• jentha

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Och jag god tvåa...

// jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett pyre i magen ¸.?°´¯)
  • jentha
    06mamma: jag känner igen det där att det ena ger det andra. Jag hoppas att ni får ordning på kaoset så småningom iaf. Du får ta en bild på djungelrummet sen när det är klart.

svalan: oj vilken företagsam liten son du har! Jag vet inte vad jag ska hitta på med Folke idag. Vi har ju som tur är ett uterum där man kan "spela innebandy" och sparka fotboll. Det brukar funka, då kan Folke iaf springa av sig lite energi. Han har varit väldigt bra på att pyssla med sitt på egen hand. Han går och bär saker fram och tillbaka - mycket målmedvetet.
    Kom hit och fika vetja så kan de få leka några timmar!! Nån annan?
  • jentha

Får ställa in fikat eftersom farmor ringde från Linköping och kommer och hälsar på tillsammans med Folkes faster.

• jentha
    svalan: torsdag?

Jag köpte beg. galonisar i våras stl 74/80 som nog funkar ett tag till. Och nu köpte jag nya i stl 90 så vi kan ha en uppsättning på dagis och en hemma.

Vi kör fortf med IKEAs barnstol i plast med bord. Den funkar bra så vi har inte funderat på nåt annat.

Jag har just varit ute och gått med Folke i regnet - så nu sover han i vagnen. var ju tvungen att hämta tjocktröja och mössa till honom - ovanligt! Jag hade behövt stövlar för jag blev dyngsur om fötterna. Ska passa på att hoppa in i duschen nu medan han sover.
  • jentha
    Kråkan: vad kul att Rasmus ska bli storebror. Grattis, och vad kul att någon mer än jag från tråden kommer att vara ledig i vår... (ingen annan som är på gång?!?)

svalan: det passar mig närsom under dagen på torsdag. Folke brukar också sova efter lunch så antingen kommer ni på förmiddagen och så äter vi lunch ihop och så kan de sova sen eller så kommer du sen när A sovit klart - lite senare på em och fikar.

Måste A sova hemma eller somnar han i vagnen om du är här och går en promenad?
  • jentha

svalan: Tack för idag. Det var kul att du och A kom och lekte och lunchade. Du lämnade ju kvar alla muffinsarna här... bra för mig Folke vaknade när du hade åkt och när vi gick in sa jag nu har A åkt hem. Då gick han runt och letade efter honom och ropade "ta-tell. ta-tell" Det var så gulligt!

Ia: vad mysigt med 12-års kalas. Jag är säker på att hårddisken blir en hit!

• jentha
    svalan: ja, lite platta kanske men väldigt goda! 
  • jentha

Jag har också legat och lyssnat på regnet inatt. Man får bara hoppas att det är lite uppehåll när man är ute. Jag ska hälsa på två kompisar idag och önskar bara lite uppehåll under transportsträckorna - tror ni att jag får det?

• jentha
    snart: välkommen!

Hörrni, det har ju nästan inte regnat nåt alls idag... det verkar som om allt kom inatt. Det var inga problem med förflyttningarna till och från mina vänner, jag har gått torrskodd hela dagen.

Sitter och tittar på sammandraget av OS-invigningen. Vilket spektakel! otroligt coolt att man kan koordiner så många människor!
  • jentha
    kråkan: välkommen hem!!

Jag har just lagt upp min första film på YouTube:
    ">

fast jag borde ha gått och lagt mig för länge sen!
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare