Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
Hej hej, är återigen uppe alldeles för sent... (och visst har jag en dansant son?!?
)
Idag har vi varit på IKEA och köpt garderober, en juniorsäng och två byråer. Och garderoberna är på plats - inredningen i dem halvfärdig. Vi måste ju göra plats för den nya bebben och genom att byta ut tre bokhyllor mot tre garderober så vinner man ganska mycket förvaringsutrymme.
Det har varit en bra dag! Jag hade tokförberett IKEA-besöket, så vi åkte dit, jag, sambon och min pappa. Gick in bakvägen - direkt in på hämtlagret - med varsin vagn och så dirigerade jag dem till de hyllor och fack våra grejer fanns på. Det gick på ett kick och de båda verkade nöjda med att slippa gå igenom hela varuhuset innan... Sedan var vi ett oerhört bra team - sambon och jag - när vi skruvade ihop garderoberna. det är i vanliga fall alltid jag som gör sånt, men nu behövde jag hjälp att bära och lyfta och sånt. Men det gick bra...
Juniorsängen kommer vi inte att använda ännu, men det kändes som att vi kunde köpa den när vi ändå höll på. Mitt röjande kommer nämligen även att inkludera Folkes rum och då kan vi lika gärna ställa den sängen där redan nu - så kan ha den att leka i (eller mamma kan ha den att lägga ren tvätt och annat i
) så är det klart - till sen.
Jag har helt klart kommit in i boandet inför pyrets ankomst och det känns som om det är lika bra att göra så mycket vi (jag) orkar och hinner. Smida medan järnet är varmt.
Phu! Är helt slut, ska nog gå och lägga mig iaf. Natti!

Nu ikväll när Folke skulle lägga sig så pekade han bort mot byrån och sa uppmanande "bappen"... så då fick han den. Men iaf två nätter utan kasnke luftade eksemet lite.