• Funman

OBS !!! Detta är olagligt.....

Tänk på en sak nu speciellt när det är sommar och sol och ni sitter i bilen .
    att ha bilbarnstolen där fram i bilen är det många som har men tänkt då på att ni

INTE FÅR HA solskydden på sidodörren för att skydda barnen mot sol..
    Detta är olagligt och kostar 800kr i böter.
    då menar jag dessa fyrkantiga men typ nalle phu , och allta annat på..
    men det gäller alla andra sol skydd oxå .. även typ rullgardinerna....

Anledningen: Att dom skymmer sikten för mkt

jag råkade själv ut för detta när jag var ute och körde, blev stoppad av Harry Haffa
    och först trodde jag han skojade med mig..
    men så är inte fallet, du ska fri sikt åt båda hållen det får inte finnas något på Rutorna som kan skymma sikten.

Så det vara bara att snällt betala dom 800 kr ,

Weee Sverige är fantastiskt

• Svar på tråden OBS !!! Detta är olagligt.....
  • HaltaLotta

Det är bara där fram som man inte får ha det, bakrutorna spelar ju ingen roll. Finns ju bilar som inte ens har bakrutor ju!

• Sannah

Här är en till som inte hade en susning om detta!
    Nu sitter sonen iofs bak, men förra sommaren satt han fram och då hade vi solskydd på hans fönster!

Då tycker jag att dessa förpackningar med solskydd ska vara märkta med att det är olagligt att använda dessa fram.
    Eller att det informeras om det på nåt annat sätt, jag menar, det är rätt svårt att veta om det annars....

Tack för upplysningen!

• Meli

ok, bra att veta. Fast vi har vår lille därbak, känns säkrare, plus att i har krockkudde fram

• ThereseLaurin

Ja vi har våra barn bak...och solskydden bak också...men egentligen så kan man ju tänka efter att varje förnuftig människa kan räkna ut att det skymmer sikten ..l men jag var inte en av dem kan jag erkänna

• Fru Indosaurie

bebbsen05:

men jag menade inget illa med det =/ Jag skrev ett frågetecken efter eftersom att jag hade uppfattat det som att man inte fick ha dom fram men att det gick bra bak, men jag var inte säker..

• Funman

Jag kan klargöra det ..fast ni vet redan

Det Gäller ENDAST PÅ RUTORNA FRAM...

Bak Rutorna kan ni svetsa igen..hehe

• Bebbsen05

Fru Indosaurie
    Ingen fara..Är på krigsstigen med sambon och tyvärr går det ut över fel personer

• Björkeli

Tack för denna tråden!

Trodde sambon fått en släng av virus i huvudet när han påtalade detta för mig, som själv ansåg mig vara skitsmart när solskydden skulle upp där fram!

Nu sitter båda bak som tur är...

• wozzgirl

Jag hade en livlig diskussion med min man ang detta då han la dit dem. Jag missänkte nämligen att det var olagligt.. och det är det tydligen oxå.

Jag har gärna sonen framme i min bil då jag kör nånstans själv, så jag har lite koll på honom. Plus att han brukar börja gnälla om han sitter bak ensam.

• jeeri74

Man kan ju inte tänka på allt.. och jag vill inte vara en besserwisser... men när jag gick och tog körkort så fick jag lära mig att man inte fick ha något som skymmer sikten för föraren, varesig framruta eller sidorutor fram..

Svar på tråden OBS !!! Detta är olagligt.....