• dinana

VI från Linköping

Lucky Little Me skrev 2008-10-23 08:56:55 följande:
    Dinana: Ja det verkar ju som om alla ska ha små Usch nu blir ju jag mega sugen på en till . hahah
    Fast deu har väl en liten eller? Min tjej är ju stor nu ju =) Fyller två år om två månader.
    ♥ Mamma till Molly 061216, ängeln Arwen 050817 & knodd 090610 ♥
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 09:00:52 följande:
    det kommer allt gå fort för dig *lovar* bara jul och nyår har varit kommer dagarna bara rulla på.. sj vet ja inte vart detta år tagit vägen el sen ja plussade då..
    Haha, ja, tiden står ju still nu tycker jag. Händer nada här... en dag känns som en vecka. Humm, jag undrar vad Molly sysslar med nu.... =( Här massa mystiska ljud från sovrummet.
    Lucky Little Me skrev 2008-10-23 09:02:16 följande:
    Mjo hon är ju snart 7 månader men jag saknar å gå med magen i vädret å en sparkande filur där inne :)
    Ah, liten skrutt... det var länge sedan som man hade en liten bebis men jag längtar inte efter det heller egentligen. Men det är ju ett bra tag tills man blir mamma igen så man hinner nog smälta in det också.
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 09:18:58 följande:
    dinana:  jo man vet ju hur de är med dagar som känns som månader, men håller tummarna att din tid kommer gå fort...hihi ja du säg vad inte barn kan hitta massa av bus, idag gick alma in på toa och skulle tvätta sig efter frukosten och efter 5 min tystnad gick ja in och då hade hon tvättat sig med all tvål hihi busungar säger ja bara..
    Haha... så roligt! Hur gammal är Alma nu. Hon var väl 2 år eller nått eller... Molly har inte kommit på det där med att tvätta händerna ännu. Hon springer mest runt här hemma mellan teven och sitt sovrum. Hämtar mer å mer saker för varje runda.. Så snart får man väl ta å dra tillbaka allt... igen
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-10-23 09:31:21 följande:
    japp hon vart 2 i juli lilla skitungen min.. och snart kommer hon bli storasyster med..Kan säga att efter de ändrade tider på dagis så får hon ju äta på dagis om dagarna och då går de ju och tvättar sig där och då gör hon ju lika dant hemma och fasiken om nån försöker hjälpa henne, då blir hon grymt sur kan ja säga.. kan klara allt sj tom hälla upp på tallriken vid maten och bre mackorna sj , kan säga att de kan ta en evighet att bli färdig med henne när man väll sitter vid bordet. men men de är ju själklart kul att se hur duktig hon blivit.. även om hon inte pratar så bra än så vet hon vad hon vill och vi förstår henne..
    Haha, så roligt. Molly äter lunch på dagis måndag, onsdag och torsdag. Men jag tycker de är lite dåliga med att tvätta av dem och så, men jaja... funderade på en sak. Borstar de tänderna på erat dagis. När jag var liten så var det ett måste efter mat.. men hur är det nu?
  • dinana
    Lucky Little Me skrev 2008-10-23 09:32:02 följande:
    Finns det några sjalbärare i denna tråd?
    Nej, jag hade en sjal men varken jag eller Molly tyckte om det så den sålde vi ganska kvickt...
  • dinana

Vi hade också Baby Björn till Molly. Den funkade alldeles utmärkt... hade lite olika modeller men vi har nehållt en som vi använde väldigt mycket

• dinana

magbild från i måndags 6+0 enligt BM

http://www.familjeliv.se/hem/dinana/gallery/phpjvdemn.jpg
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-10-23 10:10:31 följande:
    Diana: Tiden kommer gå jättefort för dig nu skulle jag tro. När jag var gravid med Lucas så tyckte jag att det var såå lång väntan, den här graviditeten har bara rusat förbi. Det känns som jag nyss plussade och så är det inte alls länge kvar tills vi får bebis Det blir ju lite annorlunda när man redan har en liten att jaga runt på
    Ja det är nog det. Men jag tyckte att tiden gick supersnabbt när jag väntade Molly. Jag jobbade ju hela tiden då så jag hade inte mycket tid över till att vara gravid. Vips så skulle man till sjukhuset och bli inlagd. Nu står tiden still. Vill ha jobb så att tiden går fortare.. men inte så sugen på det nu när man mår illa som man gör
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-10-23 10:23:57 följande:
    Måste bara fråga er som ska till mammatill4:a imorgon, är det nån som varit hos pojk-maffia för att få vattkoppor?
    Nej, det har vi inte.. men pratat om det... men jag vet inte...
  • dinana

Här har man haft det mesta som liten så hoppas jag slipper det... har haft både vattkoppor (1år) och bältros (5 år).

Svar på tråden VI från Linköping