Inlägg från: Winka |Visa alla inlägg
  • Winka

Vi som älskar julen!

Ja, det är ju inte så långt kvar till att julmarknaderna börjar, eller det kanske det är... Jag gillar Huseby utanför Växjö och Kalmar slott. Sedan älskar jag Tegelgården i Karlskrona... vill ha allt där när det är jul.

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Winka

VA??? Ojdå, det har min kära svägerska inte sagt. Fast det hade hon väl när jag ringer om att få våldgästa dem innan jul. Så trist... står det bara tomt nu då? Eller har de startat i mindre format någon annanstans?

TereseA skrev 2008-09-21 14:27:12 följande:
    jag älskade oxå tegelgården..Skulle bara säga att dem lagt ner affären så du vet om du får för dig att åka dit.
  • Winka

Ok, tack för tipset!

TereseA skrev 2008-09-21 15:39:20 följande:
    vet inte om dem ska öppna något...men affär som heter Enkla i centrum.Ligger mitt emot bokia..där brukar dem ha jättefina julsaker..affären är inte stor..men man vill ha typ allt där..är samma prisklass som tegelgården..kanske billigare.
  • Winka

Vissa saker är superduper = sockervaddsmaskinen Räcka ut tungan

Finns det någon 3-åring som inte gillar att stuffa kring till musik? 
    Playdoodeg är ju också kul. Finns med ögon och kroppsdelar som man kan förgylla sina ailienlergubbar med på BR.
  • Winka

Fick en katalog från ellos igår och de hade en massa julsaker i den, gardiner och stjärnor och så. Men de hade inget på hemsidan, den är säkert på g den med.

• Winka

Haha, tomten är far till alla barnen mår min man så dåligt av att jag för titta på den själv. Jag tycker att den är lysande, men han känner sig nog kränkt på något vis Skrattande. Annars gillar han tjejfilmer och går med på att titta på love actually som är min andra absoluta favvis.

Jag har ett pepparkaksmåste varje jul. Jag bakar stora hjärtan och skriver alla familjemedlemmars namn på varsitt med kristyr (inklusive katter och andra inneboende). Sedan hänger jag dem i köksfönstret i röda sidenband. Blir superfint!
    Vilka bra tips på kom-i-sängpresent och strumpkalendern! 
  • Winka

Jasså, det finns fler som fortfarande säger Mr Darcy...haha! Mina kollegor tittade på mig undrande när jag sa det härom dagen när vi snackade om mamma mia. Kollar på BBC:s Stolthet och fördom från -94 typ minst två gånger om året (och ja...med min man... en av hans goda sidor är att han står ut med mig...). På den tiden var han ju en pudding, men nu vet jag inte längre. Och ja... mmmmm mr Snape.

Castafiore skrev 2008-09-26 10:51:41 följande:
    Jaaa, "Love Actually" glömde jag!Äääälskar Hugh, Mr Darcy och mannen med stort M; Mr Snape!!
    Angående julbord; Gillar faktiskt inte det sådär värst, hemma är bäst!
  • Winka

1:a advent åker adventsljusstakar, stjärnor, gardiner, vanliga ljus, krans på dörren och julblommorna upp. Vid lucia blir det mer pynt med lussetåg och senare blir det liksom pö och pö. Jag är trött på julen den 27:e och städar ut det mesta efter det. Vid nyår vill jag ha vitt och inte rött... dags för våren ju! Flört

• Winka

Klart det är synd om dig! Blä så trist!Ledsen

MiaP skrev 2008-10-01 15:01:46 följande:
    ÅHHH, vilken hääärlig tråd! Själv jobbar jag hela julen. Natt dessutom, så det blir inte att vara med mina små så mycket. Kan någon tycka synd om mig?
  • Winka

Alla i vår familj är födda kring juni juli augusti... så vi har härliga sommarfester ute! Sedan är det lång tid att planera presenter till jul, vilket är bra! Får gå på presentshopping en gång i halvåret... smidig timing tycker jag! Flört

Svar på tråden Vi som älskar julen!