• sophialicious

Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???

Man hör om så många bantningstabletter som ska göra si o så o man rasar i vikt osv...MEN vilken fungerar egentligen?? någon med egna erfarenheter ??

• Svar på tråden Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???
  • Ayya

Äter reductil nu och det ska ha hjälpt många.

• sophialicious
    Ayya skrev 2008-08-21 21:05:52 följande:
    Äter reductil nu och det ska ha hjälpt många.
    hur fungerar d och hur får man tag i d?? har nog osså hört om den förr jag känner igen d.
  • Ayya

Det ska hjälpa till och dämpa hungern. O på det sättet funkar det på mig. Glömmer tillomed bort att äta ibland.

Finns på apoteket men är receptbelagda.

• sophialicious
    Ayya skrev 2008-08-21 21:09:40 följande:
    Det ska hjälpa till och dämpa hungern. O på det sättet funkar det på mig. Glömmer tillomed bort att äta ibland. Finns på apoteket men är receptbelagda.
    ok hur får man dem på recept? måste man ha en viss övervikt för att få dem?
  • sophialicious

min hunger e största problemet äter alltid och e sugen på nåt konstant..

• Ayya

Samma som mig... Hela dagarna gick åt att fundera ut vad nästa måltid skulle vara..

Man ska väl helst ha ett BMI över 30 eller problem med diabetes eller blodfetterna.

Jag har inte BMI över 30 men fick det utskrivet ändå.

sophialicious skrev 2008-08-21 21:18:58 följande:
    min hunger e största problemet äter alltid och e sugen på nåt konstant..
  • Mummy

När är det tabletterna går på högkostnadsskyddet?

• Ayya

Det är just när det rör sig om de symtom jag beskrev i inlägg 7.

• sophialicious
    Ayya skrev 2008-08-21 21:20:36 följande:
    Samma som mig... Hela dagarna gick åt att fundera ut vad nästa måltid skulle vara..Man ska väl helst ha ett BMI över 30 eller problem med diabetes eller blodfetterna.Jag har inte BMI över 30 men fick det utskrivet ändå.
    det hemska med mig är att jag kan nyss ha ätit men blir då sugen på nåt annat...suck det är helt sjukt att all ens tid går åt med att tänka på mat o äta o vara sugen o äta osv osv..har du problem med diabetes?
  • sophialicious
    Mummy skrev 2008-08-21 21:23:26 följande:
    När är det tabletterna går på högkostnadsskyddet?
    hmm vet inte är det inte så att det ska ha gått ett år med tabletterna?? nä jag vet inte riktigt alls..
Svar på tråden Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???