• Millan69

Pergotime behandling

Totta75 skrev 2008-09-19 11:14:24 följande:
    Tjenixen!Millan: Uscha mig så trist med mens.. Nu e det ti köra hårt igen om nån vecka..Fick du ny kur utskriven?
    Har inte fått tag på min läkare. Han skulle inte jobba idag o e inte tillbaka förren på tisdag.
    Det kommer på att bli på min 5e mensdag :/ , så jag har teltid med honom då på tisdag, så får vi se om han skriver ut nya tabletter o kanske ny remiss om jag ska upp o ta mer blodprovet.

Så vi får hoppas att han gör det annars så får jag hoppa en mån el bara hoppas på det bästa

Kram
    Millan
  • Millan69

Hurra,  fick just posten o jag fick ett brev från gynläkaren, o där stog det juh som jag redan visste att jag svarat på behandlingen m Pergotabletterna.
    Där stog även att om jag inte blev gravid denna ägglossning så skulle jag fortsätta nästa mån, alltså denna mensen så som jag förstått lappen, då blir det juh pergo igen till denna mensen, eller hur???

Då får han skriva ut över nätet så jag kan hämta ut min kur på tisdag o börja med denna direkt när jag hämtat ut den =D

Jag e så glad

KRAAAAAAAAAAAM
    Millan

• Millan69
    iida84 skrev 2008-09-19 21:04:05 följande:
    millan låter ju kanon!Han får väl skriva ett e-recept så du kan hämta ut nya piller. min läkare skrev ut för två månader på en o samma gång :)
    han skrev bara ut en omgång till mig, så han ska ringa mej på tisdag, o eftersom det e min första pergodag då så får han snällt skriva ut ett E-recept till mej =)

UPPDATERING

BIM
    lerumstessan: 1:a kuren pergo = ingen bäbis, ska tillbaka för fler prover på mig + min gubbe i oktober
    Totta75: Mens 28/8 Pergo 30/8-3/9 Äl runt 10-11/9 BIM runt 25-26/9
    iida84: Mens 3/9 Pergo 7-11/9 Äl runt 17-19/9 BIM runt 3/10

Mens, bättre lycka nästa månad
    Millan69: Mens:19/9 (1:a kuren avklarad, 2:a pergo 23/9 BIM ??/10)

Gravida

//Millan
  • Millan69

Dåså mina vänner så är jag med i PERGO-spelet igen.
    Min läkare ringde till mej idag då han sa att jag fortsätter med Pergo ett tag till.
    Blev glad då han skrev ut 3 omgångar till mig, så nu har jag tagit första tabl på 2a kuren =).
    Har jag räknat någerlunda rätt om jag räknar äl på 28 dgr?

UPPDATERAT:
    BIM
    lerumstessan: 1:a kuren pergo = ingen bäbis, ska tillbaka för fler prover på mig + min gubbe i oktober
    Mamalicious: Mens 11/9, Pergo dubbelkur, Äl runt 23-25/9, BIM
    runt 8-10/9
    Totta75: Mens 28/8 Pergo 30/8-3/9 Äl runt 10-11/9 BIM runt 26-27/9
    iida84: Mens 3/9 Pergo 7-11/9 Äl runt 17-19/9 BIM runt 3/10
    Millan69: Mens:19/9, 2:a enkel pergo 23-27/9, ÄL runt 3-4/10 BIM runt 16/10
    Gosssan: Mens 20/9, Pergo enkel dos, äl runt den 7/10, progesteron vagiatrorer efter ägglossning, BIM 20/10

Mens, bättre lycka nästa månad

Gravida

//Millan

• Millan69
    iida84 skrev 2008-09-24 01:06:34 följande:
    millan vad kul!! då får du hoppas de tar sej denna gången :) hur många kurer har du ätit sammanlagt?
    Jag e inne på min andra enkla kur som jag startade med igår tisdag. Så nu kör vi på igen, denna gången har jag inte sagt till gubben att jag hämtat ut tabl samt att jag kommer inte berätta när jag har äl, för då kommer det att bli som förra mån att han kommer inte att kunna prestera så som jag vill ;)
    Totta75 skrev 2008-09-23 19:22:36 följande:
    Millan,ser helt ok ut..kan ju hända din bim e nån dag senare beroende på hur lång luteralfas du har..men huvudsaken e ju att du vet när du har äl så du sen vet när du kan testa..
    OK låter bra, o då totta, grattis vi håller våra tummar o tår för dej att allt går bra.
    Smitta mej gärna med lite bacillusker ;)

Kraaaaaaaaaaaam på er alla
    Millan69
  • Millan69

2 starka streck idag, mitt uppe i äl, vi hade sex i förregår kväll, så tänkta jag få till det när sonen stuckit o innan jag ska ut ikväll =)

Kram
    Millan

• Millan69
    Totta75 skrev 2008-10-04 16:38:48 följande:
    Kör för säkerhets skull oxå imorgon å i övermorgon en gång eftersom ägget ofta släpper 1-2 dygn efter stegringen.. LYCKA TILL!
    hmmm..man ska försöka få till det oxå...men fick det just ;)
  • Millan69

Tant röd börjar nog o komma, bara att bita ihop o hoppa upp i sadeln igen, kör snart igång på pergo nr 3.
    Träningen e igång igen o mina soppor dricker jag =)
    Nu kanske det blir ngt om man går ner i vikt.Men det e juh en massa kg som måste bort =(

//Millan69

• Millan69
    Busunge06 skrev 2008-10-15 08:49:04 följande:
    millanjag har hört att det e svårare att bli gravid om mam "bantar"
    Kan väl inte vara svårare än när man har 35 kg övervikt

kram
  • Millan69
    Lyckoprinsessan skrev 2008-10-15 17:07:00 följande:
    Jag vet flera som plussat när de kört LCHF-dieten
    Jag e så kass på mat, ge mej lite mer tips på både mat o frukost o dyl =)

Kram
    Millan
  • Millan69
    lerumstessan skrev 2008-10-24 10:27:35 följande:
    Digitalt CB-test idag "INTE GRAVID"
    Åhh..vad trist =(
    Men vi får på det igen =)
    Ge inte upp..

Millan
  • Millan69

Så mina vänner, jag tror jag hoppar dessa listor nu.
    Mitt öde har gjort att jag är osäker på vad jag vill göra med mitt liv.
    Ett ex sedan 18 år hörde av sig, deprimerad var han, han ville höra hur läget var, osv.
    Detta var mitt livs första kärlek o antagligen sen stora. Var dock inte gammal när jag träffade honom o han var äldre än mej, han tog min oskuld!
    Efter 2 år dumpade han mej för jag var för ung, sa han.
    När han hörde av sig igen ville han prata med mig o förklara varför han gjorde som han gjorde osv.
    Mina känslor har blossat upp igen, om det e gamla el inte.
    Han vill inte förstöra ngt som jag redan har, men mitt inre är i uppror.
    Vi har träffats o fikat i v, samt träffats utanför mitt jobb för o prata.
    Han säjer att han eg känner likadant för mej som han gjorde den dagen han lämnade mej (vilket var väldigt svårt tydligen)
    Han träffade strax efter en kvinna som var i hans ålder, förlovade sig o hon blev gravid. Gifta med 2 barn (10 o 13) hus o allt, men han berättar att dom snackat om att ev skilja sig senast pratade dom förra v, men inget e bestämt.

Här går jag o käkar pergo o hoppas på o bli gravid..o PANG!!!
    Jag vill inte mer..
    Den känslomässiga biten fattas i mitt nuvarande förhållande, medan mitt ex ger mej den biten..(inget har hänt...)
    nuvarande sambon, säjjer inte till mej att han älskar mej ger mig inga blommor o personliga grejor.Han kanske säjjer om jag har tur at han älskar mej 1 gång /år, pussar o kramar spontant, vad e det, inget som bara kommer sådär precis.

Hur kan det bli så, vill ödet ge mej en chans till med min första kärlek, jag känner mej helt hopplös.
    Nu till vad som hänt idag...
    Under morronen satt min sambo o kollade mina loggar på msn, som tur var fanns inte allt men det räckte. kom in o väckte mej o frågade vad jag höll på med o hur länge det pågått.

Nu sitter jag här o väntar hem min kära sambo inom 2 timmar(ont i magen) o med min vanliga otur, så kan jag slå mej i backen på att efter 2 6-akter efter min mens denna mån, så har jag säkert blivit gravid.
    Jag vet inte, men detkan vara så. Jag är just nu uppe i min äl så det kommer INTE att bli ngn sex här framöver tror jag.
    Men skulle så vara fallet..så tyvärr..så blir det nog en abort.
    Så som jag känner idag, så kommer jag inte vara lycklig över att behålla ett barn som till hör min sambo som kommit "på" mej, kan juh tänka mej att han då troligtvis inte kommer att vilja ha ngt barn med mej.

Oj detta var långt..
    jag kommer att stanna på listorna för att se hur det går med er alla*hålla tummar o tår* o läsa era inlägg.

Förlåt att jag tagit upp platsen för er..
    kände bara att jag var tvungen att skriva av mej

//Millan69

Svar på tråden Pergotime behandling