• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare III

Här fortsätter vi med höstjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan, 3565g & 50cm Kl. 11:30
    Idaaa1982-Ida: Nellie 04-feb, 3420g & 50cm Kl. 16:12
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb, 3175g & 49cm Kl. 06:55
    TinaLisa-Martina: Julian 10-feb, 3030g & 48cm Kl. 14:00
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb, 3725g & 52cm Kl. 23:24
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb, 4170g & 53cm Kl. 02:17
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb, 3785g & 51cm Kl. 17:47
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb, 3810g & 50cm Kl. 21:23
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb, 3690g & 51cm Kl. 23:28
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb, 3675g & 50cm Kl. 17:19
    mumma84-Alice: Wida 14-feb, 2265g & 45,5cm Kl. 20:53
    millan84-Camilla: William 16-feb, 3235g & 49cm Kl. 17:59
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb, 2850g & 48cm Kl. 22:57
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb, 3855g & 52cm Kl. 20:45
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb, 3515g & 48cm Kl. 04:29
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb, 4180g & 52cm Kl. 17:10
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb, 3615g & 52cm Kl. 12:18
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar, 3235g & 48cm Kl. 09:13
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar, 3775g & 49cm Kl. 05:15
    Anel85-Lena: Freya 16-mar, 3865g & 51,5cm Kl. 14:47

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35001498.html

Vi som bloggar:

Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 12:17
    Nya bloggtillskott:

Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 20:23
    Länk till den nya fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare III
  • Lucie

Var precis hos BVC Rasmus fick bricanyl för sin hosta han haft i 3 veckor sen han hade feber!
    Hoppas att det går över nu!

Hoppas alla bebbar som mår dåligt snart mår bättre - kramar!

Nu ska mamma vila lite medans lillen sover - ovanligt nog!

Mamma till älskade Rasmus goteborgskalaset.blogg.se
  • Erics mamma

Jennie, Just nu är jag lite osäker på om vi kommer till ÖF, beror på sömnen inatt. Om vi kommer brukar vi vara där runt 9.30 (öppet mellan 9-12) då sångstunden börjar runt kl 10. Vi kan väl höras av i morgonbitti så får jag se hur vi känner oss.

• gersime

Alexandra: Outtröttlig lek för barnen ja

Linda: Axcess akuten har så du bokar tiderna hos barnläkaren på internet De är jätte duktiga där!

Lotta: Hoppas hans hosta släpper med bricanylen!

Maria: Skönt att lilleman mår bättre idag

Tror som ni säger att det är en utvecklingsfas blandat med att tänderna spricker ut. Vill väl inte sova för att allt annat är så spännande

• primusbarn

Shit, vad det blåste när jag lämnade Edvin på dagis!

Linda: Det är nog bra att åka in för säkerhets skull, bättre att göra det en gång för mycket.

Linnea: Hur gick det med huset i Stenungsund?

• Lilla Ego

Väntar på att Backa Barnmedicin ska ringa upp mig, de har akuttid fram till 10 idag och det känns rätt kört att hinna men samtidigt är det ju inget akut med henne..hon är ju pigg och så. Sköterskan jag pratade med i fredags var i kontakt med Backa redan då så de har anteckningar på henne om det här, ligger rätt nära så det blir nog dit vi åker om vi bara får tid.

• fru Elle

Linda; När M hade magsjuka så ringde jag sjukvårdsupplysningen. Hon hade vattnig diarre och kräktes upp den mesta maten hon fick. Till mig sa de att jag skulle ge henne utspädd välling (dubbelt så mycket vatten) och ge henne vätskeersättning. För det var viktigt att de fick i sig vätska. När M var bättre så tog det ändå ett par dagar innan hon hade fått tillbaka sin aptit. Hon var väldigt trött och slö och gick ner ca 500 gr på 3 dagar.

Till mig sa det att vi skulle åka in om hon inte blev bättre och hon inte ficki sig någon vätska. Så jag tycker att du ska åka in, hon har ju varit dålig ett tag och har ingen aptit. Hoppas lilla Filippa snart är frisk igen.

• Lilla Ego

Nu har jag pratat med sköterskan och vi ska åka in och lämna prov imorgon, så länge F är pigg och kissar som hon ska finns det ändå inget dom kan göra...men om hon blir slö/trött ska vi såklart söka akut på Östra tyckte hon. Det var även helt ok att leva på filmjölk tyckte hon:) "Det finns värre saker att leva på, fil innehåller ju en massa bra saker"

• Mica82

läser snabbt igenom vad som skrivits under helgen. A sover nu så jag ska och sussa snart!

Ni är verkligen underbara som erbjuder er att gå ut med våra sömntrasslare! Men den här förmiddagsluren jag får varje dag gör att det är hållbart. jag tycker mest synd om Alexander just nu som inte verkar få ngn ro...stackarn...

Linda
    åk in för säkerhets skull. Kommer kännas skönt efteråt att få det kollat. Hoppas lilla grodan får tillbaka sin aptit snart!

Kajsa
    Mr A-man kryper inte heller. Han har inte tålamod att ens försöka. Ålar väl sig fram lite men inte jättemycket. Däremot så springer han om jag håller honom i händerna. Känns inte som han kommer börja krypa, kommer nog gå direkt...men vad vet jag? Inget onormalt är det iaf. Njut istället av att du inte behöver springa omkring och ha järnkoll hela tiden. Tids nog kommer han krypa/gå ändå Så känner jag iaf. fast ibland känner jag såklart att det hade varit skönt om han kunde ta sig fram bättre eftersom hans snabbt blir uttråkad av att sitta still på samma ställe.

• Lindisgbg

Tillbaks i Partille igen. Åkte efter frukosten m.m. imorse. Båda barnen skötte sig jättebra hela vägen, inget gnäll eller så. Nu har den store somnat på soffanGlad.

Kajsa- Alexander kryper inte heller men han rullar desto merSkrattande. Casper kröp inte alls utan gick istället när han var 9 månader så det är inte alla bebisar som kryper.

Linda- Stackars lilltjejen som fortfarande är krasslig i magen. Jag hade nog också försökt kolla upp det för säkerhetsskull. Försök att boa tid på axessakutens hemsida. Man kan själv kolla vilka tider som är lediga m.m.

Kajsa och Emelie- Ska vi ses vid bussarna i Partille centrum imorgon vid 11:15..?

Stolt mamma till Casper och Alexander mammasbusungar.blogspot.com/
Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare III