• Funman

OBS !!! Detta är olagligt.....

Tänk på en sak nu speciellt när det är sommar och sol och ni sitter i bilen .
    att ha bilbarnstolen där fram i bilen är det många som har men tänkt då på att ni

INTE FÅR HA solskydden på sidodörren för att skydda barnen mot sol..
    Detta är olagligt och kostar 800kr i böter.
    då menar jag dessa fyrkantiga men typ nalle phu , och allta annat på..
    men det gäller alla andra sol skydd oxå .. även typ rullgardinerna....

Anledningen: Att dom skymmer sikten för mkt

jag råkade själv ut för detta när jag var ute och körde, blev stoppad av Harry Haffa
    och först trodde jag han skojade med mig..
    men så är inte fallet, du ska fri sikt åt båda hållen det får inte finnas något på Rutorna som kan skymma sikten.

Så det vara bara att snällt betala dom 800 kr ,

Weee Sverige är fantastiskt

• Svar på tråden OBS !!! Detta är olagligt.....
  • Shoegal

Vi hade solfilm på alla rutor utom framrutan förr. (Vi var unga och det såg ju häftigt ut *ler*) Vi blev stoppade några ggr, men slapp böta. Fast då hette det att man måste kunna se föraren så därför fick vi inte ha solfilm på framrutorna...

• CamoMillan

Tack för tipset! Vi brukar ha så.

• elinina

ska genast ta å visa detta inlägg för min sambo som tror att det inte gör nåt att ha det där fram.. hi hi hi fick han sig.
    sen tycker inte ja att de skyddar så bra mot solen ändå... duger gott med snutten över bältet!!

tack för infot, tråkigt att du blev 800 fattigare!

• Funman

man kan om man vill åka in och få satt riktig solfilm på rutorna fram..

för vissa kan göra det....så det inte syns att det är solfilm.. dom slipar kanterna och lackar dom så det inte går att pilla kanterna..

köper du tex en ny bil med orginalt tonade rutor, så är dom godkända och då kan dom i stort sett vara helsvarta utifrån..

det är lite sjukt systemet...

• Shoegal

Just det, det glömde jag ju skriva. Vi hade väääldigt mörk solfilm så då menade de att man måste se föraren och då får man inte ha så mörk. Vi hade så mörk man kunde ha. Men det finns ju ljusare solfilm och det ska vara helt oki. Säkrast är nog att ringa farbror Polisen (eller tant Polisen) och fråga

• Peztis

Nu har jag visserligen sonen i bak men detta hade jag inte en aaaaning om!

Tack för infon!

• Bebbsen05

Varför säljs dom då? Vad irriterad jag blivit om jag fått böter för en sån sak. Men gäller dte på alla fönster eller bara där framme?

• Monstermamman

Det är bara i framsätet det gäller.

• Bebbsen05

Fru Indosaurie
    Förlåt att jag frågade då...jag uppfattade det som att det gällde i HELA bilen och frågar man sig ju självklart varför de säljs. Och så menade jag oxå att varför säljs de utan att de säger till om detta att man inte får ha dem i framsätet???

Svar på tråden OBS !!! Detta är olagligt.....