Inlägg från: TereseA |Visa alla inlägg
  • TereseA

Vi som älskar julen!

jag var på indisak idag...fått in julsaker..jättefina julstjärnor till fönstret jag vill ha..fast kostar 299kr st..lite snål..vill ha 2,,..finns jättefina dukar..grytlappar..förkläde till vuxna o barrn...dessutom fina pepparkaksmått.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Ush..ja  både hemskt o jobbigt...hoppas det går att göra något åt det.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Kims mamma skrev 2008-10-21 10:48:27 följande:
    Ja, du... ingen aning ärligt talat... Pappa har även dåligt hjärta, KOL, ASTMA, Diabetes. Å sist de opererade honom sa de det är en stor risk för de visste inte om hans hjärta skulle klara det. Så nu är vi på ruta 1 igen. Men ska försöka få veta lite mera på fredag.
    ush..ja KOL..min moster har det..o röker fortfarande mycket..slutar hon så kn det ju iallafall stanna av..

vilken otur..han har ju egentligen de värsta sjukdomar man kan ha...ush vad dåligt han måste må..hoppas ni får goda nyheter på fredag..kanske inte behövs operation..dem kanske upptäckte det tidigt.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    epe skrev 2008-10-22 09:24:14 följande:
    Jag fick hem lite saker jag beställt från Panduro och Fridas Gård igår! Bl a lite burkar att ha julgodiset och pepparkakorna i. Se bilder i min blogg.Jag ska ge bort en burk med nåt gott i till min svärmor och en ska min mamma få, jag tänkte till första advent eller till lucia.. jag har inte bestämt mig än..Förresten igår åt jag hembakta pepparkakor med julmust till. Ohh så gott det var!www.elin-elin.blogspot.com
    vad fina burkarna var..så lite gammaldags.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

idag har jag köpt mjuk pepparkaka som jag ska äta sen till kaffet..mumsRäcka ut tungan

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    FinalFantasy skrev 2008-10-22 17:06:22 följande:
    Jag tänkte be mormor bakan en haha
    ja..kanske man skulle ge sig på att baka en själv..är ju godare oxå..ska väl vara herrans massa med ingredienser....ska man ju egentligen ha en klick grädde o rårörda lingon...oh vad sugen jag blev..o ingen grädde hemma.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Winka skrev 2008-10-22 22:40:57 följande:
    Kram till dig Kims mamma!Ni vet väl att det finns färdig kakmix till mjuk pepparkaka... så känns det nästan som hembakat fast lite mindre krångel.
    ja fast den är väl dyrare än att köpa den färdiga.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Fröken Fajans skrev 2008-10-23 08:56:48 följande:
    Ni glömmer väl inte att sätta i gång glöggen? Jag ska göra dunderglögg på lördag tror jag, om jag kan hitta svagdricka någonstans. Sedan kommer det lukta så gott i hela lägenheten...
    maxi har dem svagdricka och ica supermarket här..
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!