• Analoga

Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?

Som rubriken lyder. Ja hur står ni ut? Har varit hos bekanta som har exempelvis hund och ser hundhår överallt på golvet och t o m på bord kan de flyga upp. Jag känner mig så äcklad när jag ser det och tänker att man ska trampa runt i det där så jag fattar bara inte hur man kan ha husdjur överhuvudtaget! Äcklas också av att få på mig hår på mina kläder. 

är det så att ni älskar djur så mkt att ni kan överse med det?

• Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?
  • NåFränt

Jag tänker faktiskt inte så mycket på det. Men det är väl skillnaden mellan hundOkatt-människor än de som inte vill ha några djur, de som inte klarar att leva utan djur inser att hår o sand o blöthund lukten hör till livsstilen med djur.

Vi har 2 utekatter och en stor hund på bottenplan i en liten 2:a, det blir snabbt päls överallt och det dras in tonvis med sand o blöta. Jag har aldrig blivit äcklad, vill man ha djur får man ju hålla undan! Det som däremot är störande är päls på svarta kläder då man måste rolla kläderna sekunden innan man ska iväg.

• Gekan

Här dammsugs det en snabbis varje dag. Vi har visserligen en hund som hårar endel, men håller man efter så märks det inte. Kläder rollas, underkläder tumlas... Det är det värt, vilket tråkigt liv utan djur!

• mogreta

Vi har hund, och står inte heller ut med hundhår överallt, därför har vi en hund som inte fäller ett smack!
    Tack gode gud för scnauzer!

• riot

Som andra sagt, man vänjer sig och det är ju priset man betalar. Antingen struntar man i att skaffa djur och har det skinande rent, eller så får man stå ut med att det blir lite hår lite överallt hur mycket man än städar. Jag tycker inte hår är så äckligt faktiskt så länge jag inte får det i munnen liksom och det har aldrig hänt, man får vara noga med just maten.

• VulgusProfanum

TS:
    Våra hundar är av en ras som inte fäller
    En trimras så vi slipper att vada runt i hundhår.
    Men- om man skaffar sig djur så får nog vara beredd på att det kommer att bli mycket mer städning på schemat än tidigare.
    Även om de inte fäller så drar de in en hel del rat i huset.

VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • MinnY

min afghan fäller inte så mycket och gör han det så blir det som dammtussar och det går lätt att antingen plocka upp eller dammsuga upp.

har kompisar som har labradorer och deras hår kryper in riktigt i mattor och liknade, då är det förstås svårare att få bort det.

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • ninanen

Hund, katt å hår... Det är va jag har =)
    Äcklas inte av det för fem öre, hunden fäller visserligen inte direkt mycke men katten däremot han finns överallt han...

Jag har hellre hår efter djuren överallt än ett liv utan dom helt enkelt!

Tycker man det är äckligt så slipper man ju ha djur så fiffigt är det =)

• CTMT

Ja... hatar man och äcklas av djurhår så ska man ju definitivt inte vara djurägare ;) (inte pälsdjursägare åtminstone)

Man får ju inte vara av lat natur iaf! Men dammsugar man överallt minst en gång i veckan så är det absolut ingen fara tycker jag! Vi människor fäller ju också hår! Och hudflagor.
    För att inte tala om vad som egentligen gömmer sig i dina sängkläder!!! (äckliga små kvalster och andra små partiklar :)

Så nej... i min värld så är djurhår ingen big deal. Det är bara "skit" som du ser med ögat. Finns betydligt mycket mer osynligt "skit" ändå. Och bara man är renlig av sig så ;)

• Birgitta2

miss kitty skrev 2008-08-13 13:20:04 följande:

Eisa: ja, de där "bryta-ihop-dagarna" är jobbiga. Sambon brukar få psykbryt när katterna tycker kisslådan är äcklig (har man 3 katter räcker det att man är borta lite väl mycket över helgen så blir det ju fullt i lådan) och bestämmer sig för att det är bättre att skita på golvet brevid.
    .. och det löser man oerhört enkelt med fler lådor, eller rensning flera gånger om dagen.
  • stjärnströssel

ja..jag gillar inte heller massa hår..därför har mina hundar eget rum, dom ser dock ut till oss o jag har med dom på jobbet varje dag där hundhår finns i drivor o där ska det få finnas

det blåser på toppen
Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?