Phil and Ted syskonvagn del 11
minns ej, men kort finns ju på kiwis hemsida. På mina kort syns det inte, har inte inzoomat på just dom
har gjort en egen variant av 2 st karbinhakar som funkar.
Jag är mer nöjd nu med min p&t när jag använt den ett tag. Nu är ju min minsting ingen riktig vagnkille, utan trivs bäst i selen, men då är det nästan ännu bättre med denna vagn.
Ja köpet av hangbag och panneirbags var rätt onödigt köp känner jag och ska nog sälja dem, kanske spar en panneirbag. Jag köpte karbinhakar och kör med min gamla skötväska där jag har allt jag brukar ha med mig, funkar bäst.
Undrar iof en sak, på sidan på min sport är det en "flärp" med ett ringbeklätt hål i. Vad är den till för? Nu har jag en karbinhake där och hänger en väska.
En tanke som kommit upp i mitt huvud är hur gör ni när båda barnen sitter och tex stora (som då sitter fram) vill gå ur och leka. Om då lilla sitter kvar och sover bak blir det väl baktung och kan tippa.
Eller är det tänkt att man utan problem kan ha en liten bak utan att stora sitter fram? Är man texi lekparken blir det ju svårt att aldrig ställa ifrån sig vagnen och springa efter storasyster.
puffar min fråga lite....
1 tu 3 skrev 2008-09-04 09:08:41 följande:
kommer sälja mina p&t väskor och har ngr som är intresserade, men de vill att jag skickar dem.
Hur skulle ni göra med betalningen då? Ska man begära att de betalar till mitt konto innan jag skickar varan? Jag vill inte skicka iväg väskorna innan jag fått betalt för dem, men kan man göra så????
Kan ju också förstå den som vill köpa att de inte vill betala innan de fått varan.
Jag tyckte nog att det dubbla regskyddet kändes enormt och otympligt när jag precis fått min vagn. Men sen vek jag ihop det till en fyrkant, lika stort som varukorgen, och så får det ligga där.
Nu tycker jag inte att det tar så stot plats längre.
idag fick min vagn en helt ny innebörd
. MIn lille kille på 3,5 månad har egentligen aldrig gillat att ligga i babypositionen. Har mest skrikigt och hamnat i bärselen istället och jag har varit rätt stressad på mina barnvagnsutflykter.
Idag prövade jag att sätta honom i syskonsitsen bak och stora tjejen i huvudsisten istället. Jag gjorde det lite mer ombonat för honom med en åkpåse, blev jättebra och mysigt.
Vi kom ut och han somnade helt tyst på max 5 min
. Visserligen vaknade han efter 20 min, men det hör inte hit
Så nu blir det nog så att han får sitta där bak istället. Det enda jag kan tycka är lite trist är att man inte har samma ögonkontakt. Men somnar han gott så kan jag ha ögonkontakt när vi är hemma istället
Jag måste bara få skriva av mig om hur bra vagnen faktiskt är!
.
Lillkillen på 4 mån sitter i syskonsitsen bak och verkar trivas bra. Han sitter och tittar lite grann och sen somnar in. Sover kanske inte jättelånga stunder, men små lurar till och från dagis med syrran, i lekparken osv. Har vagnen inne och skahan sova en längre lur hemma så har jag "byggt"mig en egen variant.
Tyckte det var lite svårt att vagna honom åt "fel" håll liksom, så jag tryckte ned en gammal hårdlift (brio) med sufflett i huvudsitsen. så då när vi är hemma kan han sova så. Ser rätt konstigt och fult ut, men blev rätt bra ändå. (säkert ingen som förstår vad jag menar
.
Hur som helst så blir jag mer och mer nöjd med val av syskonvagn.