• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mamasnest
    Emilia82 skrev 2008-11-21 08:15:29 följande:
    jag fyller ju år på söndag,vet ej hur jag ska dekorera tårtan ännu...........tips=)? kanske jul tema=)?
    Vad ska du göra för tårta?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Glamrockare
    dio skrev 2008-11-21 07:51:34 följande:
    wohoo mer snö!
    jag vill också ha snö! kan du inte skicka lite mot Göteborg ?
  • Mammajessi
    Mamasnest skrev 2008-11-21 08:29:54 följande:
    Vad ska du göra för tårta?
    Två grädd tårtor med oblater, en med disney bilar och den andra med nallephu.

Den tredje ska jag ha rosa sugerpaste med svart kristyr samt skriva snyggt med en svart penna med lakris smak samt spraya glitter på!
    Kommer bli så fint, får återkomma med bilder nästa vecka
  • Mamasnest
    Mammajessi skrev 2008-11-21 08:55:40 följande:
    Två grädd tårtor med oblater, en med disney bilar och den andra med nallephu.Den tredje ska jag ha rosa sugerpaste med svart kristyr samt skriva snyggt med en svart penna med lakris smak samt spraya glitter på!Kommer bli så fint, får återkomma med bilder nästa vecka
    *pustar* Vad jobbigt det lät. Jag gjorde för mycket tårtor ett tag så nu försöker jag stanna vid cupcakes.
    Min dotter fyller 3 år på lucia så jag köpte en oblat med Curious George på och texten "Happy 3dr Birthday Kaylin". Lätt tårta och personligt. Köpte från USA kan jag tillägga.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Pumpalicious

Ååh julvört till frukost - ungerbart!

• MiaLau
    millisen skrev 2008-11-21 07:09:16 följande:
    Jag brukar julpynta dagen innan. För sen på söndag morgon så kan man tända allt. Mysigare att tända första adventsljuset på morgonen tycker jag.
    ja precis.. på söndagen vill man ha allting klart! =) får se om man hinner på lördagen.. men tvekar på dte.. så kanske får pynta på fredagen;) en tjuvstart =)
  • Malinmamman

ska snart åka med dottern till centrum, hon har dagisledigt idag, vi ska köpa en underbar stjärnslinga till hennes rum som jag hittat i en liten butik, sen ska vi köpa fler hyacinter och åka hem och bara pepparkakor och saffranskaka! åh va mysigt!!

• Muuulin
    MiaLau skrev 2008-11-20 23:14:21 följande:
    på lördagen den 29/11 så ska vi på gröna lund för att kolla på julmarknaden.
    så mys. då är funderingen. ska man julpynta på fredag eller söndag?
    På fredagen såklart ;)
    Tänk å komma hem till ett julpyntat mysigt hem efter julmarknaden ! Å på Söndag äre ju advent, å då ska det redan va pyntat så man kan myyysa :)
  • MiaLau
    Muuulin skrev 2008-11-21 10:33:48 följande:
    På fredagen såklart ;) Tänk å komma hem till ett julpyntat mysigt hem efter julmarknaden ! Å på Söndag äre ju advent, å då ska det redan va pyntat så man kan myyysa :)
    hehe jaa.. =) precis.. =) det är så man tänker.. men man vill oxå pynta i lugn och ro =)
  • Emilia82

mamasnest:vet ej om du fråga mej också men svarar iaf: blir nog jordgubbstårtor med grädde...sockerkaksbotten....sen vet jag ej om jag garnerar (eller vad det heter) med grädde och någe rosor eller blommor....eller granar

Svar på tråden Vi som älskar julen!