• Silverkatten06

Förbannade getingar!

Jag blir tokig snart! Vi har så sjukt mycket getingar här att det knappt går att vara ute längre. Sonen har inte fått gå barfota på hela sommaren pga getingarna och nu kan vi inte äta ute längre för att det är så många getingar. De är efterhängsna som tusan och sätter sig tom på 2-årige sonens arm. Är livrädd att sonen ska slå på dem av ren reflex.

Nyss försökte vi äta lunch ute, men efter ett tag var vi tvugna att gå in, till sonens stora besvikelse.

Nån som vet hur man blir av med eländet? (Kan tyvärr inte lägga ut gift pga småbarn, katter och rådjur..)

• Svar på tråden Förbannade getingar!
  • Angelven

Spåra boet - om ni har många så är det garanterat nära.

Radar på kvällen. Rätt upp i boet bara.

Eller ring anticimex om ni har sån försäkring.

• Ayya

Man kan ju locka bort dom från bordet där man sitter o äter. Finns ju bra getingfångare att köpa. Som små glasburkar man har saft i som hänger. Dom är utformade så att getingen hittar in men inte ut ur burken.

• TheSunset

Vi kan inte heller va ute här...kan inte ens ha dörrarna öppna...
    Dottern blev stucken 2 ggr på 2 veckor...

Dom e riktigt på dm jäklarna...attackerar....sen kryper dom på en....USch....hatar dom.

♥ ♥ Hampus 990910 & Julia 061101& Liten bf 081119 ♥ ♥
  • mammatalman

häng upp en getingfångare i ett träd i närheten av altan. det är som en glasburk med ett litet hål i botten där getingarna går in o kork i toppen så de ej hittar ut. häll i lite sirap o den är överfull av getingar på någon timme

• Silverkatten06
    Angelven skrev 2008-08-15 12:18:40 följande:
    Spåra boet - om ni har många så är det garanterat nära.Radar på kvällen. Rätt upp i boet bara.Eller ring anticimex om ni har sån försäkring.
    Hur spårar man boet? Har tyvärr ingen anticimex-försäkring...
  • Annanym

Fast den här tiden på sommaren är väl inte getingarna ute efter sött utan efter protein? Det är därför de ääälskar grillkvällar! Jag tror att det är i början av sommaren de söker sig till sötsaker.

Ja, som du ser har jag inget tips att komma med. Jag avskyr också de där jädra påflugna aggressiva getingarna. Död åt dem!

• natta84

Jag håller med dig om att det är skitjobbigt med alla dessa getingar. Det är så grymt mycke av dom här också där jag bor. Så fort man går ut genom dörren så kommer dom flygandes mot en. Dessutom är jag så grymt rädd för dom så jag skriker och springer om dom kommer för nära. Inte så bra kanske eftersom jag kanske skrämmer min 1- åring men men... va ska man göra. Finns nog ingenting man kan göra för att bli av med dom kan jag tro.

• Silverkatten06

Var kan man köpa en sån där getingfångare?

• Peppri

Avskyr getingar. Har extrem fobi. Vågar inte vara ute. Ett tips på en effektiv getingfångare:

Dela en vattenmelon på hälften och häll på coca cola.

Så gjorde vi när jag jobbade några somrar i gatukök och det funkade hur bra som helst.

• Silverkatten06
    Annanym skrev 2008-08-15 12:21:56 följande:
    Det är därför de ääälskar grillkvällar!
    Ja, grillat verkar de gilla och även sonens favorit - lax!!
Svar på tråden Förbannade getingar!