Inlägg från: Winka |Visa alla inlägg
  • Winka

Vi som älskar julen!

Det är väl egentligen inte dålig tajming att fylla vid jul... Skrattande bara värre att komma på fler presentidéer när det duggar tätt med firande. Vissa som t.ex. morfar som har allt och inte vill ha något direkt, behöver man nästan få klura på ett halvår innan någon bra presentidé kommer till en.

Jag vet i alla fall vad min svärmor kommer vilja ha i år, fast det får hon nog till advent... Sanna, Shirley och Sonja gör en ny julskiva tillsammans och den släpps i nov.
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Winka

Ni Peter Jöbacktokar, ni har väl sett att ha ska ut på julturné? Kanske en julklapp i förskott från någon till er, eller en julklapp från er själva.

• Winka

Vi har i alla år kört plastgran, fast en i disneyvariant, stor, hög och tät. Vi har inte firat hemma något år förrän i år så det är därför. Har liksom inte varit lönt eftersom man bara kommer hem igen till en barrhög. Men i år ska vi fira hemma och ha en RIKTIG gran, tjoho!

• Winka

Julprylar är ju kul-prylar! Vi förstår precis! FlörtSkrattande

• Winka

Åh, det låter mysigt!  Hoppas din kväll fortsätter lika bra!

Kims mamma skrev 2008-10-04 19:50:42 följande:
    Lite trött efter en lång dag på jobbet. Jobbade 8.55-18.45 idag. När jag kommer hem står maten färdig och TÄNDA LJUS och fina RÖDA ROSOR. Maken kom ihåg att det är våran årsdag idag. I dag är det 6 år sedan vi vart tillsammans.
  • Winka

Visst var det någon som efterlyste Yankee Candle doftljus med juldoft? Råkade trilla in på den här sidan och där finns allt från de stora ljusen till de små värmeljusen (passar alla plånböcker då kanske?). Det fanns i alla fall två olika doftsorter som kan räknas till julen... Ginger bread och Christamas cookie. 

• Winka

Förra året råkade jag köpa fel must... det var kolasmak på musten! Kände mig grundlurad och blev skitsur. I år ska jag läsa noga på varje flaska jag köper!

• Winka

Nu har jag i brist på Ikeatripp i helgen kollat på allt julpynt på deras sida. Det fanns en del som jag kunde tänka mig, men mycket blått som sagt och det passar i alla fall inte här hemma. 

Stjärnor och ljusstakar fanns uppackade på Maxi när jag var och handlade innan... men ingen must! Ledsen
  • Winka

Ang. julsakerna på Ikea... Om ni söker på produkt uppe i rutan längst upp till höger så hittar ni julsakerna. Nästan allt om inte allt har namnet "Kallt". Så sök på namnet. Då får ni fram alla de produkterna.

Svar på tråden Vi som älskar julen!