• Silverkatten06

Förbannade getingar!

Jag blir tokig snart! Vi har så sjukt mycket getingar här att det knappt går att vara ute längre. Sonen har inte fått gå barfota på hela sommaren pga getingarna och nu kan vi inte äta ute längre för att det är så många getingar. De är efterhängsna som tusan och sätter sig tom på 2-årige sonens arm. Är livrädd att sonen ska slå på dem av ren reflex.

Nyss försökte vi äta lunch ute, men efter ett tag var vi tvugna att gå in, till sonens stora besvikelse.

Nån som vet hur man blir av med eländet? (Kan tyvärr inte lägga ut gift pga småbarn, katter och rådjur..)

• Svar på tråden Förbannade getingar!
  • Lingi
    Tristanya skrev 2008-08-15 16:36:10 följande:
    blir snart galen! måste ha fönstrena öppna för luften står still här inne i lägenheten annars!
    Köp net med självhäftande band, klistra bandet runt fönstret a sätt netet på. Då luften kommer in men inte odjuren.

Min man har precis köpt a sprayat Vespo spray, kostade 55 kr o djävlarna dör direkt. Dem satte bo i soptunnan, måndag blir tömning, vi vill inte att det blir problem vid tömningen.
    Anticimex kommer nästa vecka, getingarna har bo under taket oxå
  • Wilowa
    The past is now skrev 2008-08-15 18:40:20 följande:
    Jag är allergisk. Sväller som en basketboll och har svår smärta.
    Fast du har sluppit andningssvårigheter?
  • Tristanya
    Lingi skrev 2008-08-15 19:38:10 följande:
    Köp net med självhäftande band, klistra bandet runt fönstret a sätt netet på. Då luften kommer in men inte odjuren. Min man har precis köpt a sprayat Vespo spray, kostade 55 kr o djävlarna dör direkt. Dem satte bo i soptunnan, måndag blir tömning, vi vill inte att det blir problem vid tömningen. Anticimex kommer nästa vecka, getingarna har bo under taket oxå
    skulle kunna köpa nät o sätta i fönstrena.. våra fönster går innåt också så blir nog svårt o sätta dit något då.. men känns som en onödig utgift också då vi faktist ringt till hyresvärden o bett dom komma o kolla vart dom håller hus så dom kan ta hit anticimex! får se om dom kommer på måndag, annars får vi ringa igen!
  • Lingi

Jag har oxå inåtgående fönster och det gick att fästa, men behövdes lite extra vik längst ner. På andra ställe har jag rull-net-gardiner, inte bara för getingars skull, myggor, flugor, osv, jag gillar inte insekter inomhus.
    Men självklart, behöver du inte så behöver du inte.

För att övertyga din hyresvärd, satte jag in 1 foto hos starka bilder, du kan printa o visa om du vill. Det blev hos en bekant, getingarna satte bo där, ätit upp en bit av gipsväggen och kom in i barnkammaren.

• Tristanya
    Lingi skrev 2008-08-16 15:42:51 följande:
    Jag har oxå inåtgående fönster och det gick att fästa, men behövdes lite extra vik längst ner. På andra ställe har jag rull-net-gardiner, inte bara för getingars skull, myggor, flugor, osv, jag gillar inte insekter inomhus.Men självklart, behöver du inte så behöver du inte. För att övertyga din hyresvärd, satte jag in 1 foto hos starka bilder, du kan printa o visa om du vill. Det blev hos en bekant, getingarna satte bo där, ätit upp en bit av gipsväggen och kom in i barnkammaren.
    kan inte se ditt galleri.. du måste lägga till ekonen!
  • Wilowa
    Tristanya skrev 2008-08-16 17:06:49 följande:
    kan inte se ditt galleri.. du måste lägga till ekonen!
    skriv galleri där det står presentation i adressfältet. alltså när du är inne i hennes press.
  • Tristanya
    Einstein skrev 2008-08-16 19:46:01 följande:
    skriv galleri där det står presentation i adressfältet. alltså när du är inne i hennes press.
    fungerar inte för mig.. står attjag inte har behörighet...
  • Wilowa
    Tristanya skrev 2008-08-17 08:56:09 följande:
    Jag såg det.
  • MrsMurphy

Jag kan säga att jag nog får ta igen detta med att ha öl i fällorna. Har nu roat mig med min test och kan konstatera att socker + vatten klassade ut allt det andra med besked. Började dock trögt men sen blev det verkligen massdöd i den. Klassade ut alla saft, sirap, öl, juice, cola med besked. Men den stora förloraren var verkligen colan och saften.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Lingi
    Tristanya skrev 2008-08-17 08:56:09 följande:
    Ingen aning vad som är på tok

Men: gabriellas.webalbum.se/get lösenord Tri
  • Winnie1971

Kolla med hemförsäkringen. Min lillebror hade två getingbon på sin altan.Helt olidligt.Han ringde sitt försäkringsbolag o de skickade en snubbe som tog död på getingarna.Kostade inget.

• Wilowa
    Lingi skrev 2008-08-17 13:07:50 följande:
    Ingen aning vad som är på tok Men: gabriellas.webalbum.se/get lösenord Tri
    Du har valt att bara de du har i din adressbok får se dina bilder. Går du in i galleriet och ändrar på det så kan alla se bilderna sedan.
  • Tristanya
    Lingi skrev 2008-08-17 13:07:50 följande:
    Ingen aning vad som är på tok Men: gabriellas.webalbum.se/get lösenord Tri
    men fy va läskigt!!
    blir o ringa hyresvärden imorgon igen o säga att det får vara nog nu!
    igår kväll slog vi ihjäl 3 stora getingar..
  • cissi24

I sommarstugan finns det tusentals getingar. Går inte att sätta foten utanför dörren.

Har funkat bra med behållare fyllda med sirap och en skål men vatten och sirap nedanför för de trillar ofta ut rätt ner i skålen. Får tömma skålen väldigt ofta då den är överfylld.

• Lingi
    Einstein skrev 2008-08-17 13:44:03 följande:
    Du har valt att bara de du har i din adressbok får se dina bilder. Går du in i galleriet och ändrar på det så kan alla se bilderna sedan.
    Tack!

Jag har inte valt något nytt inställning, tidigare kunde alla som ville se bilderna så det måste ha blivit något FL har ändrat.
    Nu "x"-ade bildgalleriet hoppas det funkar nu.

Våra getingar är så törstiga att det duger saften, dagligen tömms fällorna med flera hundra getingar. Ackkkk...
Svar på tråden Förbannade getingar!