• Analoga

Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?

Som rubriken lyder. Ja hur står ni ut? Har varit hos bekanta som har exempelvis hund och ser hundhår överallt på golvet och t o m på bord kan de flyga upp. Jag känner mig så äcklad när jag ser det och tänker att man ska trampa runt i det där så jag fattar bara inte hur man kan ha husdjur överhuvudtaget! Äcklas också av att få på mig hår på mina kläder. 

är det så att ni älskar djur så mkt att ni kan överse med det?

• Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?
  • Majsan70

Man har valt livet med djur helt enkelt o då är det inte ens tal om att "stå" ut. Jag säger som nån tidigare i tråden att människorhår är äckligare och jag har två långhåriga döttrar som fäller skit mycket hår.

Dammsuger gör vi varje dag nu eftersom vi har 4 semilånghåriga katter o en långhårig hund.

Härhemma behöver man inte komma om man är känslig för sånt o gillar man inte djur alls så är man inte välkommen alls.

• Nyponros79

Man får stå ut med lite hår när man har djur och det är det absolut värt. Skulle aldrig vilja vara utan min kisse.

• becky J

Lite hår är väl inte så farligt, jag älskar mina små kissar.

Tänk på att du också har husdjur i form av kvalster på huden och i din säng, whhhhhoooaaahaha!

• PrettyGirl

Våra fäller periodvis, och det är inte så himla krångligt. Jag har levt med djur sen jag knappt kunde gå, och kan inte vara utan dem heller. Så lite päls här och där bryr inte vi oss om. Det finns sop och dammsugare, man får använda dem lite oftare bara. Inget mer med det!

• Powerwoman

Jag gillar INTE hår, men så har jag en Sphynx och en Fransk Bulldogg som lämnar obetydligt med hår efter sig:)

Så inga hår-bekymmer här:)

• södertälje

Finns damsugare som funkar fint att ta bort älsklingarnas hår med.Tycker inte att det är ett problem,att ta bort hår.

• Mysan59

Jaaa faktiskt så älskar jag dom så mycket att jag står ut med det.

Det finns annat som är mycket värre än lite hår...

• världens bästa mamma

Jag köpte en anna ras nu Devon Rex då min make inte vill ha en massa hår de har bara ett lager hår så de fäller knappt lik en naken katt nästan...Ett tips...

• Fiing

Har en katt som fäller något makalöst... Men som många ovan nämnt; det är bara att dammsuga. Visst blir det äckligt om det ligger hår överallt, men då gäller det att hålla efter i sitt hem :) Men vad är lite katthår jämfört med en katt säg :)

• Linnea84a

uh, jag hatar hundhår! fast jag har 2 hundar själv=) det är såå äckligt!!! min pitbull/staff har knappt päls så hans hår stör mej inte men rottisens snusk päls som ligger överallt!!jag har börjat raka henne=) inte naken men kort=) sen e det bara att dammsuga ofta=)

• Catti41

Tja, jag prioriterar att bo med katt högre än att bo hårfritt. Sen är det ganska ofta som Kisse och jag har diskussioner om det här med att fälla hår, men jag förlorar de diskussionerna som oftast.... ;)

• sophialicious

har man djur hemma måste man dammsuga mycket och använda klädesroller dammtorka osv TS dem du har varit hos gör antagligen inte det! :/jag har djur men INGET hår överallt jag städar!

• Mysan59

Men nog finns det minst lika äckliga saker efter oss människor inomhus? Som nån annan här skrev, äckligt med tappade människohår!

Och precis som Cat36, så har jag hellre lite hund/katthår (har 2 katter och 2 hundar) än bor helt hårfritt (dvs utan djur).

• Mysan59
    Majsan70 skrev 2008-08-14 15:04:21 följande:
    Man har valt livet med djur helt enkelt o då är det inte ens tal om att "stå" ut. Jag säger som nån tidigare i tråden att människorhår är äckligare och jag har två långhåriga döttrar som fäller skit mycket hår.Dammsuger gör vi varje dag nu eftersom vi har 4 semilånghåriga katter o en långhårig hund. Härhemma behöver man inte komma om man är känslig för sånt o gillar man inte djur alls så är man inte välkommen alls.
    *skrattar lite* Hade inte kunnat säga det bättre själv. Här hemma behöver man inte heller vara om man är känslig för lite hår (fast vi dammsuger, det ligger inte massa hår överallt) och såna som inte gillar djur är inte välkomna till mig heller.
  • felicityporter

Jag bryr mig inte särskilt mycket om håret faktiskt. Visst svär man lite för sig själv ibland när man tagit på sig en kort svart kjol och ser att den blir full av katthår efter man satt sig i soffan, men sedan rycker man på axlarna, ler och pussar nån av katterna på nosen. Håret är ett yttepyttelitet pris att betala om man tänker på hur mycket glädje och kärlek djuren sprider.

Jag tycker för övrigt inte att hår (vare sig från katt eller hund) är äckligt, det kan vara lite irriterande, men långt ifrån äckligt. Lösa människohårstrån äcklar mig lite däremot, särskilt långa hårstrån.

• Slut for a day

Vanligtvis har jag inget problem med lite hundhår men så här innan det är dags för löp undrar jag vad jag har gett mig in på. Det ligger stora pälsbollar överallt när min Schäfer fäller ur. Om jag dammsuger ett rum och går över till nästa så dröjer det någon minut innan det är lika mycket hår som innan.
    Men det är något jag står ut med för hon ger mig så otroligt mycket. Människor som blir äcklade och inte tycker om djur har överhuvud taget inget här att göra.

• Mysan59
    felicityporter skrev 2008-08-15 03:49:50 följande:
    Jag bryr mig inte särskilt mycket om håret faktiskt. Visst svär man lite för sig själv ibland när man tagit på sig en kort svart kjol och ser att den blir full av katthår efter man satt sig i soffan, men sedan rycker man på axlarna, ler och pussar nån av katterna på nosen. Håret är ett yttepyttelitet pris att betala om man tänker på hur mycket glädje och kärlek djuren sprider. Jag tycker för övrigt inte att hår (vare sig från katt eller hund) är äckligt, det kan vara lite irriterande, men långt ifrån äckligt. Lösa människohårstrån äcklar mig lite däremot, särskilt långa hårstrån.
    Det där var precis min tanke! Håller fullständigt med dig
  • Pikaur

Imorgon kommer svärföräldrarnas hund och vi ska passa den resten av veckan. Jag blir gaaaaalen!! Rulla ihop mattorna, lägga plädar på soffor, stolar och i sängen... Varför kan den intevara som vår hund, han fäller ingenting!

• Pearldrop

Man älskar såklart djuren! Och de kompenserar gott och väl sitt fällande!

Men om man går klädd i enbart svarta kläder och vill se "anständig" ut när man ska nånstans, då är klädvårdsrullen ens bäste vän!

Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?