• sophialicious

Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???

Man hör om så många bantningstabletter som ska göra si o så o man rasar i vikt osv...MEN vilken fungerar egentligen?? någon med egna erfarenheter ??

• Svar på tråden Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???
  • Ayya

Nej, jag har inga problem alls, förutom att gå ner i vikt förstås...

Det braiga med reductil är att jag nu inte längre tar mer än en portion vid måltiderna. O ändå blir mätt, och inget snaskande emellan måltiderna. Äter sista målet vid 17-tiden och klarar mig sen till morgonen. Helt kanon.

sophialicious skrev 2008-08-21 21:27:00 följande:
    det hemska med mig är att jag kan nyss ha ätit men blir då sugen på nåt annat...suck det är helt sjukt att all ens tid går åt med att tänka på mat o äta o vara sugen o äta osv osv..har du problem med diabetes?
  • Ayya

Man ska inte äta dom mer än max 1 år.

sophialicious skrev 2008-08-21 21:28:49 följande:
    hmm vet inte är det inte så att det ska ha gått ett år med tabletterna?? nä jag vet inte riktigt alls..
  • sophialicious
    Ayya skrev 2008-08-21 21:28:56 följande:
    Nej, jag har inga problem alls, förutom att gå ner i vikt förstås... Det braiga med reductil är att jag nu inte längre tar mer än en portion vid måltiderna. O ändå blir mätt, och inget snaskande emellan måltiderna. Äter sista målet vid 17-tiden och klarar mig sen till morgonen. Helt kanon.
    VA!! klarar du att inte äta efter 17 shit ja dem borde vara bra..jag hade aldrig nånsin klarat mig utan mat på kvällen har just värmt en färdig pizza i ugnen :S jag skäms..
  • Ayya

Jag var likadan, smörgåsar, oboy, godis, chips, popcorn.... kvällarna framför tvn innebar alltid mat. Men inte nu, ikväll har jag visserligen ätit lite polly men det är jag värd.

sophialicious skrev 2008-08-21 21:31:34 följande:
    VA!! klarar du att inte äta efter 17 shit ja dem borde vara bra..jag hade aldrig nånsin klarat mig utan mat på kvällen har just värmt en färdig pizza i ugnen :S jag skäms..
  • sophialicious
    Ayya skrev 2008-08-21 21:32:53 följande:
    Jag var likadan, smörgåsar, oboy, godis, chips, popcorn.... kvällarna framför tvn innebar alltid mat. Men inte nu, ikväll har jag visserligen ätit lite polly men det är jag värd.
    ja det låter ju bra att slippa d suget..men känns så dumt ringa till vårdcentralen o säga hej jag vill boka en tid så jag kan få nåt att gå ner i vikt med..:S
  • sophialicious

något ikke receptbelagt hade varit bekvämare lat som jag e..

• Ayya

Ja det är extremt pinsamt och det finns många puckon som tror att överviktiga människor bara sitter o äter hela dagarna.

Men det är din kropp och ditt liv, upp till kamp

Har du provat andra sätt att gå ner i vikt?

Är oxå viktigt att motionera när man äter reductil.

• sophialicious

har nog provat allt även naturdiet..men jag blev så hungrig att jag åt en stund efter naturdieten flera gånger o då blir det ju som att jag ätir dubbelt så mycket..har jag lyckats att äta någorlunda bra i 2-3 veckor så bara vänder d och så vräker jag i mig istället helt sjukt..och motionen blir lidande då jag är ensam med min flicka utan barnvakt..

• Cuthalion

Receptfritt (och gratis ): Gör en matlista med mängd och typ av mat. Följ den exakt. På ett par veckor så kommer du ha vant dig vid att äta mindre och blir inte sugen/hungrig lika ofta. .

Viktväktarna brukar vara kanon för att lära sig äta rätt och nyttigare än att stoppa i sig en massa onödiga tillsatser. Tyvärr är de långt ifrån gratis . . .

• Ayya

Oki, men promenader går väl? eller cykla...

sophialicious skrev 2008-08-21 21:40:44 följande:
    har nog provat allt även naturdiet..men jag blev så hungrig att jag åt en stund efter naturdieten flera gånger o då blir det ju som att jag ätir dubbelt så mycket..har jag lyckats att äta någorlunda bra i 2-3 veckor så bara vänder d och så vräker jag i mig istället helt sjukt..och motionen blir lidande då jag är ensam med min flicka utan barnvakt..
Svar på tråden Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???