För ung för att bli mamma ?
Tycker ni det är för ungt att bli mamma när man är 18 ? Själv ser jag absolut inget problem med det . Men vad tycker ni ? Kramar
Tycker ni det är för ungt att bli mamma när man är 18 ? Själv ser jag absolut inget problem med det . Men vad tycker ni ? Kramar
Jag förstår inte varför det är sån hysteri att bli förälder fort, fort, fort. Helst igår, typ. Men 18år = Du är myndig och får göra precis som du vill! Men alla är inte mogna för det ansvaret bara för man fyllt 18år (gäller väl även en del äldre också) och i vissa lägen klassas som vuxen.
Det JAG ville ha gjort innan jag ens fundera på att sluta med mitt preventivmedel hade inte med åldern att göra det hade med erfarenheter i livet att göra, här är några:
- Gå ut gymnasiet
- Jobba och få erfarenhet, och framför allt pengar!
- Ett förhållande med några år på nacken
- Eget boende (+ att först bo ihop med min pojkvän) & ekonomi
- Kommer inte på mer än så här nu. Jag har iaf uppfyllt dessa "krav", och slutade med pillrena i början av året.
Jag har "bara" vikarierat sen Studenten '07. Provat massa olika yrken. Vikarierar nu på 3 olika yrken vid behov. Vikariat ger ingen fet FP men däremot en del pengar och erfarenhet. Jag har såpass mkt pengar på kontot så jag kan försörja mig själv och ett barn (även om jag skulle bli ensamstående). Sambon har fastjobb sen några år tillbaka.
Hej ts. Jag är 19 år och planerar barn nu. Jag tycker inte att man är för ung för att bli förälder vid 18 års ålder. Bara det finns förutsätningar för det. Och att man är mogen för det såklart. Jag tänkte berätta lite kort om min sitvation..
- Förlovad sedan sept-07
- tillsammmans i snart två år.
- Bott tillsammans i en liten lägenhet sedan jun-08
- tagit studenten - kompleterar slutbetyget med naturkunskap b.
- Arbeten- hemtjänsten- jag timmvikarie- sambon vikariat som förlängs eller blir fast. speciellt när han får sitt kärkort.
I mångas ögon ska vi vänta med barn. Men absolut inte i våra. Vad vi upplever är vi morgna och redo för att bli föräldrar. Ekonomin är även den helt okej enlligt oss. Trotts att många anser att det är väldigt ostadigt med vikariat + timmvikarie.
Dancing Sunrise skrev 2008-08-06 16:03:19 följande:
jen bossman skrev 2008-10-20 17:31:10 följande:
Omöjligt att svara på utan att få mer information om situationen i sin helhet. Finns det eget boende? Egen stadig ekonomi? Hur ser framtidsplanerna ut? Hur mogen är personen i fråga? Finns det stöd i omgivningen? vad tycker pappan om det hela? Förstår personen hyfsat väl vad det innebär och vilka förändringar det kommer bli?
Jag var 19år när jag fick min dotter idag är jag 23år och har en son på 2mån
Lycka till med barnvärkstan
Inte alls! Är 21 nu och har en 3 månaders son. Och min lilla syster som är 19 har en 3 årig dotter och en son på nu en vecka :) Go for it girl ;)