• Silverkatten06

Förbannade getingar!

Jag blir tokig snart! Vi har så sjukt mycket getingar här att det knappt går att vara ute längre. Sonen har inte fått gå barfota på hela sommaren pga getingarna och nu kan vi inte äta ute längre för att det är så många getingar. De är efterhängsna som tusan och sätter sig tom på 2-årige sonens arm. Är livrädd att sonen ska slå på dem av ren reflex.

Nyss försökte vi äta lunch ute, men efter ett tag var vi tvugna att gå in, till sonens stora besvikelse.

Nån som vet hur man blir av med eländet? (Kan tyvärr inte lägga ut gift pga småbarn, katter och rådjur..)

• Svar på tråden Förbannade getingar!
  • ploppviola

Vi har oxå sjukt mycke hos oss o så fort man öppnar kommer de in säkert 10 15 stycken med en gång....De är allmän geting attack överallt i svergi typ 60-70% mer änn vanligt så jag vet inte vad man gör åt de......

Du är värdefull
  • MammaMandiz

Usch ja. Man kan ju knappt gå en promenad. Dom verkligen följer efter. Dottern hade en som kröp på munnen och ögat.

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • mammatalman
    Silverkatten06 skrev 2008-08-15 12:22:11 följande:
    Var kan man köpa en sån där getingfångare?
    jag köpte min på indiska men jag tror man kan få tag på det "överallt"
  • Zaria

Ah de är vidriga.blivit stucken i ansiktet och på armen bara i år.

Jobbar i hemtjänsten och de sticker även vårdtagarna,helt sjuka är de,beter sig som att de är fulla eller något,det går verkligen inte att jaga bort dem

• Wilowa

Anticimex gör inget om man inte vet var boet är! Tyvärr! jag tog nyss sex getingar inne, i ett fönster. Vad värre är att min son är alergisk mot dem, så jag är allt annat än glad!

Thesunset: Om hon har blivit stucken två gånger så tätt, så skulle jag vara väldigt observant om hon blir stucken igen. Det är tyvärr först när de blivit stuckna som de kan bli allergiska och två gånger så tätt ökar nog tyvärr risken. Andra och tredje gången min son blev stucken var på samma dag och den fjärde gången (året efter) så reagerade han en halvtimme efter sticket med andningssvårigheter och nässelutslag över hela kroppen. När han blev stucken så tänkte jag att det var skönt att han inte var allergisk i alla fall...30 minuter senare satt vi i bilen på väg in till akuten! Efter det har vi fått åka ambulans in till sjukhuset en gång, men då reagerade han inte alls. Det var bara vi och sjukvården som tog det säkra före det osäkra, men då fick han i och för sig medicin och så tror vi inte att getingen kom åt att sticka honom ordentligt.

• Poffan

Maxi finns de på också. Min mamma brukade alltid lägga ut köttbullar när vi skulle äta ute så de flesta getingar åkte dit och åt istället för att äta på våra tallrikar.

• MrsMurphy

Jag undrar också hur man spårar boet! Skrikandes

Vi kan inte hitta det och vi kan inte vara ute, kvittar att vi har 5 getingfångare på andra sidan tomten/samt utanför altanen. Dom är överallt! Igår så satte sig en på min arm?? Så ska dom ju inte bete sig. Fångarna är överfulla ganska omedelbart men det är ju som ett sandkorn i sahara ändå när det gäller hur många som jagar en.

Kan tipsa att getingarna är rätt vilda på öl just nu, dom går igång väldigt hårt på det i jämförelse med dom söta fällorna. (Dom dränker sig i mördarsniglarfällor i stora antal)

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Ayya

Jag häller öl i fällorna istället för saft .

• Silverkatten06

Om man inte har nån fälla hemma, men har öl - kan man hälla öl i en vanlig skål då? Hur långt ifrån uteplatsen bör man ställa fällan?

Ska kolla på ICA om de har några fällor sen...

Svar på tråden Förbannade getingar!