Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

virkning/stickning/sömnad

pucken:

mm jag har ett mönster till det också, fast som ett vanligt täcke med påsydda hjärtan =)

Ska nog göra ett sånt, om jag nu någonsin blir gravid.

• Fru Indosaurie

sammet:

neej vet du vad? jag har inte stickat på 1 1/2 vecka! sensation.
    Något med humöret tror jag. Och pucken är bortrest, det var väl det ;)

Men nu ska jag nog börja sy faktiskt, ska köpa lite saker som fattas på onsdag sen ska det pysslas =) jag och sambon tillsammans, haha.

Jag brukar sticka vid datorn, i soffan alltså =)

• Fru Indosaurie

*gäsp* jag BARA sover nu för tiden. Det blir verkligen ingenting gjort.
    Men imorgon ska vi till panduro och inhandla lite saker, sen ska vi hem och pyssla båda två =) Jag ska sy något och Fred ska sy en sak ur kalikåboken.

• Fru Indosaurie

Idag har vi varit och inhandlat en massa pyssel! Usch vad fattiga vi blev nu =/ Men men snart är det lön!
    Nu får vi iaf något roligt att göra ett tag.

Katten tog styrolitkulorna i besittning, åååh vad hon sov skönt på dom =)
    Tyvärr är digitalkameran på lagning så vi fick fota med systemkameran..

• Fru Indosaurie

Nu har jag sytt färdigt min avlastningskudde/framtida amningskudde. Den blev superbra! Kommer bli skön att använda när man ska läsa, handarbeta, eller sova i soffan ;)
    Sambon sydde en kärleksmask till mig med rosa hjärtögon =)

• Fru Indosaurie

Jaa en kärleksmask, haha ;)

Den är gjord av resterna som blev när jag hade sytt upp hans träningsbyxor. Väääldigt långa var dom =)
    Jag fick inte titta när han sydde. Jag var fullt upptagen med amningskudden förstås.
    Så är det en bjällra i den, så den låter, haha. Ögonen är två st rosa hjärtformade pärlor.
    Han ska nog sätta i en ståltråd i den också, så att man kan böja den *skrattar*

Jag har tyvärr inget kort, digitalkameran är på lagning, kommer tillbaks om ca 2 veckor =/ panik.

• Fru Indosaurie

pucken:

när kommer ni hem då?

Sytt en flodhäst? Med mönster? För hand? Du kunde ju inte sy rakt sa du ju ;)
    Jag vill också sy en!

Imorrn ska jag till min läkare sen till studievägledaren, sen ska vi hem och pyssla, fred ska sy en piraya ur kalikåboken och jag ska.. jag vet inte, sy en drakskallra tror jag =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad