• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mamasnest
    Emilia82 skrev 2008-11-21 10:46:43 följande:
    mamasnest:vet ej om du fråga mej också men svarar iaf: blir nog jordgubbstårtor med grädde...sockerkaksbotten....sen vet jag ej om jag garnerar (eller vad det heter) med grädde och någe rosor eller blommor....eller granar
    Jag gjorde en pepparkaks-cheesecake härom dagen, det var supergott. Men kanske inte födelsedags-festligt?!
    Trebarnsmamma på heltid
  • tilda den vilda

jag har satt upp julgardinerna i köket nu, o bytt dukar o så *nöjd*

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • mjuik

Om man ska koka knäck, vilken temperatur ska man satsa på? Hittat från 110 till 130 grader när jag kollat runt på internet.

Gillar seg knäck, inte sådär äckligt mjuk.

Är det någon som har koll?

• MiHi

mjuik> Jag kokade igår och vet inte tempen men det tog iaf 40 min sen blev den så hård jag vill ha den. Bara att testa i kallt vatten.

• Glamrockare
    Mamasnest skrev 2008-11-21 12:57:23 följande:
    Här är det snöstorm!
    vill oxå ha snöstorm *tjurar i ett hörn*
  • Mamasnest
    Glamrockare skrev 2008-11-21 13:02:58 följande:
    vill oxå ha snöstorm *tjurar i ett hörn*
    Det är bara att åka hit! Ta det lugnt på vägarna bara!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Annelie024

Ja, nu vräker snön ner även här i Skåneland. Mysig!

• Glamrockare
    Annelie024 skrev 2008-11-21 13:19:05 följande:
    Ja, nu vräker snön ner även här i Skåneland. Mysig!
    blås upp det mot Göteborg!!!
  • Annelie024
    Svar på #3509
    Blåser för fullt norrut...

Det är inte klokt vad lite snö kan göra, genast blir allt mycket ljusare och finare.

Var på Ica och skulle köpa Kesella till lussebullarna, tror ni inte att den var slut???!!! Så det var bara att traska hem igen med mina besvikna flickor. Det hade ju varit perfekt att baka idag när det snöar och allt.
Svar på tråden Vi som älskar julen!