• Anonym (ej privat)

Ni kvinnor, hur ställer sig era män till att ni onanerar?

Accepterar de leksaker och att ni onanerar? Berättar ni för era män när ni gör det eller tycker ni dom ska skita i det?

• Svar på tråden Ni kvinnor, hur ställer sig era män till att ni onanerar?
  • Anonym (ej privat)

Hittade jag min gubbe på nåt ålderdomshem måntro?

• Gummy

jag blir också jätteledsen när jag läser dina inlägg. jag hade en sambo när jag var yngre som tänkte likadant, om nån skulle tillfredsställa mig så var det han. problemet var också att jag inte fick orgasm och det var ett stort problem för honom och hans manlighet. det var inget problem för mig för jag vet att det är många som inte får orgasm och framförallt inte när man är yngre och inte känner sig själv så bra. jag fortsatte onanera ändå men det var inget vi pratade om,han hade blivit sur om jag berättat. efter vi gjorde slut köpte jag en rabbit och fick min första orgasm med den. nu har jag aldrig problem att få orgasm på egenhand och sex med andra är sjukt mycket bättre även om jag inte alltid får orgasm, det spelar inte så stor roll för mig.

grejen är ju den att onani leder till två saker: ökad sexlust och ökad självkännedom. det är ju faktiskt så att ju mer sex man har, med sig själv och med andra, desto mer sexlust får man. sexlusten tar alltså inte slut för att man onanerar och sen har man inget kvar till sin partner, tvärtom. flera av mina bästa gånger har varit när jag först onanerat på egen hand och sen haft sex efteråt med min partner, då är man uppvärmd liksom. och som sagt, ju mer man onanerar desto bättre lär man känna sig själv och vad man vill ha och desto bättre sex tillsammans med andra får man. Din man kanske tror att han kommer få ett bättre sexliv om han hindrar dig från att onanera men i själva verket blir det bara sämre för honom och det kommer leda till att ni glider ifrån varandra.

dessutom har han ingen rätt att bestämma över din kropp och sexualitet på det viset. det är enormt kränkande. jag kan förstå att man kan tycka illa om att nån använder leksaker eller porr, även om jag personligen inte bryr mig, men det måste man ju inte göra. stå på dig och hitta ett sätt att få honom att greppa enkla fakta om hur sexualitet faktiskt funkar. det finns säkert nåt på rfsu:s hemsida som man kan beställa. lycka till!

• Hallonjuice

min flickvän gillar inte att onanera själv hon föredrar att knulla men har skaffat dildos och sånt som vi använder när vi har sex vilket får henne jätte kåt och hon får orgasm efter orgasm att ligga och onanera ör enligt meig inget fel men har man en partner i närheten är ett knull mkt skönare och bättre men om min flickvän skulle komma hem före mig och sätta sig och onanera och jag kommer hem och ser det skulle jag bara bli mer kåt av att hon gillar att få en orgasm och inte tycker sex är jobbigt och svårt

• Anonym (onanerar)

Jag tycker att det är helt ok för båda att onanera både tillsammans och var försig så länge det inte går ut över sexlivet tillsammans så är det bara att onanera mera:)

• Anonym

Ja, han accepterar och gillar det! Vi tycker båda att det leder till ett bättre sexliv!:D

• Clobberella

Min man tycker att det är trevligt att jag får orgasm, alltså accepterar han leksaker. Han är dessutom man nog att inte känna sig hotad av en liten vibrerande plastsak.

Ofta onanerar jag när han är med, och annars händer det att jag berättar för honom efteråt ändå. Han tycker det är normalt, sunt och sexigt.

• Anonym (lugn....)

Som vanligt handlar det om kommunikation.... Mitt förslag är att du försöker att ha ett seriöst samtal med honom när ni båda är lugna.

Berätta (lugnt och undervisande) för honom att för dig hänger allt sex ihop och du nu har kommit in i en ond cirkel.... onaniförbud, skamkänsla, sex förknippas med skam, inget sex alls....

Be honom om hjälp att bryta cirkeln. Kanske påpeka för honom (igen och igen om det behövs) att det är svårt för dig att hålla isär egensex och samsex känslomässigt och att det ena påverkar det andra....

• HäckHäxan
    Anonym (ej privat) skrev 2008-08-21 20:53:14 följande:
    Accepterar de leksaker och att ni onanerar? Berättar ni för era män när ni gör det eller tycker ni dom ska skita i det?
    När jag haft någon man så skiter jag fullkomlig i om han onanerar eller hur ofta, så länge vi har ett liv ihop också så är jag nöjd.

Leksaker har aldrig varit något problem, för jag köpte min första 4 veckor innan BF förra året Men skulle en man störa sig på dom i framtiden så skulle jag skratta och förmodligen rätt rått också!

Klart jag har kunnat berätta för min karl om jag onanerat..... Rätt ofta skickade jag en beskrivning via sms när jag gjort de och han inte var hemma
    *smörar för hemliga novellförfattaren* Fatta att H böcker lärt mig en massa om livet (läs snusk)
  • Anonym

För min kille är det inga problem , han blir bara mer kåt om jag gör det när han får se på

• Anonym (E)

Har bara läst TS:
    Han gillar att jag onanerar. Han brukar fråga mig om när jag gjorde det senast, och om jag använde dildon eller fingrarna osv.
    Ibland skickar jag nått sms till honom och säger vad jag gör. Sen efteråt för jag höra om hur kåt han blev av smset.

Svar på tråden Ni kvinnor, hur ställer sig era män till att ni onanerar?