• dinana

VI från Linköping

Fru T skrev 2008-11-12 12:19:45 följande:
    Grattis till sötnosen nu har ja vart hos Bm å dom har hänt på livmodern å så.... mitt blodsocker va lite för högt tyckte dom (inte så konstigt kanske när ja satt å sög på karameller helatiden) så ja ska tillbaka å ta glukosgrej på fredag... om 1,5 timma är det Ul som gäller
    Oj så spännande... Längtar tiill mitt första UL också... 22 låååånga dagar kvar tills dess (några kortare är det kanske också).

Hoppas att allt ser bra ut på UL. Hade ni varit inne på VUL innan... eller hur var det?
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 22 dagar till UL
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-11-12 12:33:39 följande:
    ja vul bilder brukar var en liten prick med ett hjärta.de första UL bilderna är roligast att få nä nu ska vi ta och gå till centrum och vc
    Vad ser man egentligen på de har UL- bilderna? Vi gjorde UL i vecka 19 när jag var gravid sist och då såg man ju rätt mycket.. men i vecka 12? Kan man se missbildningar och sådant då också.. eller vad är det de kollar efter?
  • dinana
    Fru T skrev 2008-11-12 12:47:02 följande:
    Dom kommer göra ett nupp-test nu.. vad man ser kan ja svara på sen kanske tillome lägger in en bild om ni har tur
    Är det rutin att de gör NUPP i vecka 12 här? Jag tycker det låter hemskt det jag har läst om NUPP, men kanske för att jag är lite känslig. Tycker bara att det låter så hemskt att de skall sticka en nål i nacken på min lilla bebis...
  • dinana
    Apipoulai skrev 2008-11-12 12:55:59 följande:
    Ja, han är väl rädd att den inte ska räcka till bjudningen liksom. Vanlig glögg har han nog inget emot att öppna vid denna tiden, de är lättare att få tag i...som om han brydde sig, det var ju jag som köade och fick åka runt hela stan för att hitta. Det är ju starkvinsglögg. Jag föredrar också saftglögg egentligen, men denna ska bli spännande. :)
    Vilken tur att man är gravid, så slipper man tänka på att dricka vinglögg... här är det saftglögg som gäller.
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-11-12 13:10:12 följande:
    Man sticker inte in nån nål i nacken på bebisen när man gör ett nupp-test. De mäter nacken på bebisen på Ul:et. Man tittar på storleken på vätskespalten i bebisens nacke tillsammans med mammans ålder samt bebisens storlek.
    Huumm.. säkert? Jag läste om det någonstans och där stod det att i och med NUPP så ökar risken för missfall... vet inte varför.
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-11-12 13:19:37 följande:
    Låter väldigt konstigt..Måste ha varit fostervattensprovet eller fosterblodprov du läste om. Jag har själv gjort nupp-testet och det mäts på ul-bilden och det ger ju inte nån större risk för missfall för det.
    Nej det kanske är sant då... skall se om jag hittar artikeln igen.

HUmm, jo det var som du sa... NUPP är ingen fara... men om det inte ser bra ut på NUPPet så får man fostervattensprovet som är ganska risktagande... vilket kan resultera i missfall.

Usch.. jobbigt att läsa om...

Vi har flera i min släkt som har Downs Syndrom.. eller liknande.. och det är ju inte alls roligt..  Skulle det visa sig att vi hade samma problem så skulle det nog tyvärr vara rätt självklart för oss att göra en abort... För det skulle vi aldrig klara av.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-12 13:29:35 följande:
    Jag fick göra Nupp testet med Vincent, nu gör de det på alla som vill. När jag var gravid med Leo var det bara de i riskzonen som fick göra det. De kollar på ul bilderna o mäter utifrån det!
    Jag skall på UL i vecka 14, är det inte lite sent då att se...
  • dinana

fick papper från bbb igår där man fick erbjudande om att fåå bedband 100 för 249 kr i månaden. lite fult tycker jag för jag har ju redan bbb och netalar 320 kr i månaden.. borde inte jag också kunna få betala 249 kr, som har varit medlem i över ett år?

• dinana
    Skorpan08 skrev 2008-11-12 15:21:33 följande:
    Ring och prata med dom.
    Ja, jag gjorde det.. men jag var så jävla trött på att sitta i telefonkö (20 minuter) så när de sa att de skulle koppla mig vidare och hamnade i en ny kö då fan la jag på... vilket slöseri med tid.
  • dinana
    Fru T skrev 2008-11-12 15:53:14 följande:
    såå nu ligger det en bild på vårt underverk bland mina bilder
    Åh, så liten en... 11+3.. oj, då är det inte så stor ålderskillnad på våra.. =) Jag är på 9+6 idag =) Men jag är rätt säker på att vi kommer att få bebis tidigare än beräknat, men det beror ju på att jag antagligen kommer få havandeskapsförgoftning... men man vill väl att liten stannar i magen så länge som möjligt.
  • dinana

Jag och min sambo fyller också år i maj =)

• dinana
    Mammatill4a skrev 2008-11-13 11:12:39 följande:
    Hoppar bara in en snabbis och säger att i natt har man inte sovit mkt, haft en tuttig kille vid brösten hela natten, fram tills i morse, då han kunde koppla av att sova lite. Nu ligger han på mitt bröst och sover och jag bara luktar bebis. Så mysigt så inte sant. Barnen är på dagis som vanligt till kl 14 och älsklingen är på fk med papper för stunden. Killen har även fått namnet arvid , kom vi fram till i morse då vi tröttnat på att säga bebis till honom hela tiden. Hoppas alla får en toppen dag.
    Åh Arvid är fint. Det heter bebisen som Molly delade rum med på Neonatalen... Jättefint! Det är kanske ett poppisnamn, men det är ju fint.
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 21 dagar till UL
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 12:19:52 följande:
    Mammatill4a: Så det blev Arvid till slut Jättesött! Hoppas du får sova mer i natt! Själv har jag nyss kommit hem från bm. Allt såg bra ut, lilleman hade lite höga hjärtljud, men inget som oroade. Jag har öppnat mig 4 cm så man vet aldrig när det sätter igång ordentligt. Inte undra på att jag haft ont! Bm tycker dock att jag ska vila så att han inte kommer än. Det finns en risk att han inte orkar hålla värmen själv och är för slö för att ta bröstet eftersom jag "bara" är i v.37. Personligen tycker jag att han kan få komma NU, men neo vill vi ju helst slippa så klart...
    Ojoj, det låter ju inte bra... Då får du vara hemma och ta det lugnt istället. Hoppas liten stannar kvar ett tag där inne. Har ni redan satt namn på lillen i magen? Ni vet om det är flicka eller pojke väl?
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 13:09:16 följande:
    Ja jag får nog vara det! Japp, vi vet att det är en lillebror, men än är han namnlös. Det lutar åt Linus, men vi får väl se när han kommer ut
    Nej precis, det vet man ju aldrig... svårt att säga i förväg... Kanske är en liten Gottfrid =) *haha* Jag älskar dessa gamla namn... funderar på om man kanske skulle ta något sådant till sin kommande bebis... men det skulle nog inte sambon gilla... annars har jag min pappas kusin som dog förra året... han hade inga söner efter sig så då kanske han skulle ha blivit glad om vi döpte våran sån efter honom. Fast Sven är kanske lite tråkigt.. jaja, vi får väl se vad det blir för något i juni nästa år.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-13 13:57:13 följande:
    Haha, nej det får vi hoppas att det inte är Jag kan tycka att en del äldre namn är söta, men det är inget jag själv skulle välja. Tror du på en pojke den här gången?
    Ojoj, nej jag vet inte.. vi hoppas väl på en pojke den här gången, men det skulle ju vara minst lika kul med en flicka till. Då kan man ju återanvända alla fina tjejkläder... men jag som är galen i att köpa nytt skulle tycka att det var roligare med en pojk då =) Så man kan få lite annat kul i garderoben.
  • dinana
    Marayah skrev 2008-11-13 16:49:12 följande:
    Ja vet. Har en stegräknare som ja ska försöka komma upp i minst 9000 steg på. Nästa sommar ska man se lite bättre ut i sin bikin på playan iaf. Hehe...
    Det är mina planer också... men ingen idé att börja träna förräns i juni nästa år...
  • dinana

4667 här... känms som jag skrivit mer.. men så har jag ju i och för sig haft ett annat konto här innan, så kanske stämmer rätt bra.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2008-11-14 17:07:10 följande:
    jag har haft mitt i 4 år.bara nytt alias en gång nån som vet hur man fixar färgen på sin press?
    Under kontoinställningar/inställningar i vänstermenyn
Svar på tråden VI från Linköping