Inlägg från: Carolaj83 |Visa alla inlägg
  • Carolaj83

Vi som älskar julen!

för 5 år sedan blev jag utsatt för ett brutalt rån på mitt jobb den andra advent, några dagar senare ringde det på dörren o där stod min mamma med stor påse med godis, kakor, blommor och en UNDERBAR julfilm "nu är det jul igen 2" den fick mig att glömma omvärlden o allt som hänt under 1,5 timme

annars är ju tomten är far till alla barn helt underbar men kanske mer för vuxna, sunes julkalender både för vuxna o barn

• Carolaj83

måste fota alla julklappar jag köpt
    dock inte alls mycket till sonen han får 3 st av oss....han fyller år 19 dec + att han ska få en storebror present såfort lillasyster kommer ut....så de blir rätt mycket paket i dec för honom iallafall

• Carolaj83

ett år gjorde vi i kompisgänget varsin sockerborg istället för pepparkakshus.....skitroligt, rekomenderas verkligen, tar bara socker bitar...o sån klistergegga

• Carolaj83

brukar skicka julkorten i början på dec....men iår vill ja ha med lillasyster på bild på julkorten o hon e fortfarande kvar i magen....så vi får väl se om vi hinner få iväg korten innan jul iår....

• Carolaj83

nu har ja o sonen(snart 2år) bakat pepparkakor, slutade med att jag satt där sj o han lekte med sina bilar....jag som gjorde mig till o köpte massa traktor o bil formar

• Carolaj83

åhhhh massa snö i roslagen nu ÄNTLIGEN, idag ska vi på dop o imorgon ska de börjas julpynta

• Carolaj83

jag o sonen håller på att julpynta idag, inte så lätt med en 2-åring som mest river ner allt man fått upp, får nog göra det mesta imorgon då även sambon e ledig

• Carolaj83

vi e totalt insnöade kommer ingenstans, 11 dagar till bf....så hoppas hon håller sig där inne nu, va fan gör man annars????

stackars pappa o bror har kört snö hela natten ....o lär ju hålla på minst nått dygn till

• Carolaj83
    Mammajessi-japp vi bor kvar uppe på berget, gurra är ute o försöker skotta fram bilen om bebis skulle få för sig att komma ut, han vill inte leka bm säger han, hihi
  • Carolaj83

såg att många reagerat på mammajessis inlägg om 2-3 meter snö, nej de är inte 2-3 m i norrtälje, kanske dom högsta vallarna, däremot så har vi fått ca 50-70 cm

• Carolaj83

har kommit på en nackdel med att köpa julklappar tidigt, vill ju bara köpa mer ju, tur att man är höggravid o inte orkar springa på stan...

däremot ska ja köpa en docka till sonen som storebror present

Svar på tråden Vi som älskar julen!