• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Helgona

hur gör ni i rosa rum? Vad ska jag ha för julgardiner där? I ett flickrum alltså?

CARPE DIEM
  • TereseA
    Helgona skrev 2008-11-20 11:51:40 följande:
    jag hade kört på guld,silver el gröna gardiner...typ vita med guldänglar på el nåt..
    Akiim är mitt liv 071004
  • dio
    Helgona skrev 2008-11-20 11:47:23 följande:
    hur gör ni i rosa rum? Vad ska jag ha för julgardiner där? I ett flickrum alltså?
    Jag har tänkt köpa två rosa ljusstakar på rusta och sätta i fönstren i dotterns rum som också går i rosa.
  • lillamaa

läste någonstans om en kvinna som gav sina barn upplevelser varje dag istället för paket i adventskalendern (heter de så?). tex "baka lussekatter", "pynta granen" osv antar jag.
    tyckte jag lät mysigt. och så blir det ju inte så mkt skrot som samlas.
    någonting jag verkligen vill köra på när tösan blir lite äldre :D. måntro om fantasin räcker till? haha

• Mammajessi
    lillamaa skrev 2008-11-20 12:15:50 följande:
    läste någonstans om en kvinna som gav sina barn upplevelser varje dag istället för paket i adventskalendern (heter de så?). tex "baka lussekatter", "pynta granen" osv antar jag.tyckte jag lät mysigt. och så blir det ju inte så mkt skrot som samlas. någonting jag verkligen vill köra på när tösan blir lite äldre :D. måntro om fantasin räcker till? haha
    Oj, 24 olika upplevelser varje dag.... i 24 dagar..
    Cool idee...

Ska vi skriva ner lite upplevelser då?

Upplevelser:

Baka dag

Pynta granen dag

Pyssel dag
  • Mammajessi

Upplevelser:

Baka dag

Pynta granen dag

Pyssel dag / gå till skogen leta matrial

en dag i badhuset/lekland

• Cyllan
    Mammajessi skrev 2008-11-20 12:56:58 följande:
    Oj, 24 olika upplevelser varje dag.... i 24 dagar..Cool idee...Ska vi skriva ner lite upplevelser då?Upplevelser:Baka dagPynta granen dagPyssel dag
    Fniss...det låter som min adventskalender ni pratar om. Är inte så svårt att hitta på saker då man kan följa det man oftast ändå gör vid jul. Pysslar, pyntar, bakar, göra julkort, julstäda vi har även med julhandling (åker och tittar på tomtar) så sånt kan även vara med och då blir det inte så många saker man ska hitta på
    Nästa vecka kör jag igång med min lilla burk (som jag har foto eller sak i som rör aktiviteten) och mitt mål är att skriva om den i min julblogg som finns i min andra blog(har dock inte så mycket i julbloggen än) Så är ni nyfikna på hur min fungerar går det att gå där nästa helg och titta
  • Mammajessi

Upplevelser:

Baka dag

Pynta granen dag

Pyssel dag / gå till skogen leta matrial

en dag i badhuset/lekland

göra julkort, julstäda 

julhandling (åker och tittar på tomtar)

( Det som ´skulle vara kul är ju att hitta på nått för bara barnen... som dom kanske inte alls gjort eller gr mycket av )

Svar på tråden Vi som älskar julen!