• NathalieFlisbäck

Vad blir det för mat?!

Den dagliga frågan Vad ska vi ha för mat idag. Frågan som ibland bara är såå dryg. Här skriver vi vad vi ska ha för mat idag o delar av oss ideér o recept etc. Kan bli trevligt tror jag =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 10:07
    Lägg gärna upp foton på er mat för var dag =)

• Svar på tråden Vad blir det för mat?!
  • malinka2

He he mitt tsasikibegär får vänta tills imorn, sambon hade handlat på vägen hem så ikväll blir det tandorikyckling o ris istället, funkar det med .

myror i brallan:Crepes med svampstuvning låter riktigt gott! Vad för svamp använder ni? Allra godast tycker jag är trattkantareller men dom har inte kommit här än... vanliga kantaruller funkar det med fast vi kör utan skinka då..

• pajas01

currygryta JÄTTE god.. med morötter purjo gul lök i ich fläskgrytbitar.. sen matlagningsvinäger soya vitlök paprika krydda massa curry.. vatten buljongtärning

• Jumjum84

idag ska vi äta:
    Ugnsrostad potatis, morötter, broccoli och rödlök med lite timjan. Till det ska vi ha nån köttbit och Creamy Pepper Sauce. MUMS!!!

• 820723

Jag gjorde kasslergratäng med chillisås å anans i dag! Jättegott å enkelt!

• NathalieFlisbäck

Vi hade korvstroganoff m ris

• UngMorsa

Idag blev det pasta med stekt falukorv. Galet tråkigt och inte ett dugg gott!
    I morgon får det bli något roligare

• NathalieFlisbäck

Till middag här hemma blir det kycklingvingar m kokt potatis o brunsås m lingon =)

Kom o tänka på en sak, snart e det ju alla helgona helgen, ja snart o snart, men tiden går ju fort hehe. O då e det väl gås man äter? Kalkon? Ech vett e fan va de e för ngt, vet bara att de e såå satan gott me rödvinsbärsgele o sånna grönna runda va heter dom? Eee Vaf*n heter de nu, dom ser ut som vitkål i miniformat Ahh brysselkål heter fde ju, m sås =) Gudars va jag längtar till dess =)

• vampyria2

I dag blir det pizza, recept:

Lyft telefonen ring närmaste pizzerie.
    Bestäl det du är sugen på.
    Ta på skor och jacka.
    Gå till pizzerian.
    Hämta maten, glömm inte att betala.
    Gå hem.
    Svulla i massor Skrattande

• nooova

idag blev det en varsin "karins lasange" med en sallad till.. varken jag eller sambon hade någon ork att laga mat. gott var det iaf :D

Svar på tråden Vad blir det för mat?!