ius lexis skrev 2008-09-23 21:44:42 följande:
Har inte läst tråden! Men tycker att du fomulerar din fråga väldigt svat/vit. Min man har två barn och de är han och hans ex frus barn. De älskar dem och är bra föräldrar till dem vilket jag stöttar. Men jag älskar inte deras barn och det vore väl jätteskumt om jag inte älskade mitt barn mest i världen precis som deras mamma älskar dem. Känns som endel blandar ihop att vara kvinna i en familj är samma sak som att vara modersgestalt till alla i den, men så ser inte familjer ut nu! Jag är pappas kvinna! Inte deras mamma! Jag är där för dem om de behöver mej, jag tänker på dem och oroar mej till vansinne, men älskar gör jag min man och mitt barn. men de är alltid välkomna hos oss. varför blanda ihop rollerna?? Jag är inte deras mamma men jag måste ändå få älska våran "söta bebis" mer än allt även om det finns andras barn än min i familjen.
Mycket bra skrivet! Håller med fullständigt. Det är konstigt att för vissa så måste allting vara antingen svart eller vitt, det finns ingenting där emellan.
Jag ser det så att mina bonusbarn har en mamma och en pappa som älskar dem mest i hela världen, och sen har de mig, som också är en viktig person i deras liv men inte deras förälder. Mitt eget barn har också en mamma (mig) och en pappa som älskar honom mest av allt. Vad är problemet?