• Analoga

Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?

Som rubriken lyder. Ja hur står ni ut? Har varit hos bekanta som har exempelvis hund och ser hundhår överallt på golvet och t o m på bord kan de flyga upp. Jag känner mig så äcklad när jag ser det och tänker att man ska trampa runt i det där så jag fattar bara inte hur man kan ha husdjur överhuvudtaget! Äcklas också av att få på mig hår på mina kläder. 

är det så att ni älskar djur så mkt att ni kan överse med det?

• Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?
  • Ayya

Ja, finns väl negativa saker med alla intressen. Intresset med hundar och katter medför oxå ett påtvingat intresse som kallas att dammsuga.

• skåne tjej

Det är ju ett val man gör när man skaffar djur.
    Dammsuger man 1 gång dagligen så tycker inte jag att det blir så mkt hår.

De flesta kvinnor väljer nattlinne med större förstånd än de väljer män.
  • kidA

dammsugning 2 ggr per dag. moppa golv. o så har jag en hund som inte fäller.

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • pajas01

dammsuger varje dag.. sen blir man nog van med att ha här i kaffet och i smör å allt där till.. =)) tycker de är skit äckligt med människohår i maten men inte hundhår..

• Mistys Daisy
    Svar på #5
    håller med!!!!!!
  • Myror i brallan

Vi har hund som inte fäller!!!!

• Birgitta2

Kan förstå dig TS. Men troligen är det så att dina bekanta inte prioriterade städning. Dammsugaren behöver komma fram åtminstone en gång i veckan. I fällningstider blir det varje dag. Men... klär jag mig i svart dräkt, eller svarta kläder, så är det det sista jag tar på mig innan jag går hemifrån. För HELT pälsfritt blir det sällan.

• Intelligenti pauca
    Analoga skrev 2008-08-13 12:46:52 följande:
    Som rubriken lyder. Ja hur står ni ut? Har varit hos bekanta som har exempelvis hund och ser hundhår överallt på golvet och t o m på bord kan de flyga upp. Jag känner mig så äcklad när jag ser det och tänker att man ska trampa runt i det där så jag fattar bara inte hur man kan ha husdjur överhuvudtaget! Äcklas också av att få på mig hår på mina kläder. är det så att ni älskar djur så mkt att ni kan överse med det?
    Nu har jag en pudel som inte fäller hår.Men vi har bekanta med hårande hundar och det stör mig inte ett dugg.Det är deras val och jag har ej med det att göra.Även bekanta som har håran de hundar är välkomna hos oss
Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?