• iida84

Pergotime behandling

jag ska äta mina pergo 5-9. har startat min mens med gestapuran pga väldigt få menstruationer själv.
    min läkre förklarade inte riktigt hur många dar de tar efter avslutad dos innan äl kommer.

• iida84

Okej, tack :D
    då vet jag de, så man inte missar den, de vore ju hemskt ^^,

• iida84

Nä, jag tänkte vi ska ha sex minst varannan dag från tabletterna är tagna, så ser vi när det blir :)
    vill ju inte missa en enda chans till bebis ;P

• iida84

min gubbe vill snarare oftare, men vill itne riskera några spermier ;)
    så han får allt vänta ibland ;)

• iida84

Hej ebbagrön :)
    klart du får vara med :) alla får vara med som är på pergokur.

jag ska börja med min försat pergokur på söndag :) sen får vi hoppas på de bästa =)

• iida84

jag fick höra av en annan tjej att försat mensdagen räknas när man har riktig mens och inte bar aflytningar.
    jag ska oxå äta på dag 5-9..

• iida84

V I L M A skrev 2008-09-05 22:52:40 följande:

tack iida!
    så lite så :)
    hoppas det går bra för dej :)
    ska du testa med äl stickor?
  • iida84

jag o min kille har försökt bra länge vi oxå, jag har oxå pco.
    och min läkare var väldigt snabb med o skriva ut pergo, har haft de förr o han tyckte ja skulle test med de 2 ggr, om de inte hjälper skulle jag höra av mej igen och få utskrivet fler doser.
    har du varit med barn någon gång innan?

• iida84

V I L M A skrev 2008-09-06 00:13:11 följande:

ja, pco är verkligen vanligt! nej, jag har aldrig varit gravid. jag ska testa tre kurer innan vi ska börja utredas mer. Min gyn är duktig på fertilitetsbehandling. Hon gör även spolning av äggledarna på sin mottagning. När jag blir gravid får jag gå på kontroller under första trimestern, med bla VUL i v 7! kÄnns väldigt tryggt att gå hos henne.
    ja, pco blir allt vanligare. tyvärr.
    jag kommer nog inte få gå hos min gynekolog när jag väl blivit med barn.. inte vad jag vet iaf. utan de kommmer nog bli som vanligt att man går hos bm och gör ul vecka 14-16..
Svar på tråden Pergotime behandling