Inlägg från: Winka |Visa alla inlägg
  • Winka

Vi som älskar julen!

Vi ska göra samma sak fast istället för dockhus blir det bondgårdsdjur och traktorer till en bondgård. Blir nog uppskattat!

• Winka
    Alderia skrev 2008-09-09 17:51:25 följande:
    Men vad förvånad jag blir över att så många av er köper/har köpt porslin på postorder. Trodde mest det var gamla tanter som gjorde sånt. Och är det inte sjukt dyrt?
    Tänkte med så när ni började diskutera... taskig som jag är. Flört
    Idag har jag beställt jultidningar. Alla obligatoriska serier och några smaskiga böcker blev det också. En med julgodis ser jag verkligen fram mot att få tassarna på och börja testa alla smarrigheter. Har suttit och läskat mig själv på ica och arlaköket med alla recept i en vecka nu. Räcka ut tungan
  • Winka

Tycker att åhléns och Jysk kan ha fina burkar i plåt till jul.

Har inte köpt någon julkalender från unicef, men allt annat som jag har handlat där har varit jättebra.
  • Winka

Tycker faktiskt inte att granen är viktigast men det är klart att den ska in! Jag måste ha: granris på trappan, knäck, pepparkakshus, rim på paketen, julblommor, julstädat och julgardiner i köket.

Bor i nytt hus sedan förra året och nu lär det gå åt annat pynt. Måste köpa tonvis med stjärnor och stakar till alla fönster. Fönsterpynt... hur gör ni?
    Själv kommer jag vara två och en halv månad innan bf och ha en 2,5-åring hängandes i hasorna... undra när jag ska hinna jula in mig i år.
  • Winka

Advent och framåt är mysigast ju! Men det är klart att man kanske inte vill jobba på själva julen.

• Winka

Innan har www.dinbild.eu/ haft fotokulor, men hör av dig till kundtjänst så kanske de kan hjälpa dig. Annars finn en lite rolig variant på www.inreda.se där man kan sätta i kort och spela in en hälsning.

Carolaj83 skrev 2008-09-12 11:21:05 följande:
    vet nån vart man kan beställa o köpa julgranskulor med fot och text?
    Det värsta är att jag har sett dem på flera ställen men kommer inte ihåg direkt var. Först tänkte jag att det var på Villige, men så kom jag fram till att jag har sett dem i affärer som säljer märket Sia. Om det nu var någon hjälp...
    October skrev 2008-09-12 13:30:15 följande:
    någon som vet om det finns en svensk återförsäljare som har dessa presenttomtar från maileg?www.maileg.dk/kategori/kalendernissertycker de är underbara och ska köpa en var till barnen.
  • Winka

Ja, ska det vara fot eller foto?FundersamSkrattande Kanske en av varje?

• Winka

Hm, nu har jag hittat glasjulkulor till mitt hallfönster... tur att min man är lika julgalen som jag så att man inte behöver förklara sina julbegär. De var inte så farlig dyra heller www.mixin.se

• Winka

Killar brukar gilla prylar... jag brukar kunna hitta presenter till bror och syrrans kille på www.bluebox.se eller gå en sväng på claes ohlsson, pappa och mannen brukar vilja ha konsertbiljetter eller cd.skivor så de är lättare.

• Winka

Nu har jag tagit ut en nygräddad mjuk pepparkaka ur ugnen, slurp! Kunde inte hålla mig...Räcka ut tungan

Svar på tråden Vi som älskar julen!