• NeA 84

min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken

dom senaste tre gångern jag diskat i maskinen så har de vart fullt med diskmedelrester kvar på disken. speciellt på och i glasen.
    väldigt irriterande!Skrikandes

nån som har en aning om varför de blir så?
    är de nått fel på maskinen kanske (hoppas inte de) ?

• Svar på tråden min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken
  • NeA 84

det finns salt i maskinen ja.
    har haft det sen jag började använda den.

gubealol skrev 2008-07-31 09:26:35 följande:
    Ska du ha i salt i maskinen?Vi kan inte använda eldorados..NeA 84 skrev 2008-07-31 09:15:27 följande:
  • HelenaMaria

Kolla om det är stopp i "propellern". Du vet nog vad jag menar. Vi hade samma problem men rensade den samt hällde i spolglans och nu är disken skinande ren. Lägg inte tabletten i tacket utan lägg den på botten av diskmaskinen, det är bättre.

• Prinsessan Malin

När vår diskmaskin blev så köpte jag rengöringstabletter till diskmaskinen och sedan har det inte varit några problem, ett tips är att testa det.

• Stjärnstoft

Ibland kan man behöva ta loss snurran och göra ren den inuti,
    det kan komma in kletiga saker där som gör att maskinen inte sköljer ordentligt.

• telma64

såg att du använder eldorados tabletter, de är olika från paket till paket, eftersom du säger att de fungerat innan, vår maskin gör så oxå ibland lämnar kvar pulver rester på disken, men köp en ny förpackning och se om det hjälper, i så fall kasta den andra eller lämna tillbaka den

• mimmi 1

Kör du skondisk-programmet, eller ett vanligt full-disk-program?
    Läste nånstans, att tabletterna inte hinner lösa upp sej om man kör skondisk-programmet... det är säkert olika på olika tabletter åxå. jag tycker att vanligt pulver är det bästa, men tyvärr går det nästan inte att få tag på längre...

• NeA 84

jag harkommit fram till att jag tror att när tabletterna är lite mosade...då blir de rester kvar.
    men är dom hela så blir disken fin

• LillaEllan

är det en elektrolux?
    min gör så också den är ett år gammal och rena skiten!
    dyr som fan och urkass!

• HelenaMaria

Men testa att rensa propellern-snurran så kanske det blir bättre, samt fyll på spolglans om det behövs!

Svar på tråden min diskmaskin lämnar diskmedelrester kvar på disken