Inlägg från: TereseA |Visa alla inlägg
  • TereseA

Vi som älskar julen!

någon av er här som köpt julservis från det där reklamhäftet Sverigehäftet..finns på fyklovern.se oxå`?

beställde precis det man fick tallrikar 2 mat 2 förätt 2 öl/vinglas plus 2 ljusstakar...Valde det gammeldags motiv.för 1kr..

tänkte hör om ni tycker dem är fina? kvalite?osv..

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    carro 81 skrev 2008-09-09 08:58:05 följande:
    Jag har precis som Zorba80 Disney Jul-servisen och jag är jättenöjd med den. Jag har diskat både för hand och i maskin och de är fortfarande lika fina.
    ok bra
    Kims mamma skrev 2008-09-09 06:18:56 följande:
    Inte jag men min f.d svämor har gjort det. De är jätte fina, kvalitén vet jag inget om. Men jag kan ringa till henne under dagen.
    ok där ser man...

ingick ju ett vånings kakfat oxå..se om jag hinner köpa 2 st till av mat tallrik och glasen..innan jul...sår ju att det är 2-3 v leverans.styck kostar dem 149kr tror jag.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Kims mamma skrev 2008-09-09 17:49:02 följande:
    Har pratat med henne nu... hon säger att det är bra kvalité och hon handdiskar dem så det inte ska nötas i onödan i diskmaskin.
    ok bra,.tur att man inte ha diskmaskin då..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

längtar till julen..i år blir det mer julbak..förra året var ju sonen 2-3 månader..så då blev det inget bak..

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

idag fick jag den "Fyrklövern" Gammaldags jul..Tallrikarna och glasen var jättefina och verkligen kvalite..får oxå kakfat och ljusstakar..men dem har inte kommit än..

ska sätta in bild i mitt galleri lite senare om någon är intresserad....

står at det skulle ta 2-3 veckor att få det levererat.Tog bara 1 v.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Carolaj83 skrev 2008-09-19 08:43:55 följande:
    MiaLau- jag o sambon var i new york förra veckan o köpte en del julklappar, sonen fyller även 2 år den 19 dec så det gäller att bestämma vad som blir till födelsedagen o julen, men han kommer fåpå födelsedagen: liten resväska på jul med spindelmannenoch en verktygsväska med en tillhörande platta med skruvar så låter det när man skruvar ner dom.på julen får han:en radiostyrd bil, en musikrulle man ska lägga sig över den o rulla så spelar den musik samt ett paket med kläder.kusinen på 3 år får:ett pussel med brandbil o när alla bitar e lagda låter den som e brandbilhan ska få ett likadant klädpaketslags skum som man kan forma om o om igenkriter som ser ut som disney figurersen köpte jag även 3st handväskor med plats för fotografier, som barnens mormor, farmor och gammelmormor ska fåhar jätteproblem med vad jag ska köpa till min bror o sambons bror, den ena är 27 år o den andre 23 år, båda är singlar, bor själva o jobbar väldigt mycket....dom brukar få kläder eller ljus eller annan inredning till hemmet.....förslag?
    plånböcker till bror och sambons bror..Mannen här har bestämt att han vill ha en ny plånbok varje jul..är ju inte dyrt heller..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    MiaLau skrev 2008-09-19 09:30:38 följande:
    min sambo använder inte ens plånbock.Han är lite udda;pJust min sambo är SVÅRAST av alla!
    eltandborste om ni inte redan har..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    MiaLau skrev 2008-09-19 09:36:35 följande:
    nej, det har vi inte, men frågan är om han kommer använda den?han är sjukt intresserad av film och elektronik.
    köp någon sån där dvd-box...film han älskar..el nåt till dtan..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

jah har lagt in gammaldags julservis i min shopping mapp i galleriet om någon är intresserad...det är dem erbjudande för 1 kr..ska få våningskakfatet och ljusstakarna snart oxå.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Winka skrev 2008-09-21 13:36:53 följande:
    Ja, det är ju inte så långt kvar till att julmarknaderna börjar, eller det kanske det är... Jag gillar Huseby utanför Växjö och Kalmar slott. Sedan älskar jag Tegelgården i Karlskrona... vill ha allt där när det är jul.
    jag älskade oxå tegelgården..Skulle bara säga att dem lagt ner affären så du vet om du får för dig att åka dit.
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!