• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Valters familj

Aha..Magdalena! Trodde du hette Molly!
    Får verkligen dra ihop en träff snart så att man får ansikte på er alla!

Det va den andra hon fick, därför jag tyckte va lite konstigt för C borde ju fått sin 3e också!? Eller han fick sin första senare?

Klart barnen ska stå i ordning!
    Lamaze..vad e det?

Listan får fyllas i färdigt så lägger jag in den i trådstarten så vi kan hålla koll på alla barnen!

Diskmaskinen kallar, barnen sover..
    Va på lekplats i fm o sen stekte vi pannkakor till lunch.

Nån av er som fått sin journal utskriven ifrån Lund?
    De skicka vår ifrån K-stad idag ska bli så spännande att läsa...bad om sköterskeanteckningarna speciellt, får se vad de skickar....får nog verkligen ha lugn o ro o mannen hemma innan jag börjar läsa, känns soom om det kommer att bli tufft...
    Vill gärna ha ifrån den första tiden ifrån Lund med, undra om jag bara kan ringa dit!?

Kram på er

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Molly i Skåne
    Svar på #21
    Jo, Magdalena är det IRL! men jag har hetat Molly så länge på villhabarn, så det har fastnat!
    Constantin fick sin 1a spruta när han var 2 månader korrigerat, så detta var den 2a. 3e får de först vid 1 års ålder.

Spännade med journalen-tror inte vi får hela, hans pärm är numera två stycken...
    Tack förresten för de värmande orden om min blogg-försökte svara, men du har ändrat ditt konto, så no access for me!

En träff vore otroligt kul! Vi bor ju norr om Ystad  på helgerna annars i Lund...

Lamaze är härliga leksaker som är en fortsättning på den lilla blomman man fick i BB-bagen...slå upp det på Tradera så hittar du ett helt gäng av mina...

Ha det gott- lillen är gnällig, så vi måste nog in till neo- blir 2a gången idag- i morse slutade nellcoren fungera så han plingade på 100 hur länge som helst. Den var TRASIG!! Tur att vi varit med ett tag, så vi dubbelkollade...tänk om vi fått för oss att Hurra! han är syrgasfri och bara struntat i det!
    När vi kom in och testade en ny visade det sig att han låg på 89 i sat- och nog hade gjort det i 45 minuter- inte bra!!Hans lägsta gräns är ju numera 93!
    Ja, han skall ha klarat det enligt syrrorna-

Magdalena
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Valters familj

Gokväll

Jag har tagit bort min gb...du e inte blockad på nåt vis...eller kunde du inte se pres o foto heller?
    Skriv meddelande istället!

Fy..känns lite läskigt att bara läsa om nellcoren...hoppas han lugnar sig så ni slipper åka dit igen..verkar han inte må bra eller?

Astrid ska få sin 3e när hon e 5mån har jag för mig, då blir det dubbelt tillsammans me pentavacen igen (infanrix)

Vi bad speciellt om sköterske anteckningarna o det kom o epikris ifrån Lund..o lite dr anteckningar nu ifrån att vi börja gå på permis.
    O det e vad vi bett om...bara öppna det o börja gråta så jag la ner det igen..
    Adresserat till "Lilla Fröken" Astrid..bara det!

O lite tårar nu ikväll när jag o sonen kolla på sjukhuset..en liten v 25a som hade gått bort efter en dryg vecka o hennes lilla tvilling som kämpade på...
    Sorgligt o sen glädjetårar när Valter sprang o hämta sin doktorsväska o tog tempen, lyssna ¨på o gav Astrid medicin..underbara unge!

Nattinatt

• JessAnn

Hej på er!
    Jag fick min pojk igår. Han föddes i v 27+0. Vi ligger också i lund på noe avdelningen. Jag är så orolig, varje gång jag går in i det där rummet på neo så tror jag det värsta möjliga. De säger att alla värden ser bra ut men jag väntar på bakslaget. Hoppas det inte kommer...
    Idag kommer iallafall resten av familjen. De ska bo på patienthotellet till det blir rum lediga på ronald MacDonal.

• Valters familj
    JessAnn skrev 2008-09-10 12:38:15 följande:
    Hej på er!Jag fick min pojk igår. Han föddes i v 27+0. Vi ligger också i lund på noe avdelningen. Jag är så orolig, varje gång jag går in i det där rummet på neo så tror jag det värsta möjliga. De säger att alla värden ser bra ut men jag väntar på bakslaget. Hoppas det inte kommer...Idag kommer iallafall resten av familjen. De ska bo på patienthotellet till det blir rum lediga på ronald MacDonal.
    Grattis till underverket!!

Var bara glad o försök njuta av er lille pojke! 27 veckor..stor kille då?
    Hihi..du förstår man blir lite skev i tänket om de här veckorna...23-25 e småttigt o efter 27 e man rättså stor o alla chanser e jättebra!
    Du kommer att förstå om ett tag!
    Alla är ju pyttesmå!

Vilken sal ligger ni på??

Vi bodde på mc huset, bättre än så blir det inte!

Vi finns här...om du behöver fråga eller bara pepping,alla våra små underverk e ju "stora" o har klarat sig jättebra!

Kramar från mig
  • JessAnn

Valters familj: Tack för de snälla orden.
    Vi ligger på sal 2. Alla är verkligen jättesnälla.
    Vi har ställt oss på kö att flytta in i mc-huset men fick inte plats idag. Dock får min sanbo och vår stora tjej bo på patienthotellet så länge tills en plats på mc huset är ledigt.
    Går allt som det ska kommer vi flyttas över till Karlskrona i nästa vecka för vi tillhör blekinge landsting. Dock har vi önska Kristianstad för det är bra ett par mil dit.
    Måste ändå säga att jag blev verkligen glad över att hitta denna tråd.
    Jag hör av mig fler gånger.
    //Jess

• Molly i Skåne
    JessAnn skrev 2008-09-10 15:28:56 följande:
    Valters familj: Tack för de snälla orden. Vi ligger på sal 2. Alla är verkligen jättesnälla.Vi har ställt oss på kö att flytta in i mc-huset men fick inte plats idag. Dock får min sanbo och vår stora tjej bo på patienthotellet så länge tills en plats på mc huset är ledigt.Går allt som det ska kommer vi flyttas över till Karlskrona i nästa vecka för vi tillhör blekinge landsting. Dock har vi önska Kristianstad för det är bra ett par mil dit. Måste ändå säga att jag blev verkligen glad över att hitta denna tråd.Jag hör av mig fler gånger.//Jess
    Hej och välkommen!
    Vill också hålla med och säga att v27 inte är så hemskt som det kan verka! Vår lille kille kom i v.26 och vi var kvar ovanligt länge på neo- ändå var han väldigt stark!
    Vi bodde på 2an i 8 veckor och sen på 10 an i ytterligare 8. På måndag blir vår guldklimp 8 månader och han är helt ljuvlig!!Personalen på neo säger att han är som en 6-månaders bebis i utvecklingen (han skulle ju bara varit 4 1/2!) och då blir man förstås jättestolt som förälder.
    Men jag vet vad du/ni går igenom, det är en tuff och jobbig tid- det blir lättare, men det är svårt att ta till sig när man står mitt i!
    Styrkekramar till er från Constantins familj!!!
  • Molly i Skåne
    Valters familj skrev 2008-09-09 21:38:52 följande:
    GokvällJag har tagit bort min gb...du e inte blockad på nåt vis...eller kunde du inte se pres o foto heller?Skriv meddelande istället!Fy..känns lite läskigt att bara läsa om nellcoren...hoppas han lugnar sig så ni slipper åka dit igen..verkar han inte må bra eller?Astrid ska få sin 3e när hon e 5mån har jag för mig, då blir det dubbelt tillsammans me pentavacen igen (infanrix)Vi bad speciellt om sköterske anteckningarna o det kom o epikris ifrån Lund..o lite dr anteckningar nu ifrån att vi börja gå på permis.O det e vad vi bett om...bara öppna det o börja gråta så jag la ner det igen..Adresserat till "Lilla Fröken" Astrid..bara det!O lite tårar nu ikväll när jag o sonen kolla på sjukhuset..en liten v 25a som hade gått bort efter en dryg vecka o hennes lilla tvilling som kämpade på...Sorgligt o sen glädjetårar när Valter sprang o hämta sin doktorsväska o tog tempen, lyssna ¨på o gav Astrid medicin..underbara unge!Nattinatt
    Hej själv- nej, jag kom inte in överhuvudtaget...skall prova igen. Nej, Constantin är hur pigg som helst, han har ju aldrig mått dåligt- det är lite det som är det knepiga. Aldrig dippat, aldrig haft dålig färg eller så. Bara detta höga syrgasbehov. Det var därför de skickade oss till Gbg-där finns den största kompetensen.
    Tufft för dig med journalen- förstår hur det kändes, allt blir så skört igen!
    Se inte på Sjukhuset !!!Jag försökte se några avsnitt av riskförlossningar på 4 fakta, men det blev för mycket! Jag tror det ligger för nära- men alla är vi olika.
    Vd gulligt med Valter och hans doktorsväska!
    Kram på er!
  • Jodli

Valters familj: Nu har jag fått egen tid igen. Bylsade på Elin och ställde ut henne efter maten. Man hinner ju med massor på en timme... :)

Jess Ann: Vi har med bott på 2:an. Dock inte så länge då vi fick byta sal. Mitt i allt det tuffa så fick vi oss många goda skratt från personalen därinne...
    Hoppas ni får plats på Mc donalds. Kanon ställe!!

Hänger med på listan:

Constantin född 080115 bf 080417 (4 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (4.5 mån)

• Molly i Skåne
    Svar på #29

Nu är det jag som varit trög igen....
    det är den okorrigerade åldern vi ska ha ...
    Generad åsch, jag skriver båda...

Constantin född 080115 bf 080417 (8 mån)(4 1/2 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (4.5 mån)

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2