• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Smulanpus

Idag åkte julgardinerna och stakarna upp!!!!! Kunde inte hålla mig längre! Är inte hemma nästa helg heller så skönt att ha börjat någnstans
    Det blir ju bara såååååååååå mysigt med alla ljus och allt det röda, längtar tills man får slänga upp granen också
    Kom fram lite jupynt också men nu ska jag nog lugna mig lite och ta lite mer till veckan som kommer

Längtar.......
  • Mirakel händer
    Smulanpus skrev 2008-11-22 17:26:02 följande:
    Idag åkte julgardinerna och stakarna upp!!!!! Kunde inte hålla mig längre! Är inte hemma nästa helg heller så skönt att ha börjat någnstans Det blir ju bara såååååååååå mysigt med alla ljus och allt det röda, längtar tills man får slänga upp granen också Kom fram lite jupynt också men nu ska jag nog lugna mig lite och ta lite mer till veckan som kommer
    å, jag vill med... men jobbar hela dagarna denna helg. Men på måndag eller tisdag börjar jag här.
  • Helgona

Idag har jag o barnen först varit i lekparken o lekt i all snö o sedan bakade vi pepparkakor....tjo!

CARPE DIEM
  • MiaLau
    Jag har nämligen tjuvstartat hela julpyntingen! hahah.. jag kan verkligen inte hålla mig längre. Jag bara älskar julen, alla ljusslingor och prydnader och sånt =) Mys.. så nu är ALLT uppe! tillochmed Julgranen! 
    Jag är helt enkelt sjuk i huvudet eller något =)
    det första dottern sa när jag tände ljusslingan i granen, "ååh vad mysigt"
    =)
    Myrah (dottern) hängde upp en hel del julgranskulor, och hon hängde 4-5 stycken på samma kvist, gissa om vissa kvistar hänger;) dessutom ville hon pynta så mycket så hon hängde upp de där sakerna man har runt ljuset. ljusets smyckning... =) ja hon tyckte det skulle vara mycket i granen, så då fick det minnsan hänga =)
  • så mycket bättre

Forra aret sa spydde jag hela julhelgen sa jag associerar julen med illamaende, nu ar lillungen ute och jag langtar efter att fa njuta av allt som hor julen till!! (^_^)

• Ester W

Jag har börjat pynta lite smått, men i morgon är det stora pyntardagen hos oss !!!

• War

Nu är det stakar och stjärnor i fönstren, julen kan komma.

• Terez

idag har det jul-bakatd så det stått härliga till.
    Har gjort Knäck, smörkola, mörk choklad- apelsin tryffel, vitchoklad tryffel sen gjort peppisdeg som ska barkas ut imorgon. Har även planer på att göra ännu en sats lussebullar

Härligt med julbak, men oj vilken foglossning jag har nu

Tvingade sambon att poppa pop-corn, sen korkade vi upp en flaska enbärsmust och satt och njöt i soffan

Tyvärr kom det inte mera snö här heller, men vart kallt så nu är marken grundad för snön. Hoppas bara den kommer

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • epe

"Åh vilka underbara bilder, så där fint vill jag också ha det!
    Vart har du köpt nummerhjärtanen? Vill också ha!!"

Jag har köpt dem på en liten inredningsbutik här där jag bor. Men liknande finns nog att köpa på alla dessa fina inredningsbutiker på nätet!

Idag har vi bakat pepparkakor ett gäng. och vi har hunnit med att vara ute i snön. Bilder finns i min blogg.

Min kompis som var här och bakade idag. Hon gjorde små pepparkakshjärtan med hål i, som hon skrev 1,2,3,4 på. De ska hon hänga på sin adventsljusstake.

Kram Elin www.elin-elin.blogspot.com

Svar på tråden Vi som älskar julen!