• Millan69

Pergotime behandling

BIM
    lerumstessan: Mens 19/8, pergo 23-27/8, Äl runt 3 sep, BIM runt 19/9
    Totta75: Mens 28/8 , Pergo 30/8-3/9 , Äl runt 12-13/9 , BIM runt 27-28/9
    iida84: Mens 3/9 , Pergo 7-11/9 , Äl runt 19-21/9 , BIM runt 3/10
    Millan69: Mens 22/8, Pergo 26-30/8, ÄL runt 5-7/9, BIM runt 19/9

Mens, bättre lycka nästa månad

Gravida
  • Millan69

Haha, trodde vi skulle lägga in oss alla samtidigt =)
    Hmm...ja jag tror att mitt e rätt..el ngt, ngn som får det att inte stämm???

Kram
    millan

• Millan69

Ett nytt försök, hade inte läst tillräckligt =(

BIM
    lerumstessan: Mens 19/8, pergo 23-27/8, Äl runt 3 sep, BIM runt 19/9
    Millan69: Mens 22/8, Pergo 26-30/8, ÄL runt 5-7/9, BIM runt 19/9
    Totta75: Mens 28/8 , Pergo 30/8-3/9 , Äl runt 12-13/9 , BIM runt 27-28/9
    iida84: Mens 3/9 , Pergo 7-11/9 , Äl runt 19-21/9 , BIM runt 3/10

Mens, bättre lycka nästa månad

Gravida
  • Millan69

haha, ja just det =)

Kramen o klappen, det e ganska bra o lägga dom i ordning så vi vet vad som händer o fötter =)

Millan69

• Millan69

Jaha, då var man uppe o tog blodprov idag för o se om det hände ngt efter pergokuren =)
    I kroppen så kändes det helt annerlunda denna gång än vad det gjort alla andra månader.
    Så kanske finns det ett hopp om man börjat ägglossa ivf =)

//Millan69

• Millan69
    lerumstessan skrev 2008-09-11 16:17:49 följande:
    Millan 69: När får du provsvar?
    vet inte men jag frågade o provet skulle hinna med bussen när jag tagit det så förhoppningsvis så får min gynläkare svaret på mail imorron eftersom han e i Landskrona då, så kommer jag att rina dit under middestid för att se om han har tid o snacka några min o han kan svara på mina frågor.
    Förra gången så gjorde jag så o så ringde han upp under eftermiddagen =)

*spännande värre*

//Millan
  • Millan69
    Totta75 skrev 2008-09-12 10:31:06 följande:
    Morning!Jag har heller inte tagit varken blodprov eller varit på vul,inte förra gången jag åt Pergo å inte denna gången heller, för å se om man haft äl så det är tydligen olika från ställe till ställe..Millan,fått svar på blodprov än? Hoppas det visar stark äl!!!!!!
    Sitter med tel i handen o det e kööööööööö...men jag skriver igen såfort jag vet ngt =)

Kram
    Millan
  • Millan69

ja nu har jag ringt o jag fick ett svar, men det var dock fr ssk.
    Hon sa bara att ja här är ett svar o det står 37 !?!?!?!?!?!
    Men hon var inte insatt i det hela så hon kunde inte svara, så jag bad att han skulle ringa upp mej
    Vet ni ngt om detta??????

Svara snabbt =)

Kram
    Millan

• Millan69
    iida84 skrev 2008-09-12 12:24:10 följande:
    Jag kan inet svara alls på vad det menas. Men jag blir oxå chockad över att man inte får reda på om de verkliegn hänt något, min läkare sa typ, blir de inget så får du väl äta pergo näsat mens igen. men jag kmommer inte få mens om jag inte har äl.. =S
    jodå, man kan få mens fast man inte har äl, det har juh jag =/

KramMillan
  • Millan69

Helloo..

Han har inte ringt än, min läkare, men jag sökte lite på nätet o hittade en nätdoktor som skriver såhär:

" Att mäta progesteronvärdet är alltså ett sätt att undersöka att man ägglossat. När det är som högst bör det vara minst 30 nmol/L. Det är viktigt att provet tas på rätt tid, det vill säga en vecka efter ägglossningen eftersom man annars kan hamna på en del av progesteronkurvan när den är i stigande eller avtagande. Att mäta progesteronvärdet är alltså ett sätt att undersöka att man ägglossat. "

Alltså, jag hade 37 i värde, så alltså kan jag anta att jag haft äl eller hur =)

Kramen
    Millan

Svar på tråden Pergotime behandling