• Fru T

VI från Linköping

hello

ja vakna vid 9-tiden å kunde inte sova mer. när ja torka mig efter toabesöket så kom där lite färg! vet inte om det är tanten som fått för sig att komma eller om det bara är en spåtting, det får tiden utvisa, dock så har ja grym mensvärk.

känner mig lite nere idag men det är nog mycket pga gårdagen då det hände en hel del i familjen. vill inte skriva ut vad här bara då man inte vet vem som läser...

• Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-24 12:37:10 följande:

Oj, hoppas det inte är nåt allvarligt.O hoppas att det inte är mensen som kommer..
    än så länge har det inte kommit nåt mer men just nu fattar ja ingenting och har grym mensvärk så i morron ringer ja till kk.

lite alvarligt måste ja nog säga att det är men det är ändå något som kommer bli bra men det kommer ta tid...
  • Fru T

Tanten är utan tvekan här å har med sig grymt jobbig värk å det käns nästan som hela underlivet vill ramla av... *morr*

jaha ska ja räkna detta som första dagen på nästa cykel då, med nästa Bim om mina normala 31 dagar??

• Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-24 16:01:13 följande:

Usch vad jobbigt o trist Vet faktiskt inte hur du ska räkna..ett tipset jag kan ge dig är att vänta o se..jättejobbigt jag vet..så var det för mig eftersom min mens var oregelbunden.
    jo ja vet det jobbiga är ju att den inte brukar va oregelbunden känns som den fått för sig att va det en gång i halvåret nu... ne i morron ringer ja RMC.
  • Fru T
    dinana skrev 2008-08-24 17:25:32 följande:
    Usch vad tråkigt, jag som hade hoppats på att vi skulle vara gravida samtidigt =/ Men vem vet jag är kanske inte heller gravid... bara vänta å se.
    ni blev det ju inge den här gången men vem vet det kanske blir nästa... vi ska nog lyckas ha magar typ samtidigt
  • Fru T

pratat med en läkare på kk idag och han tror inte min äl kommit igång som den ska alls, så i morron ska dom ta massa blodprov å göra hormontester. sen är det bara att vänta... värdena på det andra blodprovet ja gjorde va för lågt för att va tagit den tidpungten i cykeln för att ja ska ha äl...

idag är jag sängliggande med feber, min mens kan va så elak att ja blir helt utslagen

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2008-08-27 16:56:25 följande:
    Här är det bara bra. Var hos bm idag för första gången sen inskrivningen. Bebisens hjärtljud låg på 150 och mitt sf-mått var 23. Alla värden var bra förutom mitt hb som var alldeles för lågt. Hade samma problem när jag väntade Lucas. Niferex hjälper inget vidare... Nån som testat blutsaft? Är det väldigt äckligt?
    Blutsaft är inte så farligt, man får en liten bismak av järn möjligtvis men tillome ja som har suuuper svårt att få i mig äckliga flytande saker får i mig det utan problem. Får dricka det med gämna mellanrum.
  • Fru T

idag har ja vart å lämnat blodprov så nu är det bara att avvakta tills läkaren ringer om provsvaren, dom skulle göra hormontester å grejer...
    jag verkligen hatar min mens å får trycka i mig järntabletter, är inte riktigt närvarande å köra bil är inget ja bör ge mig in på då jag inte är så snabb i reaktionerna. blir lätt febrig å sjukt trött

• Fru T

här va det inte livat...

ja blöder änn så nu är det 5e dan = mer än vanligt å idag börjar halsen kännas lite tjockare så det blir väll en förkylning snart igen...

• Fru T

Familjetrollet: Nje hade massa ont dom första dagarna men inte kännt nån typ av mensvärk sen i tisdags morse typ. blöder gör ja mer och längre... brukar ha tre max fyra dagar blödning och en max två dagar "efterbörd" men som sagt nu blöder ja fortfarande på femte dagen men nu har det börjat lugna ner sig...

det ända ja kan göra är ju att avvakta å se...

trött på detta väntande jag är ju faktist tålamodsbefriad!!!

Svar på tråden VI från Linköping