• Silverkatten06

Förbannade getingar!

Jag blir tokig snart! Vi har så sjukt mycket getingar här att det knappt går att vara ute längre. Sonen har inte fått gå barfota på hela sommaren pga getingarna och nu kan vi inte äta ute längre för att det är så många getingar. De är efterhängsna som tusan och sätter sig tom på 2-årige sonens arm. Är livrädd att sonen ska slå på dem av ren reflex.

Nyss försökte vi äta lunch ute, men efter ett tag var vi tvugna att gå in, till sonens stora besvikelse.

Nån som vet hur man blir av med eländet? (Kan tyvärr inte lägga ut gift pga småbarn, katter och rådjur..)

• Svar på tråden Förbannade getingar!
  • Wilowa
    RiaRa skrev 2008-08-15 15:39:47 följande:
    Radar är en Gudagåva, en spray och getingen dör inom 5 min.I år är de verkligen  många och otroligt efterhängsna. Jag hatar dom. Har slagit ihjäl 5 redan inomhus. Bara man öppnar så köar de för att komma in. Är livrädd för dem.Stod ute och snackade med grannen nyss och blev fullkomligt attackerad. De sätter sig på alla möjliga ställen och går man undan förföljer de en.
    Har du kölappssystem?
  • Silverkatten06
    RiaRa skrev 2008-08-15 15:39:47 följande:
    Radar är en Gudagåva, en spray och getingen dör inom 5 min.

I år är de verkligen  många och otroligt efterhängsna. Jag hatar dom. Har slagit ihjäl 5 redan inomhus. Bara man öppnar så köar de för att komma in. Är livrädd för dem.
    Stod ute och snackade med grannen nyss och blev fullkomligt attackerad. De sätter sig på alla möjliga ställen och går man undan förföljer de en.
    Ja, visst är de konstiga i år? Jag har inte varit med om att getingar varit så efterhängsna förut. De följer ju efter och tom kryper på en - asjobbigt!

Ang. Radar - är det en spray man sprayar i förebyggande syfte eller direkt på getingen?
  • Wilowa
    Silverkatten06 skrev 2008-08-15 16:11:34 följande:
    Ja, visst är de konstiga i år? Jag har inte varit med om att getingar varit så efterhängsna förut. De följer ju efter och tom kryper på en - asjobbigt!Ang. Radar - är det en spray man sprayar i förebyggande syfte eller direkt på getingen?
    Radar är inte förebyggande.
  • DCLXVI
    ja man blir ju fullständigt galen på de djäklarna!! El-smällan är ju bra, synd som sagt att det luktar så vidrigt. Radar ska jag köpa hem, tack för tipset! Det finns på typ Granngården va?
  • Wilowa
    DCLXVI skrev 2008-08-15 16:14:02 följande:
    ja man blir ju fullständigt galen på de djäklarna!! El-smällan är ju bra, synd som sagt att det luktar så vidrigt. Radar ska jag köpa hem, tack för tipset! Det finns på typ Granngården va?
    Radar köpte jag på Granngården i förrgår för 129 kronor. Den var jätteeffektiv när vi skulle tömma getingfällan ( den var full av levande getingar både på in- och utsidan! ). Fast nackdelen med Radar är att de inte dör direkt och att man då inte har koll på vart de tar vägen. Risken är ju att man trampar på dem istället och det är inte så mycket bättre.
  • MrsMurphy

Kan rapportera in att ölen, juicen och sirap/vatten ligger delad etta! Inte en geting i sockerblandningen samt saften??!! Fundersam

Vaddå en bortslösad dag i ens liv?? Men jag blir så less på detta... Har fan betat av 100 om dagen och ändå blir det ingen skillnad. Skulle verkligen behöva hitta boet!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Wilowa
    MrsMurphy skrev 2008-08-15 16:19:45 följande:
    Kan rapportera in att ölen, juicen och sirap/vatten ligger delad etta! Inte en geting i sockerblandningen samt saften??!! Vaddå en bortslösad dag i ens liv?? Men jag blir så less på detta... Har fan betat av 100 om dagen och ändå blir det ingen skillnad. Skulle verkligen behöva hitta boet!
    Tur att vi människor inte förökar oss i den takten! kommer du på hur man hittar boet så säg till. jag vet veta hur jag ska få valuta för pengarna jag har betalat till anticimex!
  • delifi2

ja fy fasen för dom

man kan inte sitta ute å fika på stan ens en gång å det brukar man kunna göra.
    Å som ni andra säger, totlat efterhägnsa efter en.

Jag brukar ta en servett å klämma ihjl dom, kan ju inte ha radar när ma när ute fikar med sig direkt

• MrsMurphy

Einstein: Boet kan ju vara var sjutton som helst! *svär så det osar* Bor i ett kedjehusområde med grannar inpå knuten så den kan ju lika gärna finnas i deras tak. Men jag förstår verkligen inte hur man ska hitta igen fanskapen. Borde ju finnas nåt man ska tänka på. Har googlat som en dåre och det enda som framgår är att man ska hitta boet. Skrikandes

Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Förbannade getingar!