Inlägg från: Winka |Visa alla inlägg
  • Winka

Vi som älskar julen!

På maxi idag hade de fått fram en hel drös med julcd. Två för 199:-, tror jag och det var inte bara skräp. Ska kolla igen nästa gång jag är där, en eller två skivor till kan ju inte skada...

Nu måste jag ju kolla in den där bloggen...
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Winka

Tyckte att det luktade snö i luften, hoppas det drar hitåt...

Little skrev 2008-10-30 13:05:27 följande:
    Nu snöar det här!!! Växjö! Dock är det ju plus ute så det försvinner la illakvickt..
    Köpte adventsstjärnor igår och nu ska jag snart bege mig till åhléns för att köpa adventsljusstakar. Kanske slinker det ner några andra grejer med, vem vet. Och just det måste förbi pressbyrån och handla allt i hemmet med ju!
  • Winka

Nu vräker det ner snö... så norrut går det! Kanske kommer till Nyköping om några timmar...

Min lillkille är klistrad i fönstret och säger snö snö mamma snööööö...Skrattande
  • Winka

Det regnade för en timme sedan men nu så....SNÖÖÖÖ!

• Winka

Blött är det men snön har inte töa än, tjoho! Idag ska jag bläddra i allt i hemmet och bara njuta eller just det jag skulle städa och inte ignorera lillkillen... ikväll när det är städat och lillkillen sover då jäklar ska det bläddras.

• Winka

Igår köpte jag gardintyg och ännu fler ljusstakar till advent. Ska försöka sy nu i veckan, för vips är det advent och jag har inga så långa gardiner som behövs här i nya huset. Ser dock inte fram mot 24 meter raksöm... det tar ju aldrig slut liksom. 

• Winka

Oj, så välplanerat allt låter!Förvånad Här är det nog mer känslan som styr. "Visst vore det kul att baka pepparkakor i helgen" eller "ikväll kokar jag knäck" och så en snabb shoppingrunda på ica. 

Var förbi pressbyrån, men ingen amelia där inte...Gråter
  • Winka

Finns redan lussebullar på sina håll, tror Coop hade i helgen i alla fall.

• Winka

Var och handlade Amelia jul och så råkade visst Lantlivs julspecial också i kassen, vet in te vad som for i mig...Generad Det måste varit juldjävulen! Räcka ut tungan Jag får snart skämmas för högen med jultidningar på soffbordet, men det är det väl värt att göra.

• Winka

Köp Lantlivs julspecial om ni gillar "my lovey christmas home", betydligt bättre än Amelia måste jag tillägga. 

Svart julbock såg jag när jag var i Växjö härom helgen, vet inte vad affären hette men den låg i gallerian där claes olssons ligger (om vi hr någon växjöbo i tråden så kanskse de vet affärens namn...?).
  • Winka

Och ÖoB har också billiga i plast.

• Winka

Ska till Huseby julmarknad till helgen tror jag. Den slår allt annat jag har varit på!

• Winka

Oj, det glömde jag skriva. Det är ju tyvärr inte i närheten av Stockholm (men allt bra kan ni ju inte ha där juFlört). Husebybruk ligger en bit från Växjö.

• Winka

Inte jag heller...Oskyldig

• Winka

Igår fick jag boken jag beställde om julgodis.... gissa om jag fick huvudet full av gooooda idéer.Räcka ut tungan Här ska provas på nya smaskigheter, kanske redan nu i helgen.

• Winka

Jag ska nog inte visa vårt berg av klappar, hrm det ska stramas åt varje år.... men det liksom skenar iväg. Min mamma och svärmor står för minst hälften så jag är i alla fall inte värst. Det känns som om vi snart inte kommer att se den stackars granen. Vuxna får lika mycket som små i vår famlij.

• Winka

Den från åhléns har jag köpt och den är för vanliga ljus. Min katt får räkna med svedd svans om hon går i köksfönstret. Flört

vackrastarflow skrev 2008-11-16 18:21:56 följande:
    Va bra! Jag ska kolla, försökte se på deras hemsida, men julsidan funkar inte... Vet du om de är elektriska eller "vanliga"?
  • Winka

Här är det bara regn, men det struntar jag i... I förrgår sydde jag klart julgardinerna till köket och igår gjorde jag hälften av julkorten. Julmusik och mys jagar bort det trista vädret och snaaart är det ju advent, hurra!

Svar på tråden Vi som älskar julen!