För ung för att bli mamma ?
Tycker ni det är för ungt att bli mamma när man är 18 ? Själv ser jag absolut inget problem med det . Men vad tycker ni ? Kramar
Tycker ni det är för ungt att bli mamma när man är 18 ? Själv ser jag absolut inget problem med det . Men vad tycker ni ? Kramar
Beror väl på,har du jobb,utbildning,står på egna ben mm så varför inte.
Tyvärr har de flesta 18 åringar inte det idag,att vara mamma hänger inte på åldern men få står på egan ben i den åldern utan har nätt och jämt gått ur skolan,bor hemma och haft förhållande i kanske 2 månader, då känns det mindre lämpligt
tycker inte att det handlar om jobb, utbildning osv, utan framför allt om personlig mognad. visst, alla är olika mogna, men som 18 åring så har du inte den livserfarenheten som du får om du väntar några år.
sen bör man ju enligt mig ha jobb, bostad, partner osv dessutom!
Spontant tycker jag att alldeles för många väntar för länge med att skaffa barn nu för tiden. Men när man är 18 har man ju fortfarande gott om tid på sig, om man väntar fem år tills man är tex 23 är man ju fortfarande "ung".
Du kan vara världens bästa mamma vid 18-års ålder.
Du kan vara världens sämsta mamma vid 18-års ålder.
Du kan vara världens bästa mamma vid 40-års ålder.
Du kan vara världens sämsta mamma vid 40-års ålder.
Ser du min poäng? ![]()
Jag tror inte jag minns sämre idag än för tio-femton år sedan hur min barndom var och hurdan förälder min mamma och pappa var.
Visst kan man ha enorm livserfarenhet vid 18, men erfarenheten blir väl inte mindre ju äldre man blir?
Är det något jag lärt mig genom livet så är det att man lär så länge man lever. Jag trodde jag var väldigt klok när jag var arton-tjugo år (vilket jag jämfört med många kompisar även var), men idag så är jag glad att jag inte bildade familj redan då...
Sen har jag inte sagt att man blir sämre förälder, men jag ser ingen nackdel i att vänta...