Och rullade ner vid behov. det gör man ju med kardborren på den.
    Jo när jag har nere UVskyddet så tycker jag att det ibland ändå känns för ljust eller att solen lyser in och att jag vill ha ngt mer än bara ett nät. Om man då syr ihop, eller med ett blixtlås då, uvskyddet med ett tygstycke som man sen fäster på vagnen med kardborreså kan man ju ha tyg, nät eller både och.

Hm oj vad rörigt det låter. Vet inte ens om jag får till det. Får väl se.
  • 1 tu 3

Jag har kommit på en fin fin idé till syskonsitsen . Har ju en sport och tycker att ramen uppe vid huvudet känns rätt omysig och trist, speciellt när man har viloläget.

Tog en avtagbar grej från Briovagnen, (typ brions motsvarighet till bumperbar). En stoppad tygrulle liksom som jag satte på ramen och drog igen dragkedjan. Blev jättebra och det ser ut som den hör till. Nu ser det lite mjukare ut.

Nu håller jag bara på att fixa skötväskan och krokar att fästa på sidan av vagnen.

Oj vad roligt det är att fixa och trixa.

• 1 tu 3

hjälp mig att minnas.... vem är det som har bilder på dessa j-hooks i sitt galleri?????

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11