Inlägg från: 1 tu 3 |Visa alla inlägg
  • 1 tu 3

Phil and Ted syskonvagn del 11

norgesessan... kommer heller inte igång med alla syprojekt jag vill. Har en 5 månaders som just nu tar all min tid. Har dock snickrat ihop en hallmöbel och ska nu sy en sittdyna till den. Kanske jag kommer igång då även med vagn tillbehör.

det blir ju roligt sen när man har fina dynor etc till vagnen.

• 1 tu 3
    Nimsy skrev 2008-10-18 19:22:32 följande:
    ja ibland går det =) men oftast så går hon. men hon siter ju betydligt bättre i orginal sätet vill säga
    Min son protesterade och ville inte ligga i babyläget så länge, så jag satte honom i syskonsitsen bak för ngn månad sen, han är nu 5 mån.

det blir faktiskt bra lutning och mysigt med åkpåse. Han somnar bra där bak, dock sover han inte så länge sittandes. Kan sakna att bara kunna fälla honom till helt liggläge.
  • 1 tu 3

Gjorde en jättemiss häromdagen. Lilleman sov på sängen när jag skulle gå och hämta storesyster på dagis. Jag flyttade över honom då i huvudsitsen och bara fällde ned (hade kvar syskonsätet bak), trodde inte han skulle fortsätta sova. Han som som en liten gris . Jag hängde en filt över suffletten så han fick lite mörkare och så kunde jag ändå se honom genom huvudändan.

han sov och sov och sov, och så hämtade jag dottern och tänkte att jag då bara flyttar upp syskonsitsen ovanpå, men.....

....jag hade bumberbaren på glömt fästena till sitsen hemma!!!!;-(. Inte bra alls. Så det var bara att lyfta ur bebis, som såklart vakande och blev ledsen och sätta honom där bak.

Så nu tänker jag antingen skippa bumperbaren eller alltid ha med fästena!!!!

• 1 tu 3
    mary04 skrev 2008-10-18 20:59:28 följande:
    Min bebis sover tyvärr inte alls bra i syskonsitsen bak (högst en halvtimme), det är alldeles för öppet. Därför måste jag tyvärr ofta ta Bugaboon med ståbräda. Har ni några tips hur man kan göra det mysigare?
    Så är det för oss också, somnar jättebra, men vaknar nästan allid efter 20-30 min och då går det inte att söva om. Jag brukar hänga en filt från handtaget och liksom klä in syskonsitsen. Blir lite som en koja. Men han sover tyvärr inte längre för det.
  • 1 tu 3

Ja vi sover den långa luren oftast hemma. Ska jag iväg så blir sömnen mkt upphackad för lillkillen. Ska nog dock börja fösöka få honom att trivas i huvudsitsen mer i liggande läge om jag är borta över dagen med bara honom.

• 1 tu 3
    Lokatt skrev 2008-10-19 20:19:31 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-10-19 20:16:24 följande:
    det var det verkligen! Jag skulle ju lägga upp massa kort på vagnen och tillbehör, men blev inget med det, jag är sjuk
    Vad trist att vara sjuk. hade varit skoj att se massa nya bilder. Krya på dig istället.
  • 1 tu 3

har vi inget att prata om idag tro? fundrar verkligen om det inte är ngt med vagnen jag undrar över

• 1 tu 3

ja jag kör dagligen minsta ensam där bak utan problem. Har också parkerat utan att den vält.

Nu vill jag beställa eller sy fina dynor. Fundrar även på att skaffa ngn fäll att ha i huvudsitsen. Ska ta mig till babyland i morgon och kolla.

Detta med att beställa alt sy dynor så, visst det blir säkert billigare att sy själv, men bra mkt mer jobb. Just nu, med en 5 mån och en 2åring så tar mina projekt jag startar antal fer veckor än planerat

Så man kanske ska kosta på sig att beställa från ditten datten. Hittade dock inte riktigt tyg som kändes rätt.ska kolla en gång till.

• 1 tu 3

Jag har också väska hängandes på sidan- kolla galleriet.

• 1 tu 3
    JUSTer skrev 2008-10-20 18:18:03 följande:
    Jag har köpt ett supersnyggt set dynor/åkpåse från australien. Handsytt! Lägger en bild i bildtråden.
    Snyggt och vilken mysig åkpåse. Blev sugen att beställa själv, men hittade ingen färg som passade min smak. Men jag spar länken.
  • 1 tu 3
    JUSTer skrev 2008-10-20 20:19:42 följande:
    Vi mailade henne och byggde ihop vår egen kombination av frger ch mönster. Hon som syr verkar vara egen företagare och var väldigt lätt att komunicera med.
    Aha, så det är kanske möjligt att få ngn annan kombination än de som fanns på hamsidan?
  • 1 tu 3

är det ngn som använder p&t`s egna åkpåse och/eller lammfällen?

Vad tycker ni i sådana fall om den/dem?

• 1 tu 3

Mitt handtag glappar ngt också, men det har faktiskt inte stört mig alls. Ska jag dra upp vagnen för trappor eller när jag åker rulltrappa håller jag alltid nedanför själva vikdelen av handtaget.

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11