• Analoga

Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?

Som rubriken lyder. Ja hur står ni ut? Har varit hos bekanta som har exempelvis hund och ser hundhår överallt på golvet och t o m på bord kan de flyga upp. Jag känner mig så äcklad när jag ser det och tänker att man ska trampa runt i det där så jag fattar bara inte hur man kan ha husdjur överhuvudtaget! Äcklas också av att få på mig hår på mina kläder. 

är det så att ni älskar djur så mkt att ni kan överse med det?

• Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?
  • miss kitty

Nog besväras vi av alla tussar som våra 3 små älsklingar lämnar efter sig, men det är ju som sagt inte värre än att man kan borsta dem och dammsuga ofta.

• Mistys Daisy

Men det är x-tra mysigt när man varit ute i regnet och vovven är alldeles blöt och torkar av morråren i soffan!

• miss kitty

Eisa: ja, de där "bryta-ihop-dagarna" är jobbiga. Sambon brukar få psykbryt när katterna tycker kisslådan är äcklig (har man 3 katter räcker det att man är borta lite väl mycket över helgen så blir det ju fullt i lådan) och bestämmer sig för att det är bättre att skita på golvet brevid. Eller när dom kräks på elektriska apparater - varför???!! Våra katter vill alltid helst kräkas på tvn, videon, routern eller liknande - då vill man slänga ut dom från balkongen med huvudet före, fast man lugnar sig ju ganska fort som tur är...sen kommer dom där och jamar och fjäskar och vips har man glömt alltsammans...

• TwistedSister
    Eisa skrev 2008-08-13 13:16:10 följande:
    Fast när man har djur får man såna här "bryta ihop" - dagar då man bara skriker FAN VAD ALLT ÄR SNUSKIGT JAG TÄNKER ALDRIG MER KOMMA HEM!Men det går över.
    Haha såna bryta ihop dagar kan jag få även nu utan husdjur. Speciellt om sonen vart hemma med pappa på en ledig dag, då är garanterat allt vi äger på golvet när jag kommer hem.
  • Eisa
    miss kitty skrev 2008-08-13 13:20:04 följande:
    Eisa: ja, de där "bryta-ihop-dagarna" är jobbiga. Sambon brukar få psykbryt när katterna tycker kisslådan är äcklig (har man 3 katter räcker det att man är borta lite väl mycket över helgen så blir det ju fullt i lådan) och bestämmer sig för att det är bättre att skita på golvet brevid. Eller när dom kräks på elektriska apparater - varför???!! Våra katter vill alltid helst kräkas på tvn, videon, routern eller liknande - då vill man slänga ut dom från balkongen med huvudet före, fast man lugnar sig ju ganska fort som tur är...sen kommer dom där och jamar och fjäskar och vips har man glömt alltsammans...
    exakt!
    TwistedSister skrev 2008-08-13 13:25:21 följande:
    Haha såna bryta ihop dagar kan jag få även nu utan husdjur. Speciellt om sonen vart hemma med pappa på en ledig dag, då är garanterat allt vi äger på golvet när jag kommer hem.
    fast då är det ju inte SNUSK, utan bara stök
  • TwistedSister
    Eisa skrev 2008-08-13 13:30:26 följande:
    fast då är det ju inte SNUSK, utan bara stök
    Eh inte om de har ätit och spillt mat över alltihopa också
    Fast sant, med en katt som hade spytt upp inälvsmask som grädde på moset hade det vart mycket värre.
  • logg81

Hmm.... Jag har aldrig sett några "hundvalpar" i hörnen hos mej. Men jag har en sån ras som inte fäller tussvis. Men visst håller jag med om att det är vidrigt att komma hem till folk och man får filttofflor under fötterna. Man kan juh undra hur ofta de dammsuger... Men det är alltid värre när det blir varmare och vinterpälsen ska av... o man vänjer sig....

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • merix

Vi har en katt och en hund som fäller mycket hår. Men försöker dammsuga varje dag och torkar av ofta. Vet att det finns dammråttor i hörnen men kan inte jaga dem hela tiden. Måste sköta om barnen ochså och laga maten

• lövet2

Jag har ingen fobi mot hår. Dessutom är katthåren lindriga! Jag har 5 döttrar med långt hår, och det är absolut värre ...

• Pikaur

Om man inte gillar allt vad det innebär att ha djur så har man dem inte. Möjligtvis fiskar...
    Här hemma dammsugs det varje dag. Dels för att hunden kan vara allergisk mot kvalster (under utredning) och dels för att sambon är allergisk mot hund. Sjuka familjen, haha! Men det blir en vanesak att gå med snabeljycken i handen varje dag, ibland ett par gånger då vi ibland passar svärföräldrarnas hund som fäller sjukligt mycket året runt

Tips:
    På HÄROMI säljer de en bra "gummiborste" som enkelt och lätt får med mängder av päls som dammsugaren inte får upp. Bara att sopa och samla upp - hur bra som helst!

Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?