• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Tindrisen03 skrev 2008-10-23 14:58:46 följande:
    Åh såg ju nu att du skrivit stora. Ringer genast Lindex på Drottninggatan!
    Ja, hoppas de har! Såg som sagt i förra veckan!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Ruso skrev 2008-10-25 00:04:11 följande:
    *hehe* mina småtjejer har ju också ett gäng, bruna, rosa, svarta, oranga...och sedan av andra märken också. Tappar väl räkningen, men det vore kul att kolla hur många de egentligen har!Dock har min 4 åring nu börjat be om jeans om hon får bestämma...kan inte alls förstå att det är lika skönt...
    beror ju på vad man köper för jeans. jag köper alltid mjuka jeans till mina barn o de älskar de! Samma sak till mig... tunnare streachjeans... känns som mysbyxor/leggings nästan
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-10-24 22:45:20 följande:
    Vad tror ni om dessa byxor? Funkar de hela vintern eller blir de kalla pga att de är lite "galoniga" i yttermaterialet? hm som sagt är de vinterbyxor eller mer som fodrade gummibyxor? www.lindex.com/se/Products/Product.aspx...
    köp inte massa olika byxor, man behöver egentligen inte så mkt. Vanliga skalbyxor med fleecebyxor under räcker långt och sen har du ju mikklinen. Känns som det blir lite onödigt mkt kläder annars.
     Galon har aldrig varit något alternativ för mig, det andas så dåligt så jag avråder alltid folk att köpa det och använder det inte själv. Funktionsplagg är mycket mycket bättre. Om du ska köpa fodrade överdragsbyxor, köp såna helt i tyg som andas isf, är mitt råd. Vi har varsitt allväderset i "tyg" som är lite fodrat... köpte det ena på en bytardag för 40:- och det andra har jag fått av söta Line80 Men jag hade nog inte köpt de om jag inte sprungit på de så billigt, utan då hade överdragsbyxor med fleece under fått räckt tills det var dags att hoppa i overallerna.
  • Snorky
    Magda78 skrev 2008-11-03 20:42:25 följande:
    Ruso: kläderna i bildtråden, är det Lindex? Det blåa setet (för det ser ut att vara byxa och tröja) gillade jag skarpt! Pris?
    cloudberry79 skrev 2008-11-03 21:29:08 följande:
    Jag hoppades också att det är Lindex, men jag får för mig att det är ett annat märke som hade rea och diskuterades tidigare i tråden. Tycker jag känner igen hundmönstret...
    läs inlägg 2948
  • Snorky
    FrökenCola skrev 2008-11-05 09:12:05 följande:
    puffar för min fråga =) nån som vet?
    inte vad jag vet och frågar man på Lindex så vet de aldrig nåt heller Det finns ju rätt många färger nu och påfyllning kommer då o då.
  • Snorky
    FrökenCola skrev 2008-11-05 13:31:05 följande:
    gör det? inne i stan eller på marieberg? har för mig att vi bor i samma stad ;) har du någon aning hur det är med stl 86? för när jag kollat i butik har det aldrig funnits =(
    stan fick påfyllning precis innan kupongen kom sist... typ runt den 15:e okt. Men sen försvann ju nästan allt på en gång. Det är ju oerhört populära så tjoff säger det. Marieberg hade rätt dåligt när jag var där i helgen. Ett par i stl 86 såg jag iaf Jag letar svarta i 92, o det fanns på stan ett tag... men jag var dum nog o inte köpte de direkt och nu finns det inte längre
  • Snorky
    FrökenCola skrev 2008-11-05 13:31:05 följande:
    gör det? inne i stan eller på marieberg? har för mig att vi bor i samma stad ;) har du någon aning hur det är med stl 86? för när jag kollat i butik har det aldrig funnits =(
    men vad är det för färger du ska ha. Marieberg hade en hel del lila såg jag sist, men det var jag inte intresserad av så jag kollade inte närmare. O stan hade en hel del röda i förra veckan... Men jag ska ha bruna o svarta i lite olika storlekar, så har mest spanat på de.
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-11-05 20:52:30 följande:
    Gud vad alla tröjor är trånga i halsen, tycker jag måste slita av mina killar sina 92: or och då är de ändå bara ca 49-50 cm runt om...suck de stränar även lite över vällingmagen speciellt t3b2 tycker jag är små.
    sån mage har min minsta också Men den försvinner om inte allt för länge
  • Snorky
    Tindrisen03 skrev 2008-11-06 19:38:35 följande:
    Får inte 50 kr rabatt-om man handlar för 200 kr att fungera. Gäller den bara en gång per person? Har nog använt den en gång förut?
    lindex´s koder brukar bara fungera en gång per person om man inte beställer med bara nån dags mellanrum.
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-11-06 21:18:35 följande:
    Hehe ok, de har precis varit magsjuka och tappat lite i vikt fast själva vällingmagen är ändå kvar...men men snart som sagt så. Tycker de blivit smalare och längre på sistone iaf. Försökte mäta dem igår och fick det till ungefär 86 cm. Ska på 18-mån kontroll i slutet av månaden får se lite mer exakt då. Har förresten börjat haft Mikk-line overallerna nu när det varit minus på mornarna, hängaren på den ena pajade första dagen på dagis blääää och tycker inte det finns massor med plats på längden att växa i heller men de ska väl inte spurta så mycket i vinter...hoppas jag iaf. De sitter på bra iaf och de rör sig super i dem, tunna och smidiga! Hur lång är förresten Mio nu?
    han var 86 för nån månad sen... han hade sin overall första gången igår. Jag satte på honom den för att han var sjuk när vi gick o hämtade storebror på dagis. Jag håller med om att den inte är speciellt stor, men samtidigt... en storlek större skulle ju vara för stor istället och vara lagom när vintern är slut. Så den ska ju vara lagom nu liksom och de växer ju inte jättemkt heller. Tror jag beräknade att Mio skulle vara 91 cm i mars eller nåt och det tror jag absolut den räcker till.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5